Antrojo pasaulinio karo metais Zündapp motociklų gamykla pasiūlė žymiam austrų kilmės automobilių konstruktoriui Ferdinandui Porsche sukurti pigų, mažo litražo keturvietį automobilį. Pirmieji trys prototipai buvo pagaminti Štutgarte, asmeninėse konstruktoriaus dirbtuvėse.

Vėliau, F. Porsche įsipareigojo Reicho automobilių gamintojų sąjungai sukurti pirmąjį „liaudies automobilį“ – „Volkswagen“ prototipą. Jam buvo keliami konkretūs reikalavimai: automobilis skirtas šeimai, maksimalus greitis – 100 km/h, kuro sąnaudos – 7 litrai, na, o kaina - ne daugiau 1000 reichsmarkių…

Net devynis dešimtmečius gaminamas automobilis šiandien yra pavirtęs į vieną geidžiamiausių vasaros automobilių. Kodėl vasaros? Todėl, kad šaltuoju metų laiku jis tikrai neatrodo taip patraukliai ir viliojančiai.

Gana faktų. Mūsų bandomasis „Beetle“ - vos vienerių metų senumo, po variklio dangčiu slepiantis 4 cilindrų, benzininį, 1,2 litro variklį, turintį 105 arklio galias(77 kW). Mieste šito pilnai pakanka. Su gatvių chuliganais kelio tiesiojoje santykių tikrai nesiaiškinsi, bet tiek mieste, tiek jo užkampiuose, jis tikrai smagus ir rieda ganėtinai gerai.

Iš lėto riedėdami Vilniaus miesto siauromis centro gatvelėmis sulaukėme iš tiesų nemažai dėmesio. Rodymas pirštais, tai tik vienas iš daugelio dėmesio atkreipimo būdų.. Manome, kad „Beetle“ yra puikiai tinkantis mėgstantiems į save atkreipti dėmesį.

Važiuoklė – fantastika! Net ir labai aštrius posūkius „Beetle“ įveikia be jokio vargo ir tik parodo, kad jis yra sportiškas coupe. Beje, straipsnio pradžioje minėjome apie Ferdinandą Porsche. Istorijos nepasakosim, kaip atsirado „Porsche“ automobiliai, bet tikimės daugumai bus aišku, vien išgirdus šią pavardę. Taigi, kad ir „VW Beetle“ tikrai turi panašumų kartu su „Porshe 911“ – žibintai ir tam tikros kėbulo linijos. Žiūrint tam tikru kampu, akivaizdžiai matosi ne kas kitas, o 911.

Sedėdamas automobilio viduje iš tiesų jaučiuosi pamalonintas. Nors ir esu 195 cm ūgio, diskomforto nejaučiu ir puikiai telpu. Virš galvos vietos lieka kekei bananų, ko nepasakyčiau vairuodamas „Mercedes-Benz S500“... Kojos į vairą nesiremia, o ir manevruojant užkištoje aikštėje nereikia per daug lankstytis, nes viskas puikiai matosi pro iš pažiūros atrodančius nedidelius langus.

Bet gana liaupsų.. Automobilio viduje užkliuvo keletas detalių. Vairas primena liaudiškai vadinamą „džiostiką“ (liet. Valdymo rankena, žaidžiant kompiuterinius žaidimus), o ir norint užsisegti saugos diržą, tenka jo paieškoti galinėje automobilio dalyje. Mažesnio ūgio žmogui tai gali greitai nusibosti, kadangi kaskart sėdant į automobilį teks nemaloniai persikreipti ir gaudyti savo kaire ranka kažkur anapus esantį saugos diržą.

„Beetle“ stabdžiais taip pat likome nepatenkinti. Ilgas stabdymo kelias, o ir kaskart stabdant kyla jausmas, kad pradeda veikti ABS sistema. Trumpai ir aiškiai – neefektyvūs.

Nors ir mūsų išpasakoti trūkumai yra tik mažas lašas jūroje, „VW Beetle“ mums patiko ir jis nusipelnė gero žodžio, kurį mes ir tariame. Tai puikus, kokybiškas, sportiškas, stilingas Vokiškas miesto automobilis. Reziume tebūnie trumpas ir aiškus – sukurtas moterims, bet puikiai tinkantis ir vyrams.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!