aA
Greičio mažinti nepavyksta ne todėl, kad skubame ar esame nedrausmingi, bet dar ir todėl, kad daug kur infrastruktūros aplinka neatitinka joje reikalaujamo greičio.
© DELFI / Domantas Pipas

Ne tik ženklais, radarais, baudomis, bet ir aplinkoje sukurtos sąlygos turi veikti vairuotojo būseną ir rekomenduoti greitį.

Visi žinome, kad pažiūrėjus pro lėktuvo langą atrodo lyg stovime vietoje, nors iš tikro skrendame 900 km/val greičiu ir ta apgaulinga savoka yra todėl, kad aplinka nutolusi nuo mūsų apie 10 km. Todėl norėdami mažinti vairuotojo greitį, turime didinti vairuotojo greičio pojūtį. Tai galime daryti artindami supančią aplinką. Yra daug būdų tai įgyvendinti, galima atitinkamai siaurinti važiuojamą dalį, kelio ženklinimais imituoti siaurą važiuojamą dalį, prie važiuojamos dalies artinti objektus, statinius, tvoreles, augmeniją ir t. t.

Augmeniją, žalumynus, krūmus auginti arčiau kelių yra daug kur paplitęs metodas Europoje. Vairuojant siauruose kaimo keliuose, kai krūmai vos neliečia automobilio veidrodžius – ne visada pavyksta net priartėti prie leistino greičio.

Siauroje aplinkoje, kur yra mažai erdvės nukrypimams vairuotojas ne tik geriau pajaučia greitį, bet ir išauga jo budrumas, kuris yra viena iš pagrindinių savybių eismo saugumui.

Reikalaudami iš vairuotojo laikytis mažo greičio plačiame kelyje, turime gerai įsitikinti, ar neatimame iš vairuotojo savybių, kurios lemia reakciją į įvykius aplinkoje.

Jai reikalausime vairuotojo automagistralėje Kaunas - Kryžkalnis laikytis 60 km/val, jo adrenalino lygis bus daug žemesnis nei vairuotojo, kuris laikysis 120 km/val. Apskaičiavus greičius, atstumą laiką, patikrinus reakciją į aplinką, iškyla abejonių, kuris eismo dalyvis saugesnis.

Yra daug kelių su reikalaujamu 70 km/val greičiu, tačiau kelių plotas panašus į greitkelio plotą. Pavyzdžiui, Hanoverio-Berlyno kelyje srautas juda 100-130 km/h ir jame pasitaiko automobilių, kurie skrodžia erdvę 200-220 km/h greičiu.

Todėl panašaus pločio kelyje 70 km/val greitis tikrai netinka, nes vairuotojui norint neprarasti budrumo, jis pats nepajaučia, kaip viršija neatitinkantį infrastrukūros nustatytą greitį.

Aštuonios susiaurintos infrastruktūros naudos:

1. Sužadina greičio pojūtį ir budrumą (pagerėja reakcija ir vairuotojas laikosi mažesnio greičio);
2. Vairuotojo apžvalgos laukas siaurėja ir atitinkamai ilgėja. Jis iš toliau pastebi objektus;
3. Stebint mažesnę erdvę nukrypimams, vairuotojo budrumas didesnis, eismas tvarkingesnis, vairavimo kultūra aukštesnė;
4. Pėsčiųjų perėjos trumpėja ir taip tampa saugesnėmis ir mažiau susipriešina srautai;
5. Sukeliamas kelių „srauningumas“;
6. Daug patogiau ir paprasčiau atlikti persirikiavimo ir kitus manevrus;
7. Siaurinant važiuojamos dalies juostas atsiranda galimybė atskirti priešpriešinius eismus plačiu ženklinimu;
8. Taikant susiaurintos infrastruktūros taktiką, tai leistų sutaupyti didžiulius pinigu. Būtų pigiau prižiūrėti, nuvalyti, remontuoti ir išlaikyti gerą ir kokybišką kelių lygį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Sutinki ar nori paprieštarauti? Išsakyk savo nuomonę rašydamas el. p. pilieciai@delfi.lt.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sunku patikėti: kokie gali būti apmokestinimai laukiant eilėje? (43)

Mokamas vizitas pas daktarą? Iškilo didžiulis klausimas didžiulės eilės, žmonės nepasirodo,...

Klaipėdos gyvenamojo rajono moteris gąsdina galimai nevaldomas užpuolikas (17)

Turime nemalonią situaciją, kai jauname gyvenamajame rajone, šalia universitetinės ligoninės ir...

Karys jaučiasi apgautas: ar galėsiu baigti universitetą be finansinių smūgių? (21)

Jeigu nesupyksite, savo vardo neatskleisiu. Esu Lietuvos kariuomenės karys. Savo tarnybą pradėjau...

Draugės pokštas prieš vestuves apvertė gyvenimą (28)

Niekada negalvojau, kad draugų pokštas apvers mano gyvenimą aukštyn kojomis. Bet apie viską nuo...

Valstybė virsta pikta pamote: ar tikrai pinigai svarbiau už gamtos įvairovę? (38)

Kai mokiausi ekonomikos dėstytojas sakė – Valstybė kaip motina – ji mus ruošia, moko, ugdo,...

Top naujienos

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (63)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (134)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (247)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (126)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (6)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (88)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...

Lyderių dvikova: sirgalių „atominis grybas“, Latvijos teisėjai ir grįžusi intriga (14)

Penktadienį centrinėse A lygos rungtynėse tarp Marijampolės „Sūduvos“ ir Vilniaus...

Dėl telefono pateko į pinkles: paprašius grąžinti pinigus, pardavėjas pasiūlė kelionę į mišką (106)

Naują „ iPhone 7“ įsigijęs kaunietis pateko į nepavydėtiną padėtį – išvykus į...

Unikauskas įvardijo tris žarnynų tipus: būtina tai žinoti, kad jaustumėtės žvalesni ir energingesni (42)

Žarnynas – mūsų antrosios smegenys, nes jame yra per 100 mlrd. nervinių ląstelių – daugiau...

Kraupi avarija kelyje Panevėžys–Šiauliai: galimai kaltas alkoholis (9)

Penktadienio vakaras pažymėtas kraupia avarija kelyje Panevėžys – Šiauliai, netoli „Orlen“...