aA
„Net jei dar nežinau, kaip tai padaryti, sugebėsiu sugalvoti“, – tokia mintimi dvejus metus vadovavęsis klaipėdietis Tomas Vėlius neseniai Europai pristatė savo sukurtą pramoginį elektra varomą laivą. Jaunas vyras pripažįsta, kad pradžia nebuvo lengva: niekuomet nesimokęs nei elektrotechnikos, nei laivybos, pirmąjį laivą jis kūrė paties pastatytame garaže – tačiau rezultatas buvo to vertas.
Europą išvydusi klaipėdiečio idėja: viskas prasidėjo garaže, kurį pats pasistatė
Europą išvydusi klaipėdiečio idėja: viskas prasidėjo garaže, kurį pats pasistatė
© Asmeninis archyvas

Keturvietis elektra varomas laivelis tamsinto stiklo stogu, kuriuo galima plaukioti pramogaujant ar su tikslu nusigauti į konkrečią vietą miesto pakrantėje – toks sumanymas prieš kiek daugiau nei dvejus metus gimė T. Vėliaus galvoje. Ir nors iki tol su laivyba neturėjo nieko bendro, jaunas klaipėdietis ryžosi šią idėją pabandyti įgyvendinti. Šiandien tai – startuolis, atstovaujantis mūsų šaliai tarptautiniuose renginiuose.

„Visą laiką buvau smalsus ir kūrybingas žmogus, veiklų turėjau ne vieną, vis knietėjo kažką padaryti. Turbūt todėl mano galvoje ir susidėjo elektra varomo pramoginio laivelio idėja. Supratau, kad ji gali būti vystoma technologiškai, komerciškai, ir aš galiu ją įgyvendinti – net jei dar nežinau, kaip tai padaryti, sugebėsiu sugalvoti“, – „Popa Boat“ pradžią prisimena T. Vėlius.

Pirmoji koncepcija
Pirmoji koncepcija
© Asmeninis archyvas


Pasistatė garažą ir mokėsi iš „YouTube“

Pirmojo laivelio kūrybos ir gamybos procesas vyko garaže, kurį pats klaipėdietis ir turėjo susiręsti. Statybos inžinerijos studijas baigęs pašnekovas tikina, kad tuomet, kai gimė ši spontaniška idėja, apie inovacijas, laivus ir startuolius jis ne ką teišmanė.

„Pasistačiau visiškai primityvų garažiuką, kuriame buvo žengti pirmieji startuolio žingsniai. Kūrybos procesas tikrai nebuvo lengvas. Buvo ir kančios, ir ašarų, bet turbūt aistra ir troškimas įgyvendinti šią idėją vedė į priekį. Apie stiklo audinį, cheminius elementus esu peržiūrėjęs tikriausiai visą medžiagą „YouTube“. Pačioje pradžioje viską dariau intuityviai. O dabar jau dirbame laikydamiesi direktyvų ir siekiame sertifikuoti gaminį, kuris atitiktų Europos Sąjungos ir kitus standartus“, – pasakoja šiuo metu jau Klaipėdos mokslo ir technologijų parko verslo inkubatoriuje besidarbuojantis T. Vėlius.

Tarptautinėje parodoje
Tarptautinėje parodoje
© Asmeninis archyvas

Savarankiškai pagaminęs pirmąjį laivo modelį, kurdamas antrąjį, technologiškai pažangesnį, klaipėdietis konsultavosi su įvairių sričių specialistais. Šie netrukus tapo kolegomis.

„Iš pradžių pradėjau dirbti vienas, bet greitai supratau, kad stinga tam tikrų žinių, pradėjau konsultuotis su aplinkiniais specialistais. Dabar vienaip ar kitaip su mano verslo vystymu yra susiję apie dešimt žmonių. Padeda ir Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas, taip pat konsultuoja Klaipėdos universitetas, Vilniaus Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkas“, – pasakoja draugišką aplinkai technologiją sukūręs T. Vėlius ir priduria – aplinkosauga lig tol jam mažai terūpėjo, bet paties sugalvota idėja paskatino jį keistis.

Pirmojo statybos
Pirmojo statybos
© Asmeninis archyvas

Laivą pristatė Europai

Su antruoju, gerokai pranašesniu laivo modeliu, T. Vėlius praėjusį rudenį buvo atrinktas dalyvauti tarptautiniame tvariųjų idėjų konkurse „ClimateLaunchpad“ Škotijoje, Edinburge. Konkurse dalyvavo 40 šalių, kiekvienai jų atstovavo trys komandos.

„Jau pats išvykimas į Edinburgą, pasaulinį konkursą, buvo pasiekimas – iš pradžių teko praeiti atranką Lietuvoje. Edinburge įvyko pirmasis viešas, tarptautinis „Popa Boat“ prisistatymas.

Prieš kelias savaites dalyvavome kitoje – vandens transporto priemonių parodoje Diuseldorfe, tai – didžiausia laivų paroda po stogu pasaulyje. Susipažinome su naujais žmonėmis, skridau į susitikimą su kompanijomis, kurios užsiima panašiais projektais. Tikiuosi, kad tie kontaktai išsirutulios į realius projektus, prie kurių galėsime prisidėti skatindami elektros panaudojimą laivų statybose, pramonėje“, – pasakoja klaipėdietis.

Trečio modelio koncepcija
Trečio modelio koncepcija
© Asmeninis archyvas

Šiuo metu T. Vėlius su komanda tobulina antrąjį modelį, kuriame bus diegiamos dar naujesnės technologijos, vykdo tiriamąją veiklą, svarsto saulės energijos panaudojimo galimybes. Klaipėdietis atskleidžia, jog norėtų matyti laivą, veikiantį savo eiga, nevaldomą žmogaus.

„Siekiamybė – autonomija energijos ir kontrolės atžvilgiu. Norėtume matyti veikiančią dalinimosi platformą – kaip automobilių, tik ant vandens. Tikimės, kad tai bus globaliai veikiantis produktas: žmonės išsinuomos laivą keliais telefono paspaudimais ir niekieno netrukdomi persikels į kitą upės krantą, neteršdami aplinkos ir nestovėdami automobilių spūstyse. Dairomės globaliau ir matome perspektyvas kitose šalyse“, – pažymi „Popa Boat“ vedlys.


Kūrybai reikalinga harmonija – Klaipėdoje

Vyras įsitikinęs, kad kurti inovatyvias idėjas labai padeda ir jo gimtojo miesto, Klaipėdos, atmosfera. Be to, T. Vėliaus teigimu, miestas gerai pritaikytas naujų verslų ir idėjų pradžiai.

„Esu klaipėdietis nuo pat mažumės, gyvenu ir kuriu čia. Miestas puikus – labai geras susisiekimas, infrastruktūra, netoli jūra – jei pavargstu, pritrūkstu minčių, idėjų, einu per parką pasivaikščiodamas ir jaučiu, kaip jos ateina. Kalbant apie kūrybą, jai iš principo reikalinga harmonija: ir pabuvimas vienumoje, ir bendravimas, kontaktai, kurie augintų žmogų kaip kūrėją, papildytų jį mintimis. Visa tai Klaipėdoje yra“, – tvirtina T. Vėlius.

Garažas
Garažas
© Asmeninis archyvas

Pašnekovas pažymi, kad infrastruktūra naujiems verslams mieste darosi vis patrauklesnė, ir tai įrodo augantis startuolių skaičius Klaipėdoje.

„Galbūt ne visi startuoliai plačiai žinomi, bet yra žmonės, kurie kuria. Man teko susipažinti su ne viena kompanija: atrodo visiškai paprasti žmonės, o pasirodo, kad turi galingą įmonę, dirbančią su užsienio rinkomis“, – teigia T. Vėlius ir priduria, kad uostamiestyje mažiau tuštybių, miestas draugiškas, žmonės paprastesni, tad čia lengviau kurti ir dirbti.

Galimybių Klaipėda
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
4.8333

Top naujienos

Verslas per karantiną gautą paramą grąžina valstybei: yra kam pinigų reikia labiau (2)

Trys Lietuvos įmonės – „ Felit “, „ Ikea Industry Lietuva “ ir „ Švyturys-Utenos alus...

Vladimiras Laučius. Laisvė, pasodinta į Lukiškes (50)

„Kodėl mes čia keliame strėles? “ – Seimo posėdyje klausė parlamentaras ir agronomas...

Per karantino krizę medikams buvo paruošta 30 tūkstančių kiniškų „meilės siurprizų“ tyrimas (146)

Klaipėdos savivaldybė koronaviruso krizės įkarštyje įsigijo 60 tūkst. kiniškų...

Penki iš septynių naujų atvejų yra įvežtiniai: koronavirusas nustatytas ir Vilniaus rajone nužudytam asmeniui ligoninėse gydomi 8 žmonės (57)

Penki iš septynių naujų koronaviruso atvejų – įvežtiniai, ketvirtadienį BNS informavo...

SEB prognozės Lietuvai: atlaikius pandemijos smūgį, ekonomika atsigauna geriau nei tikėtasi (12)

Antrąjį ketvirtį Lietuvos ekonomika traukėsi lėčiau nei tikėtasi, ir SEB bankas...

„Žalgirio“ direktorius: siekėme Šarūną išlaikyti, tačiau konkurencija dėl jo buvo neįtikėtinai didelė (38)

Pirmą kartą nuo 2016-ųjų metų Kauno „Žalgirio“ klubui teks ieškotis naujo trenerio. Iki...

Dvi šalys skelbia apie rekordinius užsikrėtimų koronavirusu atvejus, PSO įspėjo: laukia sunkus kelias

Per pastarąją parą dvi šalys pranešė apie rekordinius užsikrėtimo naujuoju koronavirusu...

Vien mėsa sotus nebūsi: išdavė auksinę taisyklę, kaip ant grilio kepti daržoves, kad jos nebūtų „guminės“  + trys receptai

Nors mėsa ir yra vienas pagrindinių patiekalų, kepamų ant grilio, kad teisingai iškeptum...

Nuošaliame Lietuvos dvare apsilankęs brazilas: kai Lietuvoje stovėjo dvarai, mes bėgiojome pusnuogiai

Tyrimai rodo, kad vis labiau atrandame Lietuvą. Turistų, keliaujančių po savo šalį, daugėja jau...

Kardiologai ragina nelaukti: pavėlavusius skubios pagalbos medikai gydo labai sunkios būklės (4)

Respublikinės Šiaulių ligoninės Širdies ir kraujagyslių centro konsultantai kardiologai jau yra...

|Maža didelių žinių kaina