Greičio mažinti nepavyksta ne todėl, kad skubame ar esame nedrausmingi, bet dar ir todėl, kad daug kur infrastruktūros aplinka neatitinka joje reikalaujamo greičio.
© DELFI / Domantas Pipas

Ne tik ženklais, radarais, baudomis, bet ir aplinkoje sukurtos sąlygos turi veikti vairuotojo būseną ir rekomenduoti greitį.

Visi žinome, kad pažiūrėjus pro lėktuvo langą atrodo lyg stovime vietoje, nors iš tikro skrendame 900 km/val greičiu ir ta apgaulinga savoka yra todėl, kad aplinka nutolusi nuo mūsų apie 10 km. Todėl norėdami mažinti vairuotojo greitį, turime didinti vairuotojo greičio pojūtį. Tai galime daryti artindami supančią aplinką. Yra daug būdų tai įgyvendinti, galima atitinkamai siaurinti važiuojamą dalį, kelio ženklinimais imituoti siaurą važiuojamą dalį, prie važiuojamos dalies artinti objektus, statinius, tvoreles, augmeniją ir t. t.

Augmeniją, žalumynus, krūmus auginti arčiau kelių yra daug kur paplitęs metodas Europoje. Vairuojant siauruose kaimo keliuose, kai krūmai vos neliečia automobilio veidrodžius – ne visada pavyksta net priartėti prie leistino greičio.

Siauroje aplinkoje, kur yra mažai erdvės nukrypimams vairuotojas ne tik geriau pajaučia greitį, bet ir išauga jo budrumas, kuris yra viena iš pagrindinių savybių eismo saugumui.

Reikalaudami iš vairuotojo laikytis mažo greičio plačiame kelyje, turime gerai įsitikinti, ar neatimame iš vairuotojo savybių, kurios lemia reakciją į įvykius aplinkoje.

Jai reikalausime vairuotojo automagistralėje Kaunas - Kryžkalnis laikytis 60 km/val, jo adrenalino lygis bus daug žemesnis nei vairuotojo, kuris laikysis 120 km/val. Apskaičiavus greičius, atstumą laiką, patikrinus reakciją į aplinką, iškyla abejonių, kuris eismo dalyvis saugesnis.

Yra daug kelių su reikalaujamu 70 km/val greičiu, tačiau kelių plotas panašus į greitkelio plotą. Pavyzdžiui, Hanoverio-Berlyno kelyje srautas juda 100-130 km/h ir jame pasitaiko automobilių, kurie skrodžia erdvę 200-220 km/h greičiu.

Todėl panašaus pločio kelyje 70 km/val greitis tikrai netinka, nes vairuotojui norint neprarasti budrumo, jis pats nepajaučia, kaip viršija neatitinkantį infrastrukūros nustatytą greitį.

Aštuonios susiaurintos infrastruktūros naudos:

1. Sužadina greičio pojūtį ir budrumą (pagerėja reakcija ir vairuotojas laikosi mažesnio greičio);
2. Vairuotojo apžvalgos laukas siaurėja ir atitinkamai ilgėja. Jis iš toliau pastebi objektus;
3. Stebint mažesnę erdvę nukrypimams, vairuotojo budrumas didesnis, eismas tvarkingesnis, vairavimo kultūra aukštesnė;
4. Pėsčiųjų perėjos trumpėja ir taip tampa saugesnėmis ir mažiau susipriešina srautai;
5. Sukeliamas kelių „srauningumas“;
6. Daug patogiau ir paprasčiau atlikti persirikiavimo ir kitus manevrus;
7. Siaurinant važiuojamos dalies juostas atsiranda galimybė atskirti priešpriešinius eismus plačiu ženklinimu;
8. Taikant susiaurintos infrastruktūros taktiką, tai leistų sutaupyti didžiulius pinigu. Būtų pigiau prižiūrėti, nuvalyti, remontuoti ir išlaikyti gerą ir kokybišką kelių lygį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Sutinki ar nori paprieštarauti? Išsakyk savo nuomonę rašydamas el. p. pilieciai@delfi.lt.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Darbdavę suerzino viešbučio darbuotojos išpažintis: tai profesinės etikos pažeidimas (124)

Perskaičiau straipsnį ir pakraupau . Moteris, dirbanti viešbutyje , piktinasi, kad ten mato...

Sporto aistruolis pasakė, ko trūksta Lietuvos nacionalinėms rinktinėms (10)

Manau, niekas nepaneigs, kad norint būti aukščiausio lygio sportininku tam reikia ypač daug...

Aš – moteris: gimdamos mes iškart laimime viską (139)

Tik ką perskaičiau straipsnį „gimdamos moterimis mes jau pralaimėjome gyvenimo loterijoje” ,...

Vargas poliklinikoje su karščiuojančiu kūdikiu ant rankų: už ką mokame? (118)

Poliklinikoje su karščiuojančiu (39,1) 9 mėnesių kūdikiu užtrukome 3 val. Per visą šį laiką...

Vaikinas per darbo pokalbį pasijuto įžeistas: bijau dabar kitur beeiti (101)

Noriu pranešti, kad dalyvavau darbo pokalbyje, mane išklausinėjo ir t. t.

Top naujienos

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (308)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Unikalus Lietuvos kurortas kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (6)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

Pigių skrydžių bendrovės lėktuvais skraidantys lietuviai pasipiktinę: tai tęstis nebegali (240)

Keleivinio lėktuvo salonas – vieta, kurioje bilietą įsigijęs keleivis tikisi bent elementarios...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (137)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...

Namo grįžtantys vilniečiai praneša apie milžiniškas eismo spūstis (28)

Po itin vasariško savaitgalio namo grįžtantys vilniečiai papuolė į dideles eismo spūstis.

Trečiai pasaulio raketei nepasipriešinęs Berankis prajuokino komentatorių: svyruoja kaip girtuoklis (3)

Ričardo Berankio pasirodymas prestižiniame Rolando Garroso vardo Prancūzijos atvirajame čempionate...

Birželio horoskopas: daugeliui pažers malonių staigmenų

Pasak astrologės Vaivos Budraitytės, pirmasis vasaros mėnuo daugeliui nusimato išties puikus.

Rimvydas Valatka. Tautinis beprotnamis – su baltų religija ir VSD pažymų liturgija (131)

Prezidentė dukart išsigynė VSD pažymų. Beveik kaip Simonas – Jėzaus: nei mačiau, nei...

Vilniaus rajone susidūrė automobilis ir motociklas, dėl avarijos ribojamas eismas bus papildyta

Vilniaus rajone sekmadienio vakarą susidūrė lengvasis automobilis ir motociklas. Į eismo įvykio...

Indianos spauda: už aikštės ribų ramus, bet ant parketo sužvėrėjantis Sabonis „Pacers“ lieka mįsle (22)

2017-18 metų NBA pirmenybėms nenumaldomai artėjant prie visame pasaulyje laukiamo superfinalo,...