aA
Ne jokia paslaptis, kad magistraliniame kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda ties Kaunu dažnai nusidriekia kilometrinės automobilių eilės, priverčiančios vairuotojus ilgokai lūkuriuoti. Aiškinamės, kodėl taip yra ir kokie sprendimai reikalingi eismo efektyvumui gerinti.
Eismas Kaune
© Kas vyksta Kaune

Eismą dar labiau apsunkino vykdomi rangos darbai

Susisiekimo ministerijos atstovė Audronė Filimanavičienė teigia, kad pastaruoju metu transporto spūstys magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda važiuojant nuo Vilniaus link Kauno susidarydavo dėl eismo apribojimų.

Kelio 81-ajame kilometre, ties Rumšiškėmis, AB „Kauno tiltai“ vykdė rangos darbus pagal įmonės įgyvendinamą projektą „Daugiafunkcės pažeidimų kontrolės ir eismo stebėjimo sistemos posto magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 80,806 km įrengimas“. Jo metu vykdytas svėrimo posto įrengimas, 80,50 – 87,00 km ruože greitis buvo ribojamas iki 50 km/ val.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Laurynas Slapšys patvirtina, kad šioje magistralės atkarpoje ties Rumšiškėmis vykdyti darbai pabaigti spalio 1 d. – nors iki šiol spūstyse tekdavo praleisti daugiau laiko nei įprastai, šiuo metu dėl baigtų kelio darbų turėtų būti jaučiamas geresnis eismo pralaidumas.

LAKD praneša, kad Kauno miesto gyventojų ir vykstančių automobiliais pro Kauną nuo kitų metų laukia naujovės. Rugsėjo 31 d. Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai baigė automobilių srautų tyrimus, apimančius eismą Kleboniškio tiltu, privažiavimus prie „Megos“, Sargėnų ir Muravos sankryžų, o apdoroję gautus rezultatus, pateiks savo išvadas Susisiekimo ministerijai kitų metų vasarį. Į tyrimą šįkart buvo įtrauktas ir eismas miesto gatvėmis, vedančiomis į minėtus transporto mazgus.

Kol bus įdiegti ilgalaikiai sprendimai, užtikrinantys darnų eismą mažiausiai 20-čiai metų, galios laikinieji, kurie bus įgyvendinami jau kitąmet. Laikinieji sprendiniai turėtų pagerinti eismą 2018-aisiais, o ilgalaikiai – kaip visuma, užtikrintų darnų eismo ritmą netolimoje ateityje. Visą Islandijos plento rekonstrukciją planuojama užbaigti iki 2020 metų.

Važiuojantys į Kauną kamščiuose leidžia valandas

Vairuotojas Darius Grėbliūnas į kamščius ties Kaunu dažniausiai patenka vos pravažiavęs Karmėlavos viaduką, leisdamasis link Kleboniškio tilto.

„Kadangi Kaune būnu apie 10 val., tai eismas būna tiesiog sulėtėjęs. Važiuojant anksčiau tenka keliasdešimt minučių pralaukti spūstyje. Tame ruože tiesiog būtina trečia juosta kylantiems ant tilto nuo Jonavos ir Kleboniškio gatvių, nes jie pristabdo eismą atvažiuojantiems nuo Vilniaus“, – aiškina vairuotojas.

Automobilių spūstys
Automobilių spūstys
© DELFI / Karolina Pansevič

D. Grėbliūnas prideda, kad rekonstravus „Megą” automobilių srautas Islandijos gatvėje tapo kur kas intensyvesnis. „Dėl to buvo uždaryti keli nuvažiavimai ir užvažiavimai ant magistralinio kelio. Dabar visiems tenka grūstis iki „Megos“ viaduko, kuris neatlaiko krūvių“, – pastebi vairuotojas.

Dažnai iš Vilniaus pro Kauną į gimtinę važiuojantis Hermanas Vaitiekus pastebi, kad ties Kaunu dažniausiai tenka užstrigti kiek anksčiau nei privažiavus Nerį. Didžiausia tikimybė patekti į spūstį, jo teigimu, būna vakarėjant, kai dauguma žmonių išvažiuoja iš darbo.

„Kamštis susiformuoja maždaug iki „Megos“ – ten man kažkada teko ir gerą valandą prastovėti. Dabar stovėjimas spūstyse taip ilgai netrunka. Nenorint pakliūti į spūstį tiesiog reikėtų anksčiau nusukti kitu keliu“, – teigia vairuotojas.

Prognozuoja, kad ateityje kelio apkrovimas tik didės

VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto (KTTI) Saugaus eismo skyriaus viršininkas Mindaugas Katkus pastebi, kad ryškios spūstys ties Kaunu formuojasi ir maždaug 20 km nuo miesto nutolusiame taške ir miesto ribose – Islandijos plente.

„Spūstys Kauno miesto Islandijos plente yra ilgalaikis reiškinys, kurį lėmė ir tebelemia Kauno priemiesčių urbanizacija – daugybė žmonių ryte ir vakare pravažiuoja šiuo keliu vykdami į darbą mieste ir atgal į namus. Kadangi priemiesčiai augti nenustoja ir sparčiai vystosi, panašu, kad kelio apkrovimas tik didės“, – prognozuoja M. Katkus.

KTTI Saugaus eismo viršininko teigimu, akivaizdu, kad kelias ties Kaunu netenkina automobilių eismo poreikių.

„Gaila, kad lengvų ir finansiškai patrauklių sprendimo būdų šiai problemai spręsti nėra. Yra akivaizdu, kad turi būti arba sumažintas pravažiuojančių automobilių kiekis, ypač vietinio ir priemiestinio transporto, arba įvykdyta itin brangi kelio plėtra, kuri pritrauks dar daugiau automobilių“, – aiškina M. Katkus.

Pašnekovas tikisi, kad į klausimą, koks būdas šiai problemai spręsti yra optimalus, atsakys modeliavimo ir prognozavimo darbai.

„Neatmestina, kad tiktų platus spektras kompleksinių priemonių – nuo viešojo transporto plėtros, iki naujų kelių ir tiltų statybos. Darbo laiko diferencijavimas taip pat turėtų teigiamos įtakos“, – teigia KTTI Saugaus eismo viršininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Klastinga priklausomybė gali pasiglemžti net ir stipriausius: kad tai paveldima, žino ne visi

Moksliškai įrodyta, kad priklausomybė alkoholiui gali būti perduodama genetiškai. Visgi,...

Pranckietis: man ir buvo, ir yra gėda (37)

Geriems įstatymams priimti arba geram keliui išlyginti reikalingas buldozeris, paklaustas, kaip...

Iki galutinio breksito termino liko 4 mėnesiai: ką tai reikš lietuviams (109)

Antradienio vakarą pranešta, kad Jungtinė Karalystė ir Europos Sąjunga pasiekė susitarimą...

Kaune per tris valandas trukusį posėdį nuspręsta: vaikas grąžinamas šeimai atnaujinta (361)

Per beveik tris valandas trukusį posėdį nuspręsta, kad vaikas gali būti grąžintas į šeimą....

Kad ištiko infarktas, galite sužinoti atsitiktinai: kada reikėtų sunerimti? (13)

Būna atvejų, kai padarę kardiogramą paaiškėja, kad infarktas jau įvykęs, bet pacientas net...

Pakeitusi mitybą sulieknėjo ir sulaukė stulbinančio poveikio odai: tarsi 15 metų atsukau laiką pasidalijo esminėmis taisyklėmis  (3)

Bernadette Fisers grožio industrijoje dirbo daugiau nei dvidešimt metų, tačiau tai nepadėjo jai...

Mantas Stonkus sukūrė internautus prajuokinusią Karolinos Meschino parodiją: nežinau, ar užgavau kažką (10)

Aktoriaus Manto Stonkaus meistriškumu niekas neabejoja, tačiau jo sukurta socialinių tinklų...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (79)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

„Air France“ lėktuvo keleiviai kelias dienas užstrigo Sibire: situacija priminė tragikomediją (32)

Sibire kelioms dienoms įstrigo keleivinis lėktuvas. Sekmadienį skrydžių bendrovės „ Air France...

Į aukščiausią krioklį Baltijos šalyse veda nauji laiptai: nuo jų atsiveria nenusakomo grožio vaizdai (12)

Po aštuonerių metų pertraukos vėl bus galima laiptais užkopti iki aukščiausio Baltijos šalyse...