„Amerikiečiai atsisakė „F-22 Raptor“, nes jiems ir kitokios ginkluotės pakanka, – pareiškė šaltinis Rusijos karinėse oro pajėgose. – O mes nuo 1993 iki 2006 m. nieko negaminome, tik remontavome. Todėl dabar turime keisti lėktuvų parką. Tam idealiai tinka T-50, kurie jau skraido ir kuriuos reikia tik patobulinti.“

JAV F-22 parke – apie 200 skraidančių aparatų, be to, turima daugiau nei 700 F-15 naikintuvų ir apie 1 200 F-16 naikintuvų. O Rusijoje – tik 1 300 naikintuvų, be to, beveik pusė iš jų tiesiog rezerve. 90 proc. naikintuvų kurti ir gaminti dar tarybiniais laikais.

O vyriausiasis Rusijos ginkluotųjų pajėgų vadas Aleksandras Zelinas teigė, kad T-50 taps Rusijos karinės aviacijos elitu.

„Jis skirtas užkariauti valstybes ore, tai viena iš pagrindinių jo užduočių – karinių veiksmų regiono užkariavimas, viešpatavimas ore... Tai bus elitinis padalinys, kuris vykdys atsakingiausias ir sudėtingiausias užduotis ir kuris pajėgs jas vykdyti. Apie jaunus lakūnus ir kalbos nėra“, – sakė A. Zelinas interviu.

Tiesa, nemažai specialistų Rusijoje nepritaria konstruktorių entuziazmui. Jų nuomone, Rusijai reikėtų nebegaminti T-50 ir sutelkti dėmesį į bepiločių naikintuvų gamybą.

„Lakūnų mokymas labai brangus. Daugelis šalių jau supranta, kad naujos kartos lėktuvai turi būti be žmogaus kabinoje“, – teigė Mokslinio analitinio nacionalinių saugumo problemų centro vadovas Anatolijus Cyganokas.

Agentūros „Aviaport“ vyriausiais redaktorius Olegas Pantelejevas pridūrė, kad piloto nebuvimas išspręstų daugybę problemų, įskaitant lėktuvo dydžio, greičio ir svorio apribojimus: „Labai didelė šiuolaikinių sistemų dalis sukurta apsaugoti ir patenkinti piloto gyvybinius poreikius. Jei nebūtų piloto, pavyktų sutaupyti daugybę lėšų, kurias galima skirti karinių sistemų kūrimui ir gamybai.“

Pavyzdžiui, Prancūzija nesiėmė eksploatuoti penktos kartos lėktuvų, o iš karto perėjo prie nepilotuojamų šeštos kartos naikintuvų. JAV irgi atsisako „F-22 Raptor“, praėjusį penktadienį pradėti paskutiniai priešskrydiniai naujausio F-22 bandymai. Gegužę JAV karinės oro pajėgos gaus šių naikintuvų ir bus baigta vieno iš brangiausių pasaulyje naikintuvų (jo kūrimo programa atsiėjo daugiau nei 66 mlrd. dolerių (173,2 mlrd. Lt) programa.

F-22 rusiškas analogas – naikintuvas T-50 pirmą kartą pakilo į orą 20 metų vėliau – 2010 m. Įmonėje „Suchoj“, kurioje gaminami naikintuvai, tvirtinama, jog naikintuvas niekuo ne prastesnis už amerikietišką pirmtaką, o kainuoja 3-4 kartus pigiau.

Penktos kartos naikintuvai labiausiai skiriasi nuo ketvirtos kartos naikintuvų tuo, kad yra sunkiau susekami radarų, skrenda kreiseriniu viršgarsiniu greičiu, pasižymi nepaprastai geru manevringumu ir dėl naujausių radarų matoma daugiau erdvės. Dėl kreiserinio viršgarsinio greičio sumažėja iš variklių išsiskirianti šiluma, todėl lėktuvas tampa praktiškai nepastebimas radarų. Kad būtų sunkiau susekamas radarų, naikintuvas padengtas specialiu sluoksniu, o jo korpusas yra išskirtinės formos.