Už visa tai, žinoma, turi būti atitinkamai atlyginama. Tačiau, ar tikrai visi mokytojai įdeda į savo darbą tai, už ką jiems mokama?

Juk ne paslaptis, kad daugelis dirba tik tiek, kiek mano, kad verta už gaunamą algą. Tačiau piniginė darbo išraiška – labai subtilus dalykas.

Tyrimai rodo, kad užmokestis – nėra pagrindinis darbuotojų motyvacijos veiksnys ir teigiamai veikia darbo kokybę tik labai trumpą laiką.

Taigi, keliame klausimą – kas pasikeis pakėlus pedagogams algą?

Filosofinius pamąstymus paversiu praktiniais pavyzdžiais. Vidurinę mokyklą baigiau prieš 10 metų. Tuomet maniau, kad esu baisiai negabi ten, kur reikia skaičiuoti. Kokius 95 proc. matematikos pamokų tik sėdėdavau ir didelėmis akimis stebėdavau aplinką.

Buvo nuobodu, nes scenarijus kas kartą toks pats – mokytoja perskaitydavo vadovėlyje temos teorinę dalį, na kartais papasakodavo. Tada paklausdavo: „ar viskas aišku?“. Kažkada kažkas papurtė galvą ir liko visoms ateinančioms pamokoms idiotu. Daugiau tokių išsišokėlių neatsirado. „Na jei aišku, tuomet spręskite“. Va čia mokytojos darbas ir baigdavosi. Klausimas pamąstymui: kokia turėtų būti mokytojos alga?

Tuo metu nenormalu buvo nelaikyti matematikos egzamino. Na ką gi veiksi, jei nebūsi išlaikęs matematikos? Tokius „nesusipratėlius“ pirštais badydavo. Taigi man buvo aišku – reikia kažkaip išmokti tuos skaičiavimus. Į mokytoją daug vilčių nedėjau – jei 5 metus per pamokas skaitėme vadovėlį, greičiausiai tuo užsiimsime ir 12-oje klasėje (ir neklydau). Išeitis? Korepetitorius.

90 papildomų matematikos minučių per savaitę ir valio! Atėjo matematinis nušvitimas: pasirodo įmanoma išmokti. Egzaminą išlaikiau. Tik… kiek tai kainavo? Arba kiek iš to uždirbo mokytojas? Pasirodo, kainos iki šiol per daug nepasikeitė – 45 minutės matematikos kainuoja apie 15 eurų. 30 eurų per savaitę, 120 per mėnesį ir taip toliau… O jeigu mokinių daugiau? Mokate skaičiuoti?

Kas pasikeitė per 10 metų? Kiek žinau, mano mokytoja – vadovėlių skaitytoja sėkmingai dirba iki šiol. Kaip manote, ar pakėlus algą, ji pradėtų realiai mokyti? Ar įsileistų į klasę technologijas, naujus mokymo metodus, ar pamokos metu skirtų laiko sunkiau besigaudantiems, ar duotų įdomesnių uždavinių gabesniems? Sakote, ne visos mokytojos tokios? Žinoma, kad ne visos. Kaip ir alga ne visų minimali. Juk paskaičiavote.

Kas dar pasikeitė? Nuo šių metų matematikos egzaminas privalomas visiems. Ir kada gi tie mokytojai turi laiko streikuoti… Greičiausiai tie, nestreikuojantys, naudojasi palankia situacija ir kuria sau atlyginimą, o moksleiviams – vertę, ne tik teikdami korepetitoriaus paslaugas, bet ir prisidėdami prie technologijų vystymo, naujų metodų diegimo.

Šitų nesiskundžiančių mokytojų dėka moksleiviai turi tokius projektus kaip www.matematika.lt, www.vaizdopamokos.lt, www.egzaminatorius.lt , el. dienynus, el. pratybas ir daugelį kitų. Šios inovatyvios mokymosi priemonės tiems streikuojantiems turėtų priminti, kad pasaulis pasikeitė nuo tada, kai jie institute mokėsi pedagogikos pagrindų. Dabar, deja, jau ne jie išmoko, o mokiniai patys mokosi, o už perskaitytą vadovėlį alga visuomet bus atitinkama. Taigi, ne apie atlyginimus, o apie pokyčius reikėtų su mokytojais diskutuoti.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti savo patirtimi? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt arba žemiau: