Teiginiai


„Vargšai“ ukrainiečiai, būtinai paremkite ukrainiečius. Pagal Ukrainos statistiką ir asociacijos „Ukravtoprom“ duomenis, 2023 metais Ukrainoje naujų automobilių rinka išaugo 61 proc.

Verdiktas


Manipuliacija. Pernai naujų automobilių rinka Ukrainoje išties išaugo beveik 61 proc., tačiau šis augimas lyginamas su 2022 metais, kai Ukrainoje prasidėjo karas, ir naujų automobilių įsigijimas buvo mažiausias nuo amžiaus pradžios.

Melo detektoriaus komentaras


Ukrainos automobilių gamintojų asociacijos „Ukravtoprom“, kuri buvo įkurta 1998 m., duomenimis, 2023 metais Ukrainoje buvo parduota beveik 61 tūkst. naujų lengvųjų automobilių (trečdalį jų įsigijo įmonės) už daugiau nei 105,5 mlrd. grivinų (apie 2,5 mlrd. eurų). Tai 1,6 karto daugiau nei 2022 m., kai ukrainiečiai įsigijo 37 900 naujų automobilių – šis skaičius buvo mažiausias nuo amžiaus pradžios. Palyginti su 2021 metais, 2022-aisiais, kai Rusija Ukrainoje pradėjo karą, naujų automobilių rinka Ukrainoje sumažėjo 63 proc. (čia)

Paanalizavus statistiką matyti, kad ukrainiečiai ne masiškai pirko naujus automobilius, o jų įsigijo daugiau nei 2022-aisiais, pirmaisiais karo metais, kai tokių pirkinių daugelis atsisakė, tačiau naujų automobilių vis tiek nenuperka tiek, kiek prieš karą.

Pavyzdžiui, „Ukravtoprom“ duomenimis, 2022 metų kovą, kai karas buvo tik prasidėjęs, ukrainiečiai nusipirko 546 naujus automobilius, o 2023 metų kovą – 4511, tad augimas siekia bet 726,2 proc. (čia).

Klaidinanti žinutė

2020 metų gruodį Ukrainoje parduotas 9801 naujas automobilis, 2021 metų gruodį – 10503, 2022 metų gruodį – 3860, 2023 metų gruodį – 5890 nauji automobiliai (čia ir čia).

Palyginimui, 2023 m. sausį-gruodį Lietuvoje iš viso įregistruoti 30793 nauji lengvieji automobiliai, o tai yra 6,7 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2022 m. metais (28 865) (čia).

Žinia, Lietuvoje gyventojų yra kiek mažiau nei 3 mln., o Ukrainoje šiuo metu gyvena 36,7 mln. žmonės (čia https://www.worldometers.info/world-population/ukraine-population/). Todėl galima paskaičiuoti, kad vienam Lietuvos gyventojui pernai teko 0,01 proc. naujo automobilio, o vienam ukrainiečiui – 0,0017 proc. Tai dar vienas įrodymas, kad ukrainiečiai pernai masiškai nepirko naujų automobilių.

Ukrainos Automobilių rinkos tyrimų instituto generalinis direktorius Stanislavas Buchatskis -žiniasklaidai pažymėjo, kad Ukrainoje naujų transporto priemonių paklausa, kuri jau mažėjo prieš invaziją, išliko žema. 2021–2022 metais naujų automobilių registracija sumažėjo 61,2 proc.

„Ukrainoje labai dominuoja antrinė rinka. Naujų automobilių rinka itin maža, (3000-5000) per mėnesį. Apskritai Ukrainos automobilių rinka atsigavo iki maždaug 80 proc. tokio lygio, koks buvo prieš prasidedant plataus masto invazijai“, – teigė S. Buchatskis.

„Ukrainoje labai reikia automobilių“, – pabrėžė jis ir pridūrė, kad vidutinis motorizacijos lygis Ukrainoje šiandien yra apie 260 automobilių 1000 žmonių, o ES vidurkis – apie 600 automobilių (čia).

Šaltinis
Temos
Visa atsakomybė už Europos žiniasklaidos ir informacijos fondo remiamą turinį tenka autoriui (-iams), ir jis nebūtinai atspindi EMIF ir fondo partnerių, Calouste Gulbenkian fondo ir Europos universitetų instituto poziciją.
EMIF
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją