Tai padaryti aplinkosaugininkus paskatino neseniai teismuose pasiektos pergalės kitose bylose, susijusiose su pastangomis stabdyti klimato kaitą.

Aplinkosaugos grupės „Greenpeace“ Vokietijos padalinys ir „Deutsche Umwelthilfe“ (DUH) pranešė, kad pateikė pretenziją trims automobilių gamintojoms, prašydamos jų įsipareigoti siekti ambicingesnių taršos anglies dvideginiu mažinimo tikslų. Vienas jų būtų iškastinį kurą naudojančių automobilių gamybos nutraukimas iki 2030 metų.

Jeigu artimiausiomis savaitėmis gamintojai į šį laišką neatsakys ir nesustabdys savo „neteisėtos veiklos“, nevyriausybinės grupės pažadėjo perduoti ieškinius teismams.

„Verčiame šias bendroves atsakyti už tai, kad jos daug metų kenkia mūsų klimatui“, – per spaudos konferenciją sakė DUH vykdomasis direktorius Sascha Muelleris-Kraenneris.

Nors visos trys įmonės jau paskelbė apie savo planus ilgainiui atsisakyti dyzelinių ir benzininių automobilių ir pereiti prie labiau aplinką tausojančių elektrinių transporto priemonių, aplinkosaugininkai sako, kad jų tikslai nėra aiškiai apibrėžti ir teisiškai jų neįpareigoja.

„Bendrovių elektrifikacijos planai – nepakankamai ambicingi ir per daug lėti. Jų neužteks, norint išvengti klimato krizės“, – sakė „Greenpeace“ atstovas Martinas Kaiseris.

Ketvirta bendrovė, į kurią dėl poveikio klimato kaitai taip pat nusitaikė aplinkosaugininkai, yra Vokietijos naftos ir dujų įmonė „Wintershall Dea“.

Jeigu aplinkosaugininkai pateiks minėtus ieškinius, jie bus pirmieji Vokietijoje.

Jų ieškinių pagrindu tapo balandį Vokietijos konstitucinio teismo paskelbtas išaiškinimas, kad Vokietijos taršos anglies dvideginiu mažinimo tikslai yra nepakankami, siekiant 2015 metų Paryžiaus klimato sutartimi numatytų tikslų, ir užkrauna per didelę naštą ateities kartoms.

Vokietijos kanclerės Angelos Merkel vyriausybei užsibrėžus įgyvendinti vyriausybės tikslą iki 2045 metų – penkeriais metais anksčiau nei dabar numatyta – tapti neutralia klimato atžvilgiu, aplinkosaugos aktyvistams tai buvo didelis laimėjimas.

Pasak M. Kaiserio, ieškovus taip pat įkvepia gegužę Nyderlandų teismo priimta nutartis, kuria naftos pramonės milžinei „Shell“ nurodoma reikšmingai sumažinti taršą anglies dvideginiu iki 2030 metų.

„Nėra pagrindo“

Jaunimo judėjimo „Penktadieniai už ateitį“ (Fridays for Future) aktyvistė Clara Mayer, veikianti kaip ieškovė prieš bendrovę „Volkswagen“ pradedamoje byloje, sakė, jog neseniai vykę daug aukų pareikalavę potvyniai Vokietijos vakaruose parodė, jog nepaprastoji klimato padėtis yra „čia pat už mūsų paradinių durų“.

Pasak jos, bendrovė „Volkswagen“, būdama viena didžiausių pasaulio automobilių gamintojų ir teršėjų anglies dvideginiu, turi prisiimti „didžiulę atsakomybę“.

Tuo metu 12 automobilių prekės ženklų grupė, į kurią patenka „Audi“,„Porsche“ ir „Skoda“, atskirame pareiškime nurodė nemananti, kad aktyvistų pasirinktas teisinis kelias yra „tinkamas būdas svarbiems visuomenės iššūkiams išspręsti“.

Automobilių gamintojai pridūrė, kad „Volkswagen“ investuoja 35 mlrd. eurų, siekdama iki 2025 metų tapti pasaulio elektra varomų automobilių gamintojų lydere.

Tuo metu „Mercedes-Benz“ gaminanti bendrovė „Daimler“ pareiškė nematanti pagrindo teismo ribojamajai nutarčiai ir pažadėjo gintis „visomis teisinėmis“ priemonėmis, jeigu ši byla pasieks teismą.

Prabangių automobilių gamintoja BMW pakartojo, kad bendrovė yra įsipareigojusi laikytis Paryžiaus klimato susitarimo, kuriuo siekiama pasaulinį šiltėjimą apriboti 1,5 Celsijaus laipsnio, palyginus su laikais iki pramonės revoliucijos.

Apie aplinkosaugininkų teisinius veiksmus prieš automobilių gamintojus pranešta likus vos kelioms dienoms iki tarptautinės automobilių parodos IAA, kuri duris atveria Miunchene.

Klimato aktyvistai taip pat žada rengti protestus, norėdami sutrikdyti šį vieną didžiausių pasaulio automobilių parodą.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)