aA
Artėja metas, kai žiemines padangas keisime į vasarines. Kiekvienais metais vairuotojams tenka spręsti galvosūkį – apauti automobilį senomis ar pirkti naujas padangas. Tačiau kaip nustatyti, ar padangos jau baigė savo gyvenimą? O gal jos atrodo pakankamai neblogai, kad dar būtų naudojamos?
Padangų pagaminimo data
© DELFI / Paulius Garkauskas

Protektorius

Žinoma, nekalbėsime apie tas padangas, kurių būklė akivaizdžiai tragiška. Specialistai sako, kad lietuviai padangas dažniausiai vertina pagal protektoriaus gylį. Iš tiesų tai svarbus faktorius.

„Visų pirma, kiekviena padanga turi nusidėvėjimo žymę. Vasarą protektoriaus gylis turi būti mažiausiai 1,6 mm. Žiemą – 3 mm. Yra specialus prietaisais, kuris matuoja. Jei žmogui kyla abejonių, visuomet galima pasitikrinti. Tačiau tai galima padaryti ir pačiam – ant kiekvienos padangos yra specialus žymeklis, iki kurio padanga gali nusidėvėti. Vėliau ji naudoti jau nebetinkama. Žemo profilio padangų protektoriaus kraštuose yra mažiau, bet matuojasi pagal padangos vidurį“, - sako automobilių serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Protektorius yra svarbus faktorius, tačiau tikrai ne vienintelis.

1. Nusidėvėjusios padangos.
© popularmechanics.com nuotr.

„Gali būti ir pats geriausias protektorius, tačiau pati guma jau suaižėjusi. Jei neklystu, Vokietijoje galima eksploatuoti padangą tik penkerius metus nuo jos pagaminimo. Jei padanga senesnė – neįveiksi techninės apžiūros. Vokiečiai itin atidžiai žiūri padangos pagaminimo metus. Negirdėjau, kad Lietuvoje tai būtų žiūrima“, - sako V. Paškauskas.

Taip pat svarbus padangos gumos mišinio minkštumas. Ypač žiemą. Tačiau tai įvertinti pakankamai sunku.

„Pačiam gana sudėtinga įvertinti padangos minkštumą ar kietumą. Aš siūlyčiau pirmiausia įvertinti pagaminimo metus. Tarkime, žinomų gamintojų, tokių kaip „Michellin“, padangos ir ketvirtą sezoną gerai dirba. Guma nesukietėjus, guma nesuaižėjus. Natūralu, kad padangos savybės su laiku prastėja, tačiau jos dar nėra kardinaliai pasikeitusios. Senesių nei penkerių metų padangų stabdymo kelias kur kas ilgesnis, šoninio posūkio metu galima pajausti, kad padangos slysta, nes guma sukietėjusi ir neturi gero sukibimo. Jei padanga stipriai suaižėjusi, ji apskritai gali sprogti“, - perspėja V. Paškauskas.

4 skaičiai, kuriuos btina patikrinti

Parduotuvėse galima išvysti įvairiausių gerų pasiūlymų, kaip žinomų gamintojų naujos padangos parduodamos už itin žemas kainas.

„Padanga gali būti nauja, net nevažinėta, su puikiu protektoriumi, bet jei ji pagaminta seniau nei prieš 5 metus, ji naudoti netinkama”, - sako V. Paškauskas.

Naujom, tačiau ilgai parduotuvių lentynose senstančioms padangoms nebegalioja ir gamintojų garantijos.

4 skaičiai, į kuriuos būtina pažiūrėti kiekvienam perkančiam padangas
© Shutterstock nuotr.

„Kiekviena padanga turi svorio, greičio indeksą. Tai yra saugi, leistina apkrova, kurią padanga gali atlaikyti. Jei eksploatuoji taip, kaip nurodo gamintojas, problemų neturėtų būti. Bet jei važiuosite su 10 metų senumo padanga, tada tomis rekomendacijos jau negalima vadovautis. Tada kiekviena kelionė jau tampa pavojinga“, - sako V. Paškauskas.

Tačiau specialistas pastebi, kad lietuviai vis dar susigundo pirkti gražiai atrodančias senas padangas.

„Iš esmės, jei perkate naudotas padangas, tai žinokite, kad jas greičiausiai išmetė vokiečiai, švedai. Lietuviai jas surenka ir čia parduoda. O kodėl užsienyje jas išmeta? Išmeta, nes važiuoti su jomis jau nesaugu – jos padilę, senos. O čia jas žmonės perka“, - sako V. Paškauskas.

Kiekvienas vairuotojas gali pasitikrinti, kada buvo pagaminta padanga. Ant padangos yra keturių skaičių kodas. Tarkime 1141. Pirmi du skaičiai reiškia metus, paskutiniai du – savaitę. Tai reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2011 metų 41-ąją savaitę.

Tiesa, kartais šį kodą rasti pakankamai sudėtinga, nes yra gamintojų, kurie šį kodą spausdina ant vidinės padangos pusės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (11)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (182)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (77)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (37)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (68)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (1)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...

Nemalonūs parazitai, platinantys pavojingas ligas: dabar jų aktyvumo metas

Žiema ne už kalnų ir nors jau pamiršome musių zyzimą, kovą su geliančiais uodais, kenkėjų...