Artėjant Vilniaus ir Kauno dvimiesčio įsteigimo dešimtmečiui,iš Vilniaus ir Kauno savivaldybių pasipylė vieši kaltinimai neveiklumu ir šio projekto žlugdymu. Panašu, jog abiejų savivaldybių atstovai neturi konkrečių veiksmų plano šiam projektui įgyvendinti,

Prieš kelerius metus pasiūliau labai konkretų veiksmą šioje srityje – perkelti Žemės ūkio ministeriją iš Vilniaus į Kauną. Gaila, jog dėl prasidėjusių šalies ekonomikos problemų šis projekto įgyvendinimas sustojo, tačiau pavyko į Kauną perkelti du ministerijos padalinius – „Leader“ centrą ir žemėtvarkos auditą. Šios idėjos neatsisakau, tikiu, jog per kelerius metus ji pasieks savo tikslą.

Tačiau esu tikras, jog galime imtis paprastesnių ir nesunkiai įgyvendinamų dvimiesčio plėtros projektų.

Kasdien šimtai kauniečių ir vilniečių keliauja „Lietuvos geležinkelių“ traukiniais į darbą iš Kauno į Vilnių ir iš Vilniaus į Kauną. VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ duomenimis, kasdien nuolatiniais bilietais kelionėms tarp Kauno ir Vilniaus naudojasi apie 750 dvimiesčio gyventojų.“

Daugelis jų iš namų iki geležinkelio stoties norėtų atvykti į stotį individualiais automobiliais, juos palikti aikštelėje, šalia geležinkelio stoties ir toliau keliauti traukiniu. Darbo dienos pabaigoje, sugrįžę traukiniu iš darbo, sėstų į prie stoties paliktus automobilius ir jais pasiekti namus. Tokia praktika labai paplitusi daugelyje Europos šalių, ji leidžia sutaupyti laiką ir suteikia patogumo.

Tačiau Vilniaus – Kauno dvimiesčio gyventojams tokie patogumai sunkiai prieinami, nes šalia Vilniaus ir Kauno geležinkelio stočių esančiose aikštelėse automobilių stovėjimas yra apmokestintas. Todėl mokant už visą dieną aikštelėse paliktus automobilius susidaro solidžios pinigų sumos – kasdien mažiausiai po 10 litų Tai dvimiesčio gyventojams yra per brangu.

Gerbiamieji Artūrai ir Andriau, kadangi po mėnesio minėsime Vilniaus -- Kauno dvimiesčio steigimo dešimtmetį, siūlau šią datą pažymėti konkrečios dvimiesčio gyventojų problemos sprendimu— nuolatinius traukinio bilietus maršrutu Kaunas – Vilnius įsigijusiems dvimiesčio gyventojams sudaryti galimybę nemokamai laikyti automobilius prie Vilniaus ir Kauno geležinkelio stočių esančiose dvimiesčio savivaldybėms ir VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ priklausančiose aikštelėse.

Tai būtų konkretus žingsnis atgaivinant ir toliau plėtojant dvimiesčio projektą.