J. Edwardsui priklausanti SBTV kuria muzikinius klipus repo bei popatlikėjams ir talpina juos interneto svetainėje „YouTube“, informuoja BBC.

Klipai sulaukia daugybės peržiūrų, o verslas klesti iš procentų už reklamą „YouTube“.

Puikus pragyvenimo šaltinis jaunuoliui, kuris būdamas 15 m. per Kalėdas gavo iš tėvų dovanų filmavimo kamerą ir ėmė kurti filmus, neturėdamas profesinio išsilavinimo.

J. Edwarsas sako, jog svarbiausia – tikėti savimi ir suprasti, kam esi gabus. Jo talentas – kurti vaizdo klipus.

„Mano patarimas – bandykite, nebijokite klysti, – sako vaikinas. – Vienintelė klaida – nebandyti. O kai atrasite savo nišą, kam tikrai esate gabūs, dėkite visas pastangas.“

Tai nuo 15 m. J. Edwardsas nesiskyrė su filmavimo kamera. Iš pradžių jis filmuodavo repuojančius, dainuojančius draugus.

Dar nesuprasdamas savo veiklos komercinio potencialo, jis ėmė talpinti klipus „YouTube“, kad visi draugai galėtų pasižiūrėti.

„Vieni jų nesuprato, kitiems nerealiai patiko. Taigi pradėjau kelti klipus į „YouTube“, kad visi galėtų pažiūrėti. Taip viskas ir prasidėjo“, – pasakojo vaikinas.

Išėjęs iš mokyklos ir įsidarbinęs drabužių siuvimo įmonėje, J. Edwardsas laisvalaikiu toliau kūrė klipus.

Išgarsėjęs kokybišku darbu jis pradėjo filmuoti atlikėjus, taip garsenybes prie klubų, viešbučių ir šokių muzikos radijuje „Kiss 100“.

Jo klipai „YouTube“ ėmė sulaukti tūkstančių 13–30 m. amžiaus internautų peržiūrų. Jis pasirašydavo SBTV (SB – vaikino pseudonimo SmokeyBarz raidės).

Galiausiai J. Edwarsas kreipėsi dėl reklamos į „YouTube“ savininkus. Interneto paieškos sistemos kompanijai „Google“ priklausanti „YouTube“ tris kartus atmetė jo prašymą, bet jis nepasidavė – įrodė, kad pats kuria klipus ir galiausiai sulaukė sutikimo dėl reklamos „YouTube“.

„Pirmas užmokestis iš „YouTube“ buvo keli šimtai svarų. Pasakiau: „Žiūrėk, mama, užsidirbau pinigų iš „YouTube“. Tėvai pareiškė: „Tai nepastovus uždarbis.“ Bet uždarbis didėjo. Kuo daugiau stengiausi, tuo daugiau peržiūrų sulaukdavo klipai ir tuo daigiau pinigų už reklamą gaudavau“, – dalijosi prisiminimais J. Edwardsas.

Greitai jis išėjo iš „Topman“ įmonės ir įsteigė klipų kūrimo kompaniją SBTV. Joje dabar dirba 12 žmonių. Bendrovė turi savo interneto svetainę, kurioje talpina ne tik klipus, bet ir naujienas, straipsnius.

Vaikinas ėmė kurti ir savo drabužius, nes, kaip pats sako, visada galvoja, kur plėstis.

SBTV daugiausia dėmesio skiria šokių muzikai, bet ima kurti ir kitų stilių atlikėjams. Pavyzdžiui, klipas dainininkui Edui Sheeranui sulaukė 7,7 mln. peržiūrų „YouTube“.

J. Edwardsas dabar nusiteikęs užkariauti Ameriką, kurti komedijas, klipus apie sportą, madas. Neseniai jį matė sėdintį pirmoje eilėje per Londono madų savaitę.

Na o šiemet jaunasis turtuolis išleido savipagalbos knygą „Tikėti savimi. Vizija“.

Pernai J. Edwardsas laimėjo R. Bransono kompanijos „Virgin Media“ sumaniausio jaunojo verslininko apdovanojimą ir susibičiuliavo su R. Bransonu.

Technologijų ir muzikinių investicijų bendrovė įžvelgė SBTV potencialą ir spalį įsigijo dalį įmonės.

J. Edwardsą taip pat išrinko princo Charleso paramos fondo jauniesiems verslininkams ambasadoriumi.

J. Edwardsas sako, kad po žaibiško sėkmės dabar dažnai sau primena – neskubėti: „Kartais apima nerimas, jei sukaupia labai daug reikalų. Tenka pasakyti sau, kad atsisėsčiau ir apsiraminčiau. Manau, vienas iš svarbiausių dalykų verslininkui – atsiminti, kad negali ištisai dirbti 100 proc.. pajėgumu. Jau tris kartus buvau pervargęs, nes tik dirbau ir dirbau. Dabar daugiau planuoju, esu organizuotesnis.“

Į klausimą, ar tapęs multimilijonieriumi pasikeitė, J. Edwardsas atsakė: „Tikrai ne. Aš – iš paprastos šeimos. <...> Gerai saugiai jaustis, turėti pinigų dovanoms draugams, tėvams, bet mane motyvuoja ne pinigai. Nenoriu, kad su manim imtų kitaip elgtis, tebesu tas pats žmogus, tvirtai stoviu ant žemės. Jei imčiau pūstis, draugai ir tėvai greitai nusodintų.“