Patikėkite, kai jūs išlipate iš lėktuvo, ar turizmo organizatoriaus autobuso svečioje šalyje tikrai liekate apšnekėti ir išjuokti ir štai aš pateikiu Jums lietuviškų keliautojų kategorijas su palinkėjimu, kad pasitaisytumėte.

Blogiausios kategorijos:

1. Visažiniai. Visur jie buvo, visko jie matė, praktiškai visų sričių profesionalai, skraido nuolatos, bet nežino, kaip užsisegti saugos diržą. Būtinai gidams turi prisipažinti, kad „mes čia viską žinom“, „galite nepasakoti“. Taip, galbūt Jūs daug keliaujate, taip, galbūt žinote daug, bet yra keleivių, kurie nežino ir iš pagarbos tiesiog patylėkite, net jeigu žinote ir daug, 100 proc. ne tiek, kiek darbuotojai, todėl savo žinias pasilaikykite sau, arba tapkite vienu iš jų.

2. Šeimynėlės. Imkime standartinį pavyzdį – du tėvai, du vaikai. Lagaminų – 5. Nesuprantu, keliaujame savaitei atostogų, susikraunam pusę namų, nes „o vdrug“. Vaikams viskas galima, absoliučiai. Vaizdai iš realybės: nuogas vaikas lėktuvo salone šliaužiantis, per bakterijų pilną praėjimą (nes jam karšta labai). Išvyko su vaiku – atvyko be vaiko (padauginę alkoholio „pamiršo“ oro uoste). Atvykus atostogų į, pvz. Turkiją, reikia kviesti papildomą autobusą keleivių daiktams, nes tiesiog netelpa viename, jeigu pasitaiko daugiau šeimų nei porų. Apie besimėtančias sauskelnes, chaosą, paliekamas tyrelių, maistelių šiukšles nesakau nieko, nes tai tiesiog jau norma. Palyginimas vienas – laukiniai.

3. Informatoriai. Šitie pradeda savo pasirodymą jau oro uoste, kažkas panašaus į visažinius, bet šiek tiek subtiliau. Laukiant prie vartų būtinai su kažkuo susiskambina ir pradeda derinti reikialiukus: „taigi aš skrendu dabar, va va jau laukiu, ketvirtadienį padarysim tą ataskaitą, be problemų, man gi skrydis penktadienį ir t.t.“ Būtinai reikia kalbėti taip garsiai, kad visi girdėtų. Žodžiu, verslo magnatai, turim Brandsoną on board. Noriu jums priminti, kad oro uoste esate ir kad jūs skrisit kažkur, nelabai ką nustebins, visiems vienodai.

4. Taupytojai. Turizmo agentūroje prašo nuolaidėlės, orlaivyje aptarinėja, kad 3 eurai už kavą nereali kaina, kelionių organizatoriaus autobuse vairuotojui ir gidams nepalieka nei euro arbatpinigių, būtinai perka ekskursijas dvigubai pigiau iš lauko agentūrų, bet kai susilaužo ranką dėl pvz.: standartų neatitinkančių keturračių tose agentūrose, kurios tiesiog dingsta, jeigu kažkas atsitinka, jie kreipiasi į gidus, rašo skundus, bando gauti kompensacijas, žodžiu ieško būdų atostogoms atsipirkti. Nuolatos jų lagaminai apgadinti, darbuotojai neprofesionalūs, viešbučiai blogi, kelionė sugadinta. Gal tiesiog sėdėkit namie kitą kartą, kodėl važiuojate vėl ir vėl.

Lengvesnės kategorijos:

Vaikinų kompanijos. Atvyksta girti, išvyksta girti. Visiems viskas aišku.

Merginų kompanijos. Selfis šen, selfis ten, viską fotkinam, būtinai užsižymime feisbuke, kad skrendame, kad nuskridome, kad važiuojame, kad atvažiavome ir t.t. Aš beveik įsitikinusi, kad jos ir keliauja vien dėl tų nuotraukų.

Geriausios kategorijos:

1. Senjorai. Visuomet viskas gerai, įdomu, šypsosi, mandagūs, paiso taisyklių, tvarkingi. Dėkoja už viską šimtus kartų.

2. Poros. Užsiėmę vienas kitu, jeigu per daug nedemonstruoja jausmų, taip pat gera kategorija.

3. Verslo keliautojai. Kartais būna reiklūs, bet palyginus atgaiva! Nori būti netrukdomi, tvarkingi, tylūs, kelionių metu dirba arba miega, paiso taisyklių.

Tai yra subjektyvi nuomonė, tačiau galbūt atrasite šiek tiek savęs ir kitą kartą pakeisite savo elgesį. Jeigu būsite nuostabūs keleiviai, didelė tikimybė, kad vėliau jus atsimins ir tikrai gausite „bonusų“. Pažadu.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Atostogavai? Susidūrei su kurioziškomis situacijomis ir norėtum pasidalinti? Rašyk el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Mano atostogos“.