„Tu-154 sudužimo Juodojoje jūroje priežastims nustatyti prireiks dviejų savaičių. Iškėlus į paviršių vieną savirašį, šiuo atveju – naudingesnį specialistams, situacija gali paaiškėti ir kiek anksčiau“, – sakė pašnekovas.

Pasak jo, antradienį iškelta juodoji dėžė, fiksavusi skrydžio ir orlaivio sistemų parametrus, atsakys į daugelį klausimų.

„Iššifravę visus tuos duomenis, ekspertai galės nustatyti aviakatastrofos priežastis“, – sakė šaltinis.

Pasak jo, antroje juodojoje dėžėje fiksuojami orlaivio ekipažo pokalbiai. „Kaip rodo patirtis, šie įrašai nelabai padeda tiriant avarijos priežastis. Dažniausiai tai būna emocingi žodžiai, sakomi esant kritiškoms situacijoms. Jie svarbūs vertinant ekipažo veiksmų teisingumą“, – sakė šaltinis.

Komentuodamas žiniasklaidoje pasirodžius pranešimus apie galimai neadekvačius Tu-154 pilotų veiksmus, kai esą buvo smarkiai pakeltas lėktuvo priekis, šaltinis paaiškino, kad kalbama apie ekipažo bandymą nutupdyti orlaivį ant vandens.

„Pilotai greičiausiai suprato, kad dėl kažkokių priežasčių lėktuvas negali pakilti, ir priėmė sprendimą leistis ant vandens, todėl ėmė kelti lėktuvo priekį, kad sklandžiai nutūptų ant vandens paviršiaus. Tačiau jie neturėjo jokių šansų, nes lėktuvas tam buvo per sunkus“, – nurodė jis.