Namas buvo labai senas

Pasakodama apie svarbiausius motyvus, paskatinusius atnaujinti būstą ir dalyvauti daugiabučių namų atnaujinimo programoje, G. Živelienė nurodo ne tik mažesnes sąskaitas už šildymą, bet ir stogo bei sienų apšiltinimą, galimybę atnaujinti magistralinius vandentiekio vamzdžius: „Kai statybininkai nuo tų vamzdžių rūsyje nuėmė izoliaciją, jie tuoj pat pradėjo trūkinėti, mat buvo išties labai seni ir pažeisti“, – vieno iš nemaloniausių atradimų neslepia pašnekovė.

Namo bendruomenė iki atnaujinimo keliavo net penkerius metus. Iš pradžių kilo sunkumų prašant paskolos iš banko – name gyveno du didelių skolų už komunalines paslaugas turintys gyventojai. Vėliau pasikeitė net trijų butų šeimininkai ir visą modernizacijos projektą teko derinti ir tvirtinti iš naujo.

Tačiau gyventojai, padrąsinti namo valdybos ir pačios pirmininkės ponios Galinos, rankų nenuleido ir pernai rudenį sulaukė modernizacijos darbų pradžios: „Namas didelis, statybininkų daug. Ir gyventojų daug. Visas daugiabutis atrodė kaip tikras skruzdėlynas“, – gyvai dėsto pašnekovė.

Dirbo visas namas

„Visko techniniam prižiūrėtojui vis tiek nepaliksi – juk jis negali vaikščioti paskui kiekvieną statybininką ir žiūrėti, kaip tas dirba. Juolab – namas didelis, o statybininkų daug. Todėl į procesą būtinai turi įsijungti gyventojai, jie turi žiūrėti, kaip ir kur atliekami darbai. Nuo gyventojų statybų kokybė kartais priklauso tiek pat, kiek ir nuo statybininkų.

Pavyzdžiui, pas mus visi labai noriai ir netingėdami sekė darbus, todėl viskas vyko operatyviai. Vos tik kas – gyventojas man skambina, pasako problemą, atlekiu, pradedame kalbėtis ir su pačiais statybininkais, ir su vadovybe. O kitą kartą jau matau – gyventojas tiesia kavą statybininkui per langą. Viskas dėl to paties tikslo – kad tik kuo geriau dirbtų“, – šypsosi ponia Galina.

Ji taip pat priduria pastebėjusi, jog visi statybininkai dirba skirtingai, tad ir dėl šios aplinkybės gyventojų priežiūra yra būtina: „Nuo pat pradžių visiems kartojau: „Būkite geri, dirbkite kaip sau, nes čia yra gyventojų pinigai. Ir iš tiesų buvo puikiai dirbančių statybininkų, o buvo ir tokių, kuriems sakyk nesakęs priežiūros reikia visą laiką“, – dėsto moteris ir skuba pridurti, kad vadovauti statybininkams taip pat nelengvas darbas, todėl pagalbos paaiškinant problemas ar jas taisant, reikia ir statybas prižiūrintiems specialistams.

Su dulkėmis kovojo bendrai

Pasakodama apie „šalutinius“ modernizacijos darbų efektus, bendrijos pirmininkė atkreipia dėmesį, kad nei dulkės, nei triukšmas nėra nepakeliami nepatogumai, dėl kurių vertėtų atsisakyti modernizacijos. Bet vis dėlto šių dalykų išvengti, ko gero, nepavyks.

„Aišku, tvarkantis reikia statybininkų pagalbos. Tačiau vis dėlto gyventojai neturi laukti, kad viskas po darbų bus sutvarkyta taip, kaip jiems reikia. Mūsų atveju gyventojai labai noriai padėjo statybininkams tvarkytis ir niekas nepyko, nes visi suprato, kad geriau nei patys gyventojai niekas nesušluos. Todėl sąmoningumo reikia iš abiejų pusių – ir iš statybininkų, ir iš gyventojų“, – įsitikinusi G. Živelienė.