Tai – septintasis tarptautinio daugiašalio mainų programos Comenius projekto „Love the Nature, save your future“ („Mylėk gamtą, saugok savo ateitį“) narių susitikimas. Projekto partneriai – 8 šalys: Turkija, Latvija, Ispanija, Rumunija, Graikija, Prancūzija, Olandija ir Lietuva, kuriai atstovauja Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazija. Savaitė prabėgo nepastebimai greitai.

Pirmadienį pamalonino nuoširdi rumunų sutikimo ceremonija su duona ir druska, po kurio įvyko visų suvažiavusių šalių atstovų bei mokyklų ir nurodytos veiklos pagal programą  pristatymai. Pačią pirmąją dieną mokiniai kibo į darbą ir pradėjo kurti plakatus apie gamtos išsaugojimą. Kiekviena šalis stengėsi kaip įmanydama būti originali. Vieni kūrė plakatus nuo nulio, o kiti jau turėjo iš anksto atsivežtų priemonių ar detalių.

Po formaliosios renginio dalies, visi išvykome į planetariumą dalyvauti netradicinėje astronomijos pamokoje. Ten turėjome progą pamatyti 3D filmą 360 laipsnių ekrane apie visatos bei visų planetų susikūrimą.

Antradienį sugrįžę į Puesti mokyklą užbaigėme savo sunkaus darbo vaisius - visos šalys pristatė savo plakatus. Po pertraukėlės, mokiniai stebėjo, kaip Rumunų liaudies meistras tradiciniu būdu dažė velykinius kiaušinius (Velykos pas juos dar tik įvyks). Po technologijų pamokos  patys kibome dirbti - dažėme kiaušinius savo šaliai būdingais motyvais, o mokytojai tuo tarpu dalyvavo biologijos pamokoje kitame pastate. Reikia paminėti, jog mokykla yra išsidėsčiusi korpusais. t.y. administracija - viename pastate, septintokai - kitame ir t.t.

Mokiniai nenešioja uniformų, o mokyklose dienynai-žurnalai įspūdingo dydžio, vos telpantys mokytojui į rankas, kaip 8 lapai iš A4 formato kartu sudėjus. Vertinimo sistema - dešimtbalė, o pamokos vyksta 50 minučių. Diena pamokine veikla nesibaigė. Popietę patraukėme link stačiatikių vienuolyno, kuriame, anot rumunų, prieš Velykas maistas pats geriausias. Susipažinę su istorija ir architektūra, ragavome vegetariškų patiekalų.

Ankstyvą trečiadienio rytą, susikrovę daiktus ir nusiteikę ilgai keliauti (labai dideli atstumai, net po 6 valandas, tikrai vargino), išvykome į Transilvaniją. Ten mūsų laukė pažintinis apsilankymas Brašovo senamiestyje, kurį apžiūrėjome ir savarankiškai, ir su grupe. Nepakartojami gamtovaizdžiai ilgam išliks širdyse ir atmintyje. Vakare įsikūrėme kaimo turizmo sodyboje ir entuziastingai laukėme ateinančios dienos.

Ketvirtadienį, anksti ryte, išžygiavome pėsčiomis susipažinti su apylinkėmis ir istoriniais objektais. Susipažinome su Drakulos pilies ypatumais bei pačia  pilies architektūra, istorija ir legendomis...Vakarop nutarėme, kad būtų dar įdomu savarankiškai įkopti į vieną iš artimesniųjų ypač aukšto kalno viršūnių ir aplankyti ant jos stovintį kryžių. Deja, ne visi išdrįso leistis į avantiūrą, bet lietuviams visuomet pavyko išsiskirti užsispyrimu ir tvirta valia. Taigi, mes spėjome pasigrožėti vaizdu „iš viršaus“, kol kitų šalių atstovai ilsino savo kojas.  

Penktadienį aplankėme Rasnovo mieste stūksantį vieną iš daugelio supančių įtvirtinimų bei viduramžių tvirtovę, stovinčią ant kalno viršūnės. Vėliau vėl pėsčiomis žygiavome į stalaktitų/stalagmitų urvus, kur mums trumpai papasakojo apie jų prigimtį bei savybes. Penktadienio vakarą projektą užbaigėme „ugningai“, visi draugiškai apsupę didelį laužą. Kai liepsnos išblėso, pasidalinome dovanas  ir neišvengiamai, jausmingai atsisveikinę išvykome savais keliais ir apturėjome ilgą, bemiegę ir, ko gero, nepamirštamą kelionę namo. O norėjosi dar likti...
 
Minėto Comenius projekto paprogramės veikla, remiant Europos Komisijai, buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas

Dalyvių mintys apie projektą:

Mokytoja Asta Urbonaitė: „Įdomu buvo susipažinti su skirtingų tautų bei kultūrų žmonėmis, patobulinti kalbos žinias. Šalyje labai graži gamta,įdomūs žmonės. Programa nebloga, gal tik nepagalvota apie silpnesnio fizinio pasiruošimo dalyvius. Labai patiko vienuolyne, kuriame ragavome vienuolių paruošto maisto. Susidarė nuomonė, kad rumunai nesijaudina ir nestresuoja tiek, kiek kiti europiečiai, nelabai kreipia dėmesį į kai kuriuos, atrodytų mums labai svarbius, dalykus, gal taip skatina savarankiškumą...“  

Mokytoja Jolanta Aksamatauskienė: „Visuomet grįžusi sakau tą patį besidomintiems įspūdžiais - nuostabi šalis. Ir tai tiesa, nes visos šalys yra unikalios. Kaskart virpa širdis, kai lekiančios dienos artina projekto pabaigą. Tuomet savęs klausiu, ar viską padariau gerai, ar kažko išmokau, ar buvo prasminga... Matydama mokinių veidus leidžiu sau viltingai spėti, jog jų gyveninuose šios kelionių, tarptautinių mainų patirtys paliks gerus prisiminimus, įkvėps mokytis ir tobulėti. Džiaugiuosi ir pati eidama šiuo keliu kartu su jais, bandydama pildyti savo norą - mokytis savarankiškai kalbų ir plėsti akiratį, semtis mokymo metodikos patirties ir idėjų“.

Greta Norbutaitė: „Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę nuvykti į Rumuniją. Labiausiai „įstrigo“ kalnuota aplinka bei mokinių ir mokytojų draugiškumas. Pavyko patobulinti anglų kalbos įgūdžius. Šis projektas davė labai daug asmeninės naudos: radau daug draugų, įgijau pasitikėjimo savimi. Šios šalies aplankymas - tai vienas iš mano svajonių išsipildymas“.

Monika Strumilaitė: „Esu laiminga, laimėjusi šį „loterijos bilietą“ t.y. kelionę į Rumuniją. Daugelio susidaryta nuomonė apie šalies skurdumą nepasitvirtino - išvydau nuostabius vaizdus ir draugiškus žmones. Neišdildomą įspūdį paliko Transilvanijos miestas, kuris stebino lankytinų objektų gausa. „Ačiū“ noriu tarti mokytojai Jolantai, kuri nesuklydo patarusi vykti būtent į šią šalį. Tai buvo geriausia savaitė mano gyvenime. Kelionės metu atradau "naują" šeimą, kurios nariai tapo artimi ir, tikiuosi, tęs draugystę net pasibaigus projektui“.

Gytis Švilpa: „Susipažinau net su 7 skirtingomis kultūromis vienu metu, visokeriopai praplėčiau akiratį emociniu ir kultūriniu aspektu. Manau, po kelionės tapau dar ištikimesniu kalnų gerbėju, nors ir taip esu gamtos vaikas. Didėjantis draugų ratas visuomet yra maloni staigmena. Džiaugiuosi dalyvavęs projekte“.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Teksto autorius - Gytis Švilpa