aA
Viešasis transportas Kaune seniai yra geros kokybės. Nauji troleibusai, autobusai padeda pasiekti greitai kelionės tikslą. Tačiau jame nėra taip saugu, kaip manėme. Dar ir dabar pasitaiko agresyvių keleivių, kurie kelią grėsmę vairuotojų ir keleivių saugumui.
Agresyvių jaunuolių užpultas troleibuso vairuotojas: keleiviai mus laiko priešais
© DELFI / Lukas Bartkus

Į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas Algimantas, kuris teigė, kad dirbant troleibuso vairuotoju buvo užpultas agresyvių jaunuolių.

„Dėl keleivių bilietų kontrolės. Dirbu troleibuso vairuotoju Kauno autobusų parke. Liepos 14 dieną, dėl tos pačios kontrolės buvau užpultas agresyvios jaunų,iš elgesio pradedančių banditų grupės,kai pareikalavau atsižymėti bilietus. Puolė staigiai ir labai agresyviai,nepaisydami mano amžiaus,tarsi aš pareikalavau kažko labai neteisėto.

O tik vykdžiau savo pareigą. Buvo iškviesta policija,ji atvyko gan greitai,bet šita gauja vis tiek spėjo išnykti tarp namų.Patyriau didžiulį stresą,teko kviesti greitąją pagalbą,nes užspaudė širdį. Kokias poveikio priemones mes turime prieš agresyviai nusiteikusius keleivius,kurie kad ir pro priekines duris įlipę, eina ir praeina pro vairuotoją, kaip pro tuščią vietą.

Neturim jokių priemonių. Esam beginkliai,uždaryti mažoje kabinoje,erdvės pajudėti gynybai nėra. Bet koks banditas kumščiu ar koja gali išmušti apsauginį stiklą ir sužaloti,sumušti vairuotoją. Ar mes čia kokie karatė meistrai,kad galėtume pasipriešinti kiekvienam bandiūgai?

Kodėl mes turime kiekvienam sustojime iš keleivių girdėti šūksnius ir užgauliojimus: „ar tu debilas,ar aklas,toks ir anoks,kad neatidarai durų ir pan.“ Per vadovybės sprendimus,kaip ir buvo viename straipsnyje paminėta,keleiviai laiko mus savo priešais. Ir mes su tokia sudirginta emocine būsena turim 8–9 val dirbti linijoje,būti atidūs,laikytis grafiko ir pan.

Tegul keleivių kontrole ir užsiima kontrolieriai. Kaip minėjau,mes jokių priemonių sutramdyti agresyviems keleiviams neturim. Jie paprasčiausiai nepaiso vairuotojo reikalavimų. O dirbant vakare ta kontrolė tampa ypač pavojinga. O ir tai kontrolei nėra laiko, grafikai suspausti iki minimumo. Savo sveikatą ir išsaugotas nuo sugadinimo troleibusas mums yra svarbiau negu, kokių agresyvių keleivių kontrolė. Dirbkim visi savo darbą “, – rašė skaitytojas.

„Delfi“ pasidomėjo šia situacija ir kreipėsi į UAB „Kauno autobusai“ komentaro apie susiklosčiusią nesaugią vairuotojams situaciją.

„Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius R. Stankaitis teigė, kad keleivių kontrolė nėra nauja vairuotojų pareiga.

– Ar vairuotojai turi užtikrinti keleivių kontrolę ar tai daro kontrolieriai?

– Viešojo transporto vairuotojai turi teisę prašyti keleivio įsigyti bilietą, pažymėti bilietą viešojo transporto kortele ar parodyti Žiogo programėlėje pažymėtą bilietą. Vairuotojai neatlieka tiesioginių keleivių kontrolieriaus pareigų, tačiau turi atkreipti dėmesį, kad įlipantys keleiviai turėtų bilietus ir, kad visi keleiviai viešuoju transportu keliautų atsakingai.

Svarbu paminėti, kad tai nėra nauja vairuotojų pareiga, kuri keistų jų darbo specifiką. Vežamų keleivių bilietų patikra visada buvo viena iš vairuotojų vykdomų darbo funkcijų, o nuo šiol ji yra motyvuojama darbo užmokesčio didinimu. Keleivių ir bagažo vežimo Kauno mieste taisyklėse bei autobusų ir troleibusų vairuotojų pareiginiuose nuostatuose yra nurodyta, kad vairuotojai turi teisę tikrinti vežamų keleivių bilietus ir neturintiems jų parduoti arba keleivį išlaipinti, jeigu keleivis atsisako įsigyti bilietą. Nei pareiginiai nuostatai, nei darbo sutartis dėl šių nuostatų nebuvo keičiami.

– Kai vairuotojai nukenčia nuo keleivių, kokių priemonių yra imtasi?

– Ne tik keleivių, bet ir vairuotojų saugumas yra mūsų prioritetas. Tokių situacijų, kuriose vairuotojai nukenčia nuo keleivių, pasitaiko labai retai, tačiau vairuotojai yra supažindinti, kad iškilus pavojui svarbiausia yra laikytis pagrindinių saugumo priemonių – likti savo darbo vietoje bei kviesti saugumo tarnybą ar policijos pareigūnus.

Visose transporto priemonėse yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, todėl visa filmuota medžiaga apie įvykius transporte, įskaitant ir vairuotojų užpuolimus, yra perduodama nagrinėti policijai. Įvykus eismo įvykiui ar incidentui autobuse/troleibuse, kurio metu vairuotojas nukentėjo ir dėl to tęsti darbo nebegali, visuomet suteikiama visokeriopa pagalba pagal poreikį.

– Ar vairuotojams suteikiamos kokios savigynos priemonės?

– Konkrečios savigynos priemonės vairuotojams nėra suteikiamos, tačiau vairuotojų saugumu transporto priemonėje yra pasirūpinta. Įsigyjant transporto priemones itin didelis dėmesys skiriamas vairuotojo kabinos įrengimo specifikacijai. Kabina turi būti kuo daugiau uždaresnė, kad vairuotojas būtų apsaugotas ne tik nuo agresyvių keleivių veiksmų, bet ir nuo kitų išorinių veiksnių, pvz., virusinių ligų plitimo.

Dėl saugumo užtikrinimo taip pat visose transporto priemonėse įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios veikia,kaip prevencinė priemonė bei padeda surasti keleivius, kurie apgadino transporto priemonę, fiziškai ar emociškai paveikė transporto priemonės vairuotojus.

– Kaip vairuotojas turėtų sutramdyti agresyvius keleivius, o ypač tamsiu paros metu?

– Visada vairuotojams primename, kad tramdyti agresyvių keleivių jie neturėtų. Jie turėtų likti savo vietoje, kuri užtikrina jų pačių saugumą bei pranešti apie reikalingą pagalbą. Likdami savo kabinoje jie gali išvengti agresyvių bei neprognozuojamų keleivių veiksmų.

- Ar bus ar yra galvojama apie apsaugos/kontrolės steigimą šalia vairuotojo?

– Kol kas nėra planuojamas apsaugos/kontrolės steigimas šalia vairuotojo.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(35 žmonės įvertino)
2.6286

Tabako reklamos draudimas kai kuriems nieko nereiškia – įžengus į prekybos centrą pasitinka įžūlus pasiūlymas

Kelis kartus vieno žinomo prekybos centro parduotuvėse (net keliose skirtingose) pastebėjau...

Vilniaus šilumos tinklai įspėja, kad gudraujantiems klientams teks susimokėti (3)

Niekam jau neturėtų kilti klausimų apie mokesčius, kuriuos mokame už mums suteiktas paslaugas....

Kaunietis baisisi situacija miesto gatvėse – savivaldybės teigimu, tai tik „menki krateriukai“ (5)

Kauno gatvės aktyviai remontuojamos ir prižiūrimos. Jau seniai laikinoji sostinė nebegali...

Vyras nuvykęs į darbo pokalbį tikėjosi kelionės kompensacijos – Užimtumo tarnyba paaiškino, kokios paslaugos yra kompensuojamos (1)

Ieškant darbo tikimės, kad mums pagalbą suteiks Užimtumo tarnybos specialistai. Žmogui,...

Agresyvių jaunuolių užpultas troleibuso vairuotojas: keleiviai mus laiko priešais (4)

Viešasis transportas Kaune seniai yra geros kokybės. Nauji troleibusai, autobusai padeda pasiekti...

Top naujienos

Užkalnis. Pavojingiausi priešai – ne Rusijoje (1)

Rusijos žmonės, nepalaikantys karo (arba sakantys, kad yra už taiką) pyksta ir yra įsižeidę,...

Delfi PliusJenny Leonard, Billy House

Šaltiniai: dėl Pelosi vizito – įdomūs dalykai Baltuosiuose rūmuose (2)

Prieš Nancy Pelosi nusileidžiant Taipėjuje, kur įvyko prieštaringai vertinamas susitikimas su...

Vilniuje senolės neapykanta paspirtukams peržengė ribas: pro šalį važiavusi vairuotoja liko be žado

Vieną trečiadienį sutarusi nuvykti į verslo pietus, vilnietė Beatričė Paškevičiūtė į...

Toksikologė nurodė ypač pavojingą maisto derinį – tai tiesus kelias į kasos uždegimą

Lietuvoje auga apie 400 rūšių grybų , iš kurių nuodingomis laikomos apie 40. Visus...

Pirmą kartą – su NBA milžinais aikštėje: Lietuva – Suomija gyvai

Europos čempionatui besiruošianti Lietuvos rinktinė Kauno „Žalgirio“ arenoje 19 val. 30 min....

Delfi PliusViktorija Dačinskaitė

Milžiniški viską ryjantys šliužai okupuoja lietuviškus sodus: išnaikinti labai sunku, bet gali padėti šie būdai

Lietuviai pakraupę nuo sodus ir daržus siaubiančių didžiulių šliužų – prirenka...

Transliacija / Kaip pas žmones. Rudenį skaičiuosime derliaus gėrybes ar paskutinius centus?

Artėjantis šaltasis metų sezonas laukiamas nerimastingai – skelbiama, kad šildymas bus...

Profesorius Venclova: tikros pergalės nebus be Maskvos ir Sankt Peterburgo paėmimo

Rašytojas, poetas, profesorius Tomas Venclova teigia, kad pasaulis pasikeitė į blogąją pusę:...

Apmaudi avarija sostinėje sukėlė diskusijas: kas kaltas jei abu vienu metu važiavo atbulomis?

Įvykus eismo įvykiui neretai vairuotojai jau žino, kieno neapdairumas pridarė bėdos. Vis dėlto,...

Karas Ukrainoje. Ukraina skelbia smogusi svarbiam okupantų logistikos objektui „Minus 9 okupantų lėktuvai“: Ukraina skelbia apie Rusijos nuostolius Kryme (2)

Virš Zaporižės regiono Ukrainos oro gynybos pajėgos numušė dvi priešo raketas. Tai paskelbė...