aA
Orlaivio palydovų darbas – tai daug daugiau, nei saugos instruktažo pravedimas skrydžio pradžioje ir rūpinimasis lėktuvo keleiviais. Specifinis darbo grafikas, įtempti momentai, gebėjimas susidoroti su ekstremaliomis situacijomis – tik keletas šio darbo ypatumų, tačiau kai kuriems tai yra svajonių darbas. Tiesa, būsimi orlaivio palydovai turi praeiti ne vieną laiptelį tam, kad ši svajonė išsipildytų.
Gaisras lėktuve
© Stopkadras

Pirmas laiptelis stiuardo ar stiuardesės karjeros link – pradiniai teoriniai ir praktiniai mokymai. Tik po šių 78 valandas trunkančių užsiėmimų mokymai gali būti būti tęsiami kvalifikacijos kėlimo kursuose, kur bus ruošiami darbui konkrečiame orlaivio tipe.

Jau pradiniuose mokymuose būsimi palydovai susiduria su nemenkais iššūkiais: kai kurie, pirmą kartą gyvenime savo rankose laikydami gesintuvą, turi žengti į pilną tirštų dūmų lėktuvo salono prototipą ir gesinti ugnį, o kai kurie, net ir nemėgstantys vandens, – įveikti baimes, šokti į baseiną su gelbėjimosi liemene ir mokytis, kaip išsigelbėti.

Po tokios išgyvenimo vandenyje treniruotės plaukti nemokantis Jevgenijus tiesiog tryško energija ir teigiama nuotaika: „Nuostabus jausmas, nes iš pradžių aš bijojau, kadangi nemoku plaukti – galiu skraidyti, bet ne plaukti. Dabar aš matau, kad aš galiu plaukti, o orlaivio salono įgula šauniai susitelkė ir susikooperavo“, – džiaugėsi jis.

Labiausia jaunuoliams įstrigo ugnies gesinimo mokymai, po kurių jie neslėpė savo emocijų: „Gaisro gesinimo mokymai buvo labai įdomūs ir netgi galiu pasakyti – smagūs. Tai buvo smagu, nes mes dažnai su tuo nesusiduriame, tačiau turime galimybę tai išbandyti mokymų metu“, – džiaugėsi Josephas.

Prancūzė Barbara pripažino, kad jei gaisras lėktuve kiltų realybėje – būtų baisu, tačiau žinotų, kaip susitvarkyti. „Man gaisro gesinimo mokymai buvo įdomiausi ir smagiausi. Manau, kad tai pavojingiausias dalykas, kuris gali nutikti lėktuve, tačiau treniruotė buvo tikrai įdomi.“

Ne tokia jaudinanti ši treniruotė pasirodė brazilei Carolinai, kuriai tai nėra naujiena, nes stiuardese dirba jau 10 metų. Paklausta, ką ji veikia pradiniuose orlaivių palydovų mokymuose, mergina sako norinti gauti Europoje galiojantį sertifikatą, kad galėtų čia dirbti. Ji šypteli – į Senąjį žemyną atvedė meilė, todėl savo gyvenimą ir karjerą įsivaizduoja čia.

Būsimieji orlaivių palydovai kaip susitarę tvirtino, kad šis darbas labiausiai žavi, nes nuolat reikia bendrauti su įvairiais žmonėmis, be to galima pamatyti naujas, nematytas šalis, įgauti neįkainojamos patirties.

„Šaunu dirbti su žmonėmis. Tai yra tai, ką aš myliu savo darbe, ir manau, kad negalėčiau daryti nieko kito, kad būčiau tokia laiminga, kokia dabar esu“, – tvirtino Carolina.

Be gaisro gesinimo, išgyvenimo vandenyje mokymų jaunuoliai taip mokėsi, kaip suteikti pirmąją pagalbą, turėjo keleivių aptarnavimo, pavojingų krovinių bei bendrinių aviacijos saugumo aspektų užsiėmimus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (618)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (348)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Kirkilas apie prieš krizę pakeltas pensijas: ir dabar manau, kad pasielgėme teisingai (49)

Seimo pirmininko pavaduotojas Gediminas Kirkilas pripažįsta, kad 2006–2008 metais užimdamas...

DELFI TV Gyvai: pokalbis su susisiekimo ministru Roku Masiuliu apie pažeidimus valstybės valdomose įmonėse

Pokalbis su susisiekimo ministru Roku Masiuliu apie pažeidimus valstybės valdomose įmonėse.

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas LRT tyrimas (174)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

„Ryanair“ atšaukia šimtus skrydžių: laukia didžiausias streikas per visą bendrovės istoriją (4)

Penktadienį, rugsėjo 28 d., „Ryanair“ pilotai surengs streiką, kuris, jų teigimu, bus...

Darosi nejuokinga: kol rinktinei vadovaus Adomaitis, Motiejūnas nebus į ją kviečiamas? (27)

Donatas Motiejūnas nusprendė nutraukti tylą ir atvirai prakalbo apie konfliktą su Lietuvos...

Paaiškėjus įžūliam melui, iš „Mis Ukraina“ konkurso nugalėtojos atimta karūna (1)

Rugsėjo 20 d. Ukrainos sostinėje Kijeve vykusio grožio konkurso „Mis Ukraina“ nugalėtoja...

Pranckietis piktinasi opozicija: jie nedirba savo darbo (37)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis piktinasi opozicija, kuriai atsisakius registruotis...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (9)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...