aA
Greičio mažinti nepavyksta ne todėl, kad skubame ar esame nedrausmingi, bet dar ir todėl, kad daug kur infrastruktūros aplinka neatitinka joje reikalaujamo greičio.
Kodėl lietuviams sunku mažinti greitį – kaltas ne tik mūsų nedrausmingumas
© DELFI / Domantas Pipas

Ne tik ženklais, radarais, baudomis, bet ir aplinkoje sukurtos sąlygos turi veikti vairuotojo būseną ir rekomenduoti greitį.

Visi žinome, kad pažiūrėjus pro lėktuvo langą atrodo lyg stovime vietoje, nors iš tikro skrendame 900 km/val greičiu ir ta apgaulinga savoka yra todėl, kad aplinka nutolusi nuo mūsų apie 10 km. Todėl norėdami mažinti vairuotojo greitį, turime didinti vairuotojo greičio pojūtį. Tai galime daryti artindami supančią aplinką. Yra daug būdų tai įgyvendinti, galima atitinkamai siaurinti važiuojamą dalį, kelio ženklinimais imituoti siaurą važiuojamą dalį, prie važiuojamos dalies artinti objektus, statinius, tvoreles, augmeniją ir t. t.

Augmeniją, žalumynus, krūmus auginti arčiau kelių yra daug kur paplitęs metodas Europoje. Vairuojant siauruose kaimo keliuose, kai krūmai vos neliečia automobilio veidrodžius – ne visada pavyksta net priartėti prie leistino greičio.

Siauroje aplinkoje, kur yra mažai erdvės nukrypimams vairuotojas ne tik geriau pajaučia greitį, bet ir išauga jo budrumas, kuris yra viena iš pagrindinių savybių eismo saugumui.

Reikalaudami iš vairuotojo laikytis mažo greičio plačiame kelyje, turime gerai įsitikinti, ar neatimame iš vairuotojo savybių, kurios lemia reakciją į įvykius aplinkoje.

Jai reikalausime vairuotojo automagistralėje Kaunas - Kryžkalnis laikytis 60 km/val, jo adrenalino lygis bus daug žemesnis nei vairuotojo, kuris laikysis 120 km/val. Apskaičiavus greičius, atstumą laiką, patikrinus reakciją į aplinką, iškyla abejonių, kuris eismo dalyvis saugesnis.

Yra daug kelių su reikalaujamu 70 km/val greičiu, tačiau kelių plotas panašus į greitkelio plotą. Pavyzdžiui, Hanoverio-Berlyno kelyje srautas juda 100-130 km/h ir jame pasitaiko automobilių, kurie skrodžia erdvę 200-220 km/h greičiu.

Todėl panašaus pločio kelyje 70 km/val greitis tikrai netinka, nes vairuotojui norint neprarasti budrumo, jis pats nepajaučia, kaip viršija neatitinkantį infrastrukūros nustatytą greitį.

Aštuonios susiaurintos infrastruktūros naudos:

1. Sužadina greičio pojūtį ir budrumą (pagerėja reakcija ir vairuotojas laikosi mažesnio greičio);
2. Vairuotojo apžvalgos laukas siaurėja ir atitinkamai ilgėja. Jis iš toliau pastebi objektus;
3. Stebint mažesnę erdvę nukrypimams, vairuotojo budrumas didesnis, eismas tvarkingesnis, vairavimo kultūra aukštesnė;
4. Pėsčiųjų perėjos trumpėja ir taip tampa saugesnėmis ir mažiau susipriešina srautai;
5. Sukeliamas kelių „srauningumas“;
6. Daug patogiau ir paprasčiau atlikti persirikiavimo ir kitus manevrus;
7. Siaurinant važiuojamos dalies juostas atsiranda galimybė atskirti priešpriešinius eismus plačiu ženklinimu;
8. Taikant susiaurintos infrastruktūros taktiką, tai leistų sutaupyti didžiulius pinigu. Būtų pigiau prižiūrėti, nuvalyti, remontuoti ir išlaikyti gerą ir kokybišką kelių lygį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Sutinki ar nori paprieštarauti? Išsakyk savo nuomonę rašydamas el. p. pilieciai@delfi.lt.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sprendimas dėl paauglę žiauriai užpuolusio jurbarkiečio sukėlė klausimų – užkliuvo viena detalė (160)

Sveiki, rašau dėl Jurbarko bylos . Rašėte, kad girtas vaikinas, bandęs išžaginti paauglę ir...

Įvertino valdžios reakciją į koronaviruso grėsmę: eilinis farsas (80)

Paniką keliantis virusas dar nežudo mūsų piliečių, tačiau žudo mūsų visuomenės ir taip...

Iš Italijos grįžęs lietuvis: mūsų gautos žinutės parodo valdišką požiūrį (89)

Neseniai grįžau iš Italijos. Viskas tvarkoje, jaučiuosi gerai, bet sėdžiu namie. Dirbu irgi iš...

Troleibuso keleivis buvo pasipuošęs ir išgėręs – nustebino vairuotojos elgesys su juo (17)

Tai nutiko prieš kelis metus. Buvo išeiginės, berods šeštadienis.

Pasikeitęs žmonos elgesys vyrą baugina: blogiausia, kai man išeinant ji pasidažo (151)

Aprašysiu savo situaciją, o jūs jau pasakykite, kur čia šuo pakastas. Negera nuojauta manęs...

Top naujienos

Panikos nėra, bet ūkininkai nerimauja: jei virusas įsisiūbuos, pokyčius parduotuvių lentynose tikrai pajusime (78)

Koronavirusas lemia ne tik tai, kad iš lentynų šluojamos ilgo galiojimo prekės, tokios kaip...

Šiauliuose dėl koronaviruso grėsmės stebimi 12 asmenų: tarp jų ir uždarytos gimnazijos mokytoja (145)

Be moters, kuriai diagnozuotas koronaviruso susirgimas, Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje...

Šuniui nustatytas koronavirusas: veterinarai jau prognozuoja, kas vyktų, jei virusas paliestų lietuvių šunis (137)

Kinijoje, Honkonge, gyvūnų prieglaudoje izoliuotas šuo , kuriam nustatytas nežymus teigiamas...

Incidentas Vilniuje: vyras žmoną įkalino vonios kambaryje, nes manė, kad ji užsikrėtė koronavirusu (94)

Dėl koronaviruso Lietuvoje kilusi isterija pasiekė neįtikėtiną lygį - policijai tenka reaguoti...

Paaiškėjus pirmajam koronaviruso atvejui – profesoriaus Usonio perspėjimas: neturime 2 pagrindinių ginklų (251)

Kol kas Lietuvoje nustatytas vienas COVID-19 atvejis – koronavirusas diagnozuotas iš Šiaurės...

Tomas Sinickis. Kaip užsidirbti iš koronaviruso (3)

Atrodo, kad Dievas nenori, kad Lietuva laimėtų „Euroviziją“. Šiemet, kai pergalė yra ranka...

Mėnesio prognozė tikrai džiugina: kovas nustebins ne tik šiluma

Šių metų kovas numatomas šiltesnis ir šiek tiek sausesnis nei įprasta Lietuvoje, teigia Lietuvos...

Įspėja dėl Turkijos įsiūčio: nepavykus susitarti Europos laukia chaosas (642)

Jei nenorite mums padėti – turėkite tuos pabėgėlius. Tokiais grasinimais Europos Sąjungai...

Italas pasidalijo receptu, kaip išsikepti nuostabų jautienos kepsnį tešloje (11)

Italų virtuvės šefas Gian Luca Demarco pasidalijo receptu, paruošti nuostabų jautienos kepsnį...

Narkevičius apskundė VTEK sprendimą dėl pietų apmokėjimo (4)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius apskundė teismui jam nepalankią Vyriausiosios...

|Maža didelių žinių kaina