aA
Kitą savaitę į Klaipėdos gatves išriedės 11 naujutėlių ekologiškų „Castrosua“ autobusų, varomų suslėgtosiomis gamtinėmis dujomis (SGD). Keleiviai juos išmėgins netrukus, o bendrovės „Klaipėdos autobusų parko“ (KLAP) vairuotojai jau išreiškė savo nuomonę.
Keleivius mieste vežios ekologiškais autobusais
© DELFI

Jie aktyviai teikė prašymus priskirti jiems vieną iš ekologiškų transporto priemonių vietoje dyzeliu varomų autobusų, kurių dalis uostamiesčio viešojo transporto parke vis mažėja.

Šią savaitę į uostamiestį iš Ispanijos atgabentas paskutinis šiųmetės partijos autobusas. Naujosios transporto priemonės paruoštos eksploatuoti. Dar vienas autobusas – hibridinis, varomas ir SGD, ir elektra – šiemet gautas kiek anksčiau ir jau vežioja klaipėdiečius.

Naujosios transporto priemonės skirtos pagal Klimato kaitos specialiąją programą. Pernai KLAP 12-a naujų ekologiškesnių autobusų įsigijo pasinaudojusi ES fondų paramą. Dar devynis ekologiškus autobusus bendrovė yra įsigijusi savo lėšomis.

Šiuo metu iš 70 KLAP autobusų, aptarnaujančių reguliariuosius miesto maršrutus, ekologiški yra 33.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ prognozėmis, šiemet net penktadalis visų Klaipėdos didžiųjų autobusų ridos teks ekologiškam transportui.

KLAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės teigimu, nors iš pradžių bendrovės vairuotojai neskubėjo girti naujųjų autobusų, laikas ir patirtis paskatino pakeisti nuomonę – atvykstant naujajai partijai, daugelis darbuotojų teiravosi apie galimybę „persėsti“ iš senesnės kartos dyzelinio autobuso į naująjį.

Ekologiški autobusai patrauklūs ne tik švara ir gražiomis spalvomis: jų vairuotojo vieta – patogesnė, joje įdiegta ir individuali klimato kontrolės sistema, įrengtos stebėjimo kameros, padedančios vairuotojui matyti keleivių judėjimą išorėje ir viduje.

Autobusai turi ir keleivių skaičiavimo sistemą – ši įranga padės transporto organizatoriams labai tiksliai sužinoti keleivių srautus.

Nuo pernai Klaipėdoje pradėjusių kursuoti naujų dujomis varomų autobusų šie skiriasi ir tuo, kad yra trijų durų, turi langus su stiklo paketais, tad turėtų būti šiltesni žiemą.

Naujieji autobusai gerina ne tik viešojo transporto įvaizdį, bet ir objektyviuosius rodiklius: 2012–2013 m. dėl techninių gedimų nutrauktų reisų skaičius mažėjo 20 proc.

Anot „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus Gintaro Neniškio, viešasis transportas nuolat populiarėja – statistikos duomenimis, net 43 proc. klaipėdiečių į darbą vyksta autobusais. 2013-aisiais klaipėdiečiai miesto viešuoju transportu keliavo 34,6 mln. kartų.

Modernus ir greitas viešasis transportas, Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko įsitikinimu, yra būtinas šiuolaikiško Europos miesto atributas. „Komfortiški autobusai, plačiai aprėpiantis maršrutų tinklas, mažiausios važiavimo kainos – neginčijami Klaipėdos viešojo transporto sistemos pranašumai, – sakė meras. – Džiugu, kad šį sąrašą papildo ir aplinkai draugiškos technologijos autobusai, derantys su sveiko bei „žaliajam“ transportui prioritetą teikiančio miesto siekiais.“

Be „Klaipėdos autobusų parko“ uostamiesčio viešojo transporto maršrutus, kuriais važiuoja didieji autobusai, aptarnauja du privatūs vežėjai. Dar keturi privatūs vežėjai aptarnauja maršrutus, kuriais važiuoja mažesnieji bei mikroautobusai. Iš viso mieste, neskaitant privačių mikroautobusų, keleivius vežioja 140 didžiųjų ir 30 mažos talpos autobusų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

COVID-19 užsikrėtė vaistininkė asociacija prašo tirti visus vaistininkus (162)

Siekiant mažinti viruso plitimą ir apsaugoti vaistininkus, Lietuvos vaistinių asociacija prašo...

Arūnas Milašius. Verslas po kauke – kaip netyčia nurašėme kas dešimtą pilietį (5)

Pasaulis toliau karščiuoja – milijardai eurų ir dolerių spausdinami tam, kad svarbiausių...

Tenisas lauke su žiūrovu apkarto visiems: teks susimokėti bent po 250 eurų papildyta policijos komentaru (581)

Domantas Kairys pasidalino savo feisbuko paskyroje, kad teko nuryti karčią piliulę už tai, kad...

Koronaviruso protrūkis Astravo AE: hospitalizuota 100 žmonių (8)

Iš Gardino srities Astravo rajone statomos atominės elektrinės į ligoninę išgabenta 100...

Prieš Velykas prie maisto prekių parduotuvių nusidriekė didelės pirkėjų eilės (96)

Ketvirtadienį į „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pradėjo plūsti skaitytojų užfiksuotos...

Šimašius įvardijo įvažiavimus į miestą, prie kurių stovės patikros postai kiti miestai planuoja užtverti gatves (106)

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius ketvirtadienį gyventojus ragino artimųjų nelankyti ir...

Apsauginių kaukių poreikio patenkinti neįmanoma (71)

Lietuvoje nuo penktadienio žmonėms privalant viešose vietose dėvėti veido apsaugos priemones,...

Rinka, kuriai koronavirusas nėra jau ir toks baisus: skaičiuoja, kaip gyventojai gali sutaupyti (10)

Per pastaruosius metus Lietuvos saulės energetikos rinka augo it ant mielių. Šalį paralyžiavęs...

Pandemijos įkaitu tapęs Krapikas – apie bundančią Kiniją, griežtas taisykles ir Eurolygos perspektyvas (3)

„Užsidarius sunkiosios pramonės gamykloms, oro kokybė čia labai pagerėjo“, – karantino...

Lietuvą pasiekė dar 30 tonų apsaugos priemonių medikams (9)

Ketvirtadienį Lietuvą pasiekė dar 30 tonų apsaugos priemonių medikams .

|Maža didelių žinių kaina