Pateiktame pranešime teigiama, kad ištyrusi įmonės politiką pažeidžiančius santykius su darbuotoja užkandinių tinklo valdyba penktadienį nubalsavo atleisti 52‑ejų generalinį direktorių S. Easterbrook. „McDonald’s“ politika generaliniam direktoriui draudžia užmegzti santykius su bet kokiu įmonės darbuotoju. Nauju generaliniu direktoriumi ir prezidentu paskirtas įmonės operacijoms JAV vadovaujantis Chris Kempczinski.

„Padariau klaidą, – darbuotojams išsiųstame laiške teigė S. Easterbrook. – Atsižvelgdamas į įmonės vertybes palaikau valdybos sprendimą ir sutinku, jog atėjo metas pasitraukti.“

S. Easterbrook laikytas ryžtingu vadovu, siekusiu ugdyti naują kartą klientų, norinčių užsisakyti maistą išmaniųjų telefonų programėlėmis, mokėti internetu ir užuot ėjus į užkandines maistą užsisakyti į namus ar darbovietę. Norėdamas pabrėžti šių pokyčių svarbą, vadovų atlyginimą jis susiejo su maisto pristatymo paslaugų įvedimo greičiu ir plėtra, be to, bendradarbiavo su kitais tiekėjais, pavyzdžiui, „UberEats“.

Jo strategijos atsipirko – pardavimų tose pačiose užkandinėse skirtingu laikotarpiu duomenys (kurie verslo rezultatus atskleidžia geriausiai) rodo, jog pradėjus visą dieną siūlyti pusryčius, pardavimai išaugo. Direktorius taip pat pašalino prastų rezultatų pasiekusius gaminius ir įvedė naujovių bei sudarė pirkėjų pritraukti padėjusius žemesnėmis kainomis parduodamų gaminių rinkinius. Nuo 2015 m. kovo, kai jis ėmė vadovauti užkandinių tinklui, „McDonald’s“ akcijų vertė išaugo beveik dvigubai, o „S&P 500“ indekse – daugiau kaip dukart.

„Galima gana tvirtai pasakyti, kad S. Easterbrook buvo geriausias generalinis direktorius visoje restoranų pramonėje“, – teigė „Bloomberg Intelligence“ apie šį pramonės sektorių rašantis Michael Halen. Lapkričio 1 d. užsidarius akcijų biržai įmonės akcijos buvo vertos 193,94 JAV dolerių, o bendra akcijų vertė siekė 147,3 mlrd. JAV dolerių.

McDonald's

S. Easterbrook įvesti pokyčiai sukėlė kai kurių franšizių pasipiktinimą dėl iš įmonės būstinės Čikagoje siunčiamų reikalavimų, dėl kurių joms kyla papildomų išlaidų.

Nepriklausoma „McDonald’s“ franšizių grupė Nacionalinė savininkų asociacija (National Owners Association) iš pradžių į prašymą pakomentuoti neatsakė. Pasak apie planus informuoto, tačiau nežinomu panorėjusio likti asmens, užkandinių savininkai ketina surengti privačią konferenciją telefonu ir aptarti, kaip reaguoti į naujienas bei ginti prekės ženklo reputaciją.

Apsaugos nuo seksualinio priekabiavimo politika

Nepaisant S. Easterbrook pasiekimų, vertindama brito vadovo nusižengimą įmonės valdyba negalėjo sau leisti klysti, nes šiuo metu net abiejų partnerių sutikimu sudaromi santykiai vertinami griežčiau, ypač jei partnerių statusas įmonėje nevienodas. Gegužės mėnesį spaudžiama darbuotojų, profesinių sąjungų atstovų ir Kongreso narių, įmonė pertvarkė apsaugos nuo seksualinio priekabiavimo politiką.

Laiške atsakydamas į užkandinių tinklo gimtosios valstijos Ilinojaus senatoriaus Tammy Duckworth klausimus, S. Easterbrook teigė, kad įmonė pagerino savo politiką ir įsipareigoja „užtikrinti, kad darbovietėje nebus seksualinio priekabiavimo ir išankstinių nuostatų“.

Pasak vieno įmonės „PriceWaterhouseCooper“ padalinio, ištyrusio pokyčius 2 500 pasaulio įmonių generalinių direktorių postuose, 2018 m. pirmą kartą per 19 metų daugiau generalinių direktorių atleista ne dėl finansinių rezultatų ar valdybos problemų, o dėl etikos pažeidimų.

Paprastai įmonės politiką pažeidę vadovai negana išeitinių ir netenka ilgalaikių pajamų iš turimų nuosavybės teisės nesuteikiančių įmonės akcijų. Pasak „Bloomberg“ surinktų duomenų, S. Easterbrook turėtų nuosavybės teisės nesuteikiančių akcijų vertė penktadienį užsidarius Niujorko akcijų biržai siekė 31,3 mln. JAV dolerių.

Pasak „Wall Street Journal“, S. Easterbrook išsiskyręs ir taip pat priklauso „Walmart Inc.“ valdybai.

Už minimalų 15 JAV dolerių per valandą atlyginimą kovojanti Amerikos pilietinių laisvių sąjunga (American Civil Liberties Union) ir profesinės sąjungos neseniai paskelbė pateikusios dar keletą naujų ieškinių ir 20 nusiskundimų JAV Lygių įdarbinimo galimybių komisijai (Equal Employment Opportunity Commission). Pateiktuose ieškiniuose teigiama, kad „McDonald’s“ neužkirto kelio netinkamam vadovų elgesiui, pavyzdžiui, grabaliojimui ir nepadoriems komentarams bei bandymams atkeršyti skundus pateikiantiems darbuotojams.

​S. Easterbrook pasitraukus, toliau vystyti maisto pristatymo ir elektroninių užsakymų paslaugas patikėta C. Kempczinski. Jis prie „McDonald’s“ prisijungė 2015 m. ir tuo metu buvo atsakingas už pasaulines strategijas, verslo plėtrą ir inovacijas. Pastaruoju metu jis buvo JAV verslo operacijų prezidentas ir kartu su S. Easterbrook dirbo internetinių užsakymų plėtros srityje.

McDonald's

„Svarbus partneris“

„Per pastaruosius ketverius metus Chris man buvo svarbus partneris, todėl jis – tinkamiausias asmuo perimti generalinio direktoriaus postą“, – atsisveikindamas kalbėjo S. Easterbrook. JAV verslo operacijų prezidentu taps 2002 m. prie įmonės prisijungęs Joe Erlinger.

Pasak interviu su „The Wall Street Journal“, C. Kempczinski, kuris būdamas JAV verslo operacijų vadovu padėjo įgyvendinti daugelį naujausių pokyčių, kaip ir jo pirmtakas daugiausia dėmesio skirs technologijoms. Jis mano, kad įmonės investicijos atsipirks.

„Radikalių strateginių pokyčių nebus. Mūsų planas sėkmingas“, – laikraščiui sakė naujasis generalinis direktorius ir pridūrė, kad norėtų aptarti bet kokias iškilusias problemas su franšizėmis.

C. Kempczinski taip pat ketina prisijungti prie „McDonald’s“ valdybos.

C. Kempczinski kylantys iššūkiai

C. Kempczinski perims didžiulę įmonę, turinčią daugiau kaip 38 000 užkandinių 100 šalių, tarp jų 14 000 užkandinių JAV.

Jam teks spręsti, ką daryti dėl visoje restoranų pramonėje augti nustojusio klientų srauto. Pastaraisiais ketvirčiais augimą palaikė aukštesnės kainos, tačiau tinklui nesisekė pritraukti daugiau klientų. Konkurencija padidėjo, o vartotojai ėmė rečiau valgyti ne namuose bei dažniau pirkti paruoštus gaminius iš prekybos centrų.

Steve Easterbrook

Pastaraisiais ketvirčiais „McDonald’s“ rezultatai rinkoje buvo vieni iš geriausių. Paskutiniuoju ketvirčiu pardavimai tose pačiose užkandinėse palyginus su ankstesniais laikotarpiais išaugo 5,9 proc. – daugiau, negu prognozavo analitikai.

Tačiau namų rinkoje taip lengva nebuvo, nes dėl didžiulių konkurentų siūlomų nuolaidų ir didesnės pusryčių patiekalus siūlančių varžovų konkurencijos tapo sunkiau pritraukti klientų, todėl paskutiniuoju ketvirčiu klientų srautai sulėtėjo. Tačiau užsukantys klientai išleidžia vis daugiau, todėl įmonės padėtis vis dar gana tvirta.

Įmonė stengiasi atnaujinti savo įvaizdį ir renovuoti užkandines, tačiau franšizės skundžiasi dėl didelių išlaidų, reikalingų norint, pavyzdžiui, pastatyti už kasų matomą vaizdą į virtuvę užstojančią sieną. 2018 m. renovacijas imta vykdyti lėčiau – užkandinėms leidžiama jas užbaigti iki 2022 m., o ne 2020 m., kaip numatyta iš pradžių.

Renovacijose taip pat numatyta pastatyti savitarnos kioskus, o kai kuriose vietose – net įrengti papildomų automobilių juostų užvažiuojamosioms užkandinėms.