Šaltojo karo metais Vidurio ir Rytų Europos šalys pirmenybę teikė rytų – vakarų koridoriams – tiems, kurie vedė į Maskvą. Pastaraisiais dešimtmečiais išaugusi jų gerovė sudarė sąlygas plėtoti labiau įvairiakryptį tarpvalstybinių jungčių tinklą, tačiau tam trukdė nacionalinės rietenos. Dabar karas Ukrainoje skatina šį regioną toliau kurti apleistas jungtis.
2023.01.26 12:57
Karas privertė Rytų Europą pamiršti Maskvos–Berlyno ašį, bet į akis krenta „Rail Baltica“: greičiau jau turėsime skraidančius automobilius
The Economist
FOTO:
Kodėl keliautojai Baltijos šalyse važinėja autobusais? Jų sostines – Taliną, Rygą ir Vilnių – skiria tik maždaug 600 kilometrų – tobulas atstumas greitajam traukiniui. Tačiau kelionė vingiuotu geležinkeliu trunka 12 valandų ir numato kelis persėdimus. Tai dalis platesnės problemos. Pažvelkite į bet kurį Rytų Europos infrastruktūros žemėlapį – ar tai būtų keliai, geležinkeliai ar vamzdynai: dauguma jų eina rytų – vakarų kryptimi. Iš šiaurės į pietus ir atgal veda tik keli lėti ar antraeiliai maršrutai.
The Economist
Prisijungti prie diskusijos
Rodyti diskusiją