„Pre-paid“ ir „post-paid“

Naudotis mobiliojo ryšio paslaugomis galima dvejopai: pasirašyti su operatoriumi abonentinę sutartį arba nusipirkti išankstinio papildymo pakuotę ir mokėti tik tuomet, kai prisireikia. Antrasis būdas angliškai vadinamas „pre-paid“, o pirmasis – „post-paid“.

Pasirinkus išankstinį papildymą, nereikia pasirašinėti jokių sutarčių - pakanka įsigyti SIM kortelę ir įstačius į telefoną aktyvuoti. Kartu su kortele suteikiamas telefono numeris. Papildžius kortelės sąskaitą pinigų suma, ją galima išnaudoti skambučiams ar SMS žinutėms. Išeikvojus limitą, vėl reikia papildyti sąskaitą. Viskas paprasta ir jokių įsipareigojimų.

Abonentinio plano atveju reikia pasirašyti sutartį su mobilųjį ryšį teikiančia bendrove. Daug popierizmo, tačiau mokama ne į priekį, bet už per ankstesnį mėnesį iškalbėtas minutes, išsiųstas SMS žinutes ir kitas pasinaudotas paslaugas. Mokama tik kartą per mėnesį.

Kas pigiau?

Operatoriai siūlo daug planų su sutartimi ir dar daugiau išankstinio mokėjimo planų. Anksčiau „pre-paid“ paslauga buvo labai paprasta – nusiperki SIM kortelę ir naudoji ją tol, kol sąskaitoje yra pinigų. Dabar viskas pasidarė painiau, nes bendrovės sugalvojo visą eilę planų, kuriuos vartotojai gali užsisakyti mėnesiui arba savaitei. Mokestis nėra didelis – nuo kelių iki keliolikos litų. Konkretaus plano pasirinkimas priklausomai nuo poreikių, kiek dažnai telefonas naudojamas pokalbiams, SMS žinučių siuntimui.

„Delfi“ palygino tarpusavyje „pre-paid“ ir „post-paid“ planus ir priėjo prie kelių išvadų. Pirma, jei telefonu kalbate nedaug, iki 2 val. per mėnesį, pigiau yra naudotis išankstinio apmokėjimo kortele. Kuo daugiau prašnekate minučių, tuo labiau apsimoka pasirašyti sutartį, tapti nuolatiniu abonentu.

Antra, „pre-paid“ paslaugomis verta naudotis tuomet, jei daug rašome SMS žinučių ir mažai kalbame. Dauguma išankstinio apmokėjimo planų siūlo nuo 1500 iki 6000 nemokamų SMS ir nuo 0 iki 300 nemokamų minučių per mėnesį. Abonentiniuose planuose viskas yra atvirkščiai: SMS paketai siūlomi retai, tačiau minučių galima gauti daugiau.

Straipsnio gale rasite keletą lentelių, kuriose palygintos tikėtinos išlaidos pagrindiniams „pre-paid“ ir „post-paid“ planams. Atskirose lentelėse pateikiamos ir planų detalės. Tiesa, išlaidos mėnesiui buvo skaičiuojamos neatsižvelgiant į taupymo paslaugas, kurios kartais gali labai sumažinti mokesčius.

Išlaidos – dar ne viskas

Pinigai dažnai groja pirmu smuiku, kai renkamės kokį nors daiktą ar paslaugą. Tačiau yra ir kitų pasirinkimo kriterijų. Kaip teigia Tomas Burovas, „Tele2“ marketingo vadovas, plano pasirinkimui ypač daug įtakos turi tai, kokiomis paslaugomis naudojasi aplinkiniai. „Jei žmogus mato, kad visi aplinkui naudojasi „Pildyk“, turbūt jis irgi rinksis šią paslaugą, nes galės bendrauti pigiausiai“ – sako jis.

„Tele2“ atstovas kalba apie vieną iš mobiliojo ryšio naudojimosi niuansų, kuomet operatoriai taiko mažesnius tarifus skambučius savame tinkle. Kartais tokie pokalbiai nekainuoja nieko arba yra kelis kartus pigesni už išeinančius skambučius į kitus tinklus. Tai yra pakankamai didelis privalumas, nes kaip rodo RRT paskelbta mobiliojo ryšio naudojimosi statistika, vartotojai apie du trečdalius minučių prakalba savame tinkle.

Išankstinio mokėjimo mobilusis ryšys leidžia labai pigiai ar nemokamai skambinti kitiems paslaugos naudotojams, o planai pagal sutartį paprastai turi daug minučių skambučiams į visus tinklus. Anot T. Burovo, tai yra vienas didesnių skirtumų tarp „pre-paid“ ir „post-paid“ paslaugų.

Mokėjimas pagal sutartį leidžia išlaidas ir naudojamas paslaugas suplanuoti iš anksto ilgesniam laikui, todėl yra vertinamas žmonių, kurie turi stabilias pajamas ir gali išlaidas planuoti ilgesniam laikui.

Kas jaunimui, netinka senimui?

Kaip DELFI pasakojo „Tele2“ atstovas, išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio paslaugas dažniausiai renkasi jaunesni žmonės – studentai, moksleiviai. Iš dalies tai susiję su tuo, kad, kol žmonės nedirba, jie ne visada gali planuoti savo pajamas, todėl patogesnis išankstinis mokėjimas – žinai, kiek nori išleisti, ir pasipildai sąskaitą.

„Bitė“ neskirsto „pre-paid“ paslaugų vartotojų pagal amžių, tačiau įvardija panašius pasirinkimo kriterijus. Bendrovės manymu, kiekvienas vartotojas turi skirtingus poreikius, todėl neįmanoma pasakyti, kurį apmokėjimo būdą jiems reikia rinktis. Jei mobiliuoju ryšiu naudojatės kasdien, „Bitė“ pataria rinktis abonentinę sutartį ir sąskaitą apmokėti kartą į mėnesį. Tačiau jei vartotojas mobiliojo ryšio paslaugomis naudojasi nereguliariai, verta apsvarstyti išankstinio apmokėjimo galimybę ir už ryšį mokėti tik, kai juo naudojamasi.

Anksčiau išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojai negalėjo įsigyti telefonų mokėdami mėnesio įmokas. Dabar šio apribojimo jau nebetaiko nei „Bitė“, nei „Tele2“, nei „Omnitel“.

Kaip išsirinkti tinkamą planą?

Tiek „Tele2“, tiek ir „Bitė“ mano, kad vartotojai paslaugas renkasi labai racionaliai – pagal kainą. Kaip DELFI pasakojo „Tele2“ atstovas, žmonės nenori mokėti už jiems neaktualias paslaugas ar permokėti. „Skirtingų operatorių paslaugos ir to paties operatoriaus pasiūlymai yra lengvai palyginami, todėl dauguma žmonių pasiskaičiuoja ir įvertina, kas bus geriausia pagal jų poreikius“ – teigia bendrovės marketingo vadovas.

Kad lyginti būtų dar paprasčiau, DELFI paskaičiavo tikėtinas išlaidas planams mėnesiui ir surašė jas į kelias lenteles.

Tomas Burovas pataria renkantis tarp išankstinio mokėjimo ir sutarties, visais atvejais įvertinti savo poreikius – labiau reikia skambučių ar SMS žinučių; savo tinkle ar į visus tinklus; ar reikia mobiliojo interneto? Jo nuomone, taip pat reiktų žinoti, kiek minučių per mėnesį žmogus nori prašnekėti. „Renkantis planus su minučių kiekiu, galima daug sutaupyti – kuo daugiau minučių, tuo jos pigesnės“.

Jei renkatės tarp išankstinio mokėjimo kortelių, pasvarstykite, kuri geriau tiks. Norite skambinti ir SMS žinutės visai nedomina, ar atvirkščiai? Pasirinkus kortelę reikia dar išsirinkti mokėjimo planą ir tik tada naudotis. Galiausiai, kai kuriose kortelėse pinigų iš pradžių būna vos kelioms minutėms pokalbių, tad ją iškart reikia papildyti.

„Bitės“ manymu, vartotojas turi vadovautis savo poreikiais ir pasirinkti tokį planą, kuris jo nevaržytų. Mobiliuoju ryšiu beveik visi lietuviai naudojasi kasdien, todėl ši paslauga neturi sukelti nepatogumų. Jei žmogui yra sunku išsirinkti planą, jis gali pasitarti su konsultantais, kurie patartų tinkamiausią planą pagal konkretaus žmogaus poreikius. Jei vartotojas renkasi operatorių, reikia įvertinti, kokių papildomų nemokamų paslaugų jis suteikia, kokiomis vertybėmis vadovaujasi, ar sutartis ir sąskaitos yra aiškios.

Svarbi pastaba. Renkant informaciją DELFI neatsižvelgė į šiuo metu operatorių taikomas akcijas ar lojalumo programas. Lentelėse pateikti tik teoriniai išlaidų paskaičiavimai. Portalas neduoda savo skaitytojams garantijos, kad atėję pas operatorių jie gaus lygiai tokį patį pasiūlymą ar išleis būtent tiek pinigų, kiek pateikta lentelėse.







Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (71)