aA
Ne iš vieno padangų specialisto lūpų yra nuskambėjęs vaizdingas palyginimas, kad tie vairuotojai, kuriems negaila žieminių padangų, gali pabandyti vasarą nuo Vilniaus nuvažiuoti iki Klaipėdos ir grįžti atgal. To turėtų pakakti, kad žieminių padangų protektorius būtų „suvalgytas“.
© Gamintojo nuotr.

Nepaisant tokių perspėjimų, vis dar nemaža dalis vairuotojų šiltuoju metų laiku naudoja žiemai skirtą automobilių „apavą“. Taip „sprendžiamos“ kelios problemos: nereikia pirkti vasarinių padangų, nereikia mokėti už jų montavimą dukart per metus, o galvos neskauda ir dėl to, kur vasarą laikyti žiemines padangas.

Bet ar tikrai toks sprendimas sumažina problemų skaičių? Vokietijos TUV SUD organizacijos specialistai perspėja, kad taip besielgiantys vairuotojai elgiasi labai neprotingai.

„Vasarą važinėti naudojant žiemines padangas – labai pavojinga“, – teigia TUV SUD padangų skyriaus vadovas Thomas Salzingeris.

Įvardydami rizikos mastą, vokiečiai primena apie praėjusią vasarą jų bei Šveicarijos žurnalo „auto-illustrierte” atliktą eksperimentą, kai itin šiltomis oro sąlygomis pasižyminčiame Pietų Prancūzijos Mirevalo regione buvo bandomos vieno gamintojo vasarinės, žieminės ir universalios padangos.

Siekiant užtikrinti bandymų tikslumą, padangos buvo sumontuotos ant identiškų „Volkswagen Golf“ 2.0 TDI automobilių. Eksperimentas susidėjo iš kelių etapų, tarp kurių buvo stabdymas ant šlapios dangos važiuojant 80 km/val. greičiu, taip pat stabdymas ant sausos dangos esant 100 km/val. greičiui, bei vertinant automobilio elgesį akvaplaningo sąlygomis bei tai, kaip jis valdomas sausame kelyje.

Žieminės padangos laimėjo tik viename etape – važiuojant akvaplaningo sąlygomis. Dėl puikių vandens pašalinimo iš po ratų savybių, automobilis be didesnio pavojaus galėjo pasiekti 81 km/val. greitį. Su akvaplaningo grėsme vasarinėmis padangomis „apautas“ automobilis susidūrė pasiekus 78 km/val. greitį, o universalių padangų atstovui tas pats nutiko važiuojant 75 km/val. greičiu.

Visais kitais atvejais vasarinės padangos nugalėjo konkurentus. Labiausiai šokiruojantis skirtumas išryškėjo bandant padangų savybes sausame kelyje, kai reikėjo staigiai stabdyti pasiekus 100 km/val. Vasarinių padangų stabdymo kelias buvo 34,9 m. O žieminių padangų – net 45,9 m. (universalių padangų – 44,1 m.). Kitaip tariant, kai vasarines padangas naudojantis automobilis jau buvo beveik sustojęs, mašinos su žieminėmis padangomis spidometro rodyklė dar buvo netoli 50 km/val. žymos. Toks greitis yra rimta grėsmė keleiviams ir aplinkiniams, kai reikia skubiai stabdyti.

„Kiekvienas, kuris ryžtasi vasarą važinėti žieminėmis padangomis, elgiasi neatsakingai. Žieminės padangos, kurios, beje, yra ir brangesnės, ne tik greičiau dėvisi šiltuoju metų laiku, bet ir sukelia didesnę grėsmę vairuotojui bei kitiems eismo dalyviams. Norint jaustis saugiai kelyje, visada reikia rinktis konkrečiam sezonui tinkamas padangas. O universalios padangos tinkamos tik tiems vairuotojams, kurie mažai važinėja ir dažniausiai sukiojasi mieste“, – teigė TUV SUD atstovas Th. Salzingeris.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Įvertinkite patys, kaip Labanoro giria keitėsi nuo 1984 m. iki šių dienų: viską parodo palydovinės nuotraukos (38)

Literatūroje Labanoro giria apibūdinama kaip antras pagal plotą miškų masyvas Lietuvoje. Girios...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos (57)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Kuodis apie kainas: Lietuva turi seną rimtą bėdą (126)

Bandymo didinti kainas, nes mažėja pirkėjų strategija niekur neveda, sako ekonomistas Raimondas...

Vladimiras Laučius. Pasprinkite savo mediena. Atsakymas urėdams ir babuinams (312)

Daug visko pasakyta miškų kirtimo tema. Kadangi šia sritimi domiuosi seniai, nemažai bendravau su...

Liberalų reakcija į Šimašiaus sprendimą: tai „Auroros“ šūvis partijai (81)

„Remigijaus žingsnis buvo tas „Auroros“ šūvis, po kurio, bijau, kad prasidės liberalų, kaip...

Aviečių augintojai gamtos malonėje – šie metai geri, bet neaišku, kas bus po rudens išdaigų (1)

Literatūroje rašoma, kad aviečių sezonas baigiasi, kai prasideda pirmosios šalnos, tačiau...

„Rytas“ pristatė biudžetą, tikslus, Gudelis metė akmenį į „vieno klubo“ daržą (109)

Vilniaus „Ryto“ krepšinio klubas penktadienį pristatė netrukus prasidedančio 2018-2019 m....

Šefas parodė, kaip išsikepti visame pasaulyje dievinamus kanadietiškus blynus (11)

Nacionalinės šefų rinktinės narys, virtuvės šefas Nikita Vornikas neįsivaizduoja savaitgalio...

Lietuvis Kretoje aptiko įspūdingą radinį: iš pradžių man grasino kalėjimu (91)

„Graikai, kuriems parodydavau savo radinį, išsigąsdavo, kad mane pasodins į kalėjimą“, –...

Savaitgalio maršrutas: aplankykite gražiausias Lietuvos pilis ir dvarus (1)

Iškyla ir ekskursija vienoje gražiausių Lietuvos vietų, kai jums reikės tik automobilio ir geros...