Pirmiausia per televiziją pasirodė „Ežio“ reklama. Joje herojus, tvirtinantis, kad pigiausia paslauga yra „Pildyk“, pavirsta pinokiu. Netrukus „Tele2“ ėmė gintis tais pačiais metodais ir užsakė panašaus turinio reklamą. Abiejų kompanijų reklamose teigiama, kad siūloma paslauga vartotojui palankesnė nei konkurento.

Stojo gintis

„Tele2“ rinkodaros direktorius Mindaugas Savickas teigė, kad bendrovė kol kas neplanuoja kreiptis į Konkurencijos tarybą. „Šiuo atveju efektyviau ta pačia reklama pasakyti vartotojams apie kainodarą ir lyginti obuolį su obuoliu, o ne su apelsinu, kaip daro „Omnitel“, – sakė M.Savickas.

Jis aiškino, kad „Ežio“ akcijos tarifai lyginami su „Pildyk“ nuolatiniais tarifais. „Jie kažkodėl nenorėjo lyginti savo akcijos su mūsų akcija, kurios metu pokalbiai perpus pigesni, nei jų siūlomi. Todėl savo reklamoje lyginame „Ežio“ akcijos tarifus su „Pildyk“ akcijos tarifais. „Tele2“ niekada neužleis pigiausių paslaugų pozicijos, nes tokia kompanijos strategija“, – kalbėjo M.Savickas.

Ketino parodyti melą

„Ežys“ yra „Ežys“, tai ne „Omnitel“. Tradiciškai tokios reklamos daromos tada, kai vienas iš prekinių ženklų skelbia, kad yra pigiausias, bet faktais to nepatvirtina. Negalima sakyti „aš esu pigiausias“ ir būti brangiu dešimtyje krypčių, o vienoje – pigiu. Vienas iš rinkos žaidėjų – „Ežys – rodo, kad kitas prekės ženklas – „Pildyk“ – nėra pigiausias“, – aiškino „Omnitel“ rinkodaros vadovas Giedrius Makauskas.

„Omnitel“ atstovė spaudai Daiva Salickaitė teigė, kad „Ežio“ reklamoje vartotojui pateikiama informacija apie tai, ką gauna vienos ir kitos išankstinio mokėjimo paslaugos vartotojas esant visiškai vienodoms sąlygoms.

„Lygindami mes norime atkreipti vartotojų dėmesį į tai, kad nė viena kortelė nėra ir negali būti pigiausia visais atvejais. Mūsų nuomone, ši reklama atitinka Reklamos įstatymo lyginamajai reklamai keliamus reikalavimus“, – akcentavo pašnekovė.

Kaltina išpuoliu

„Omnitel“ ir anksčiau „Ežio“ prekinį ženklą naudojo išpuoliams prieš „Tele2“. Kompanijai patogu šį prekinį ženklą naudoti agresyviems ir neetiškiems veiksmams, nes vartotojai jo nesieja su „Omnitel“ bendrove“, – piktinosi M.Savickas. Jis mano, kad išpuolį prieš „Tele2“ lėmė prastėjantys konkurentės finansiniai ir pardavimo rezultatai.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį „Pildyk” užėmė 41,6 proc. rinkos, o „Omnitel“ „Ežys“ ir „Extra“ kartu – 31 procentą.

„Kortelių senų seniausiai niekas neskaičiuoja. Visi skaičiuoja pajamas. Pajamų rinkos dalys nemažėja. Situacija stabili. O apie prastėjančius rezultatus man juokinga klausytis“, – atkirto „Omnitel“ atstovas G.Makauskas.

Taryba nesikiša

Konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė tvirtino, kad kol kas jokių skundų dėl šių reklamų tarnyba negavo.

„Vartotojui sudėtinga suprasti, kas su kuo lyginama. Iš pirmo žvilgsnio, reklamos lyg ir nepažeidžia įstatymų ir neklaidina vartotojų. Žinome abiejų bendrovių pozicijas, bet reikėtų atlikti išsamų tyrimą, kad išsiaiškintume, kas teisus“, – sakė P.Kvietkauskienė.

Prieš porą metų mobiliojo ryšio operatoriams skyrusi baudas, tarnyba kurį laiką priekaištų kompanijoms neturėjo. „Šį atvejį kol kas stebime, bet savo iniciatyva tyrimo dar nepradėjome“, – sakė P.Kvietkauskienė.