aA
Lėktuvnešį „Admiral Kuznecov“, kuris buvo remontuojamas Murmansko plaukiojančiajame doke, įsakyta išplukdyti nepaisant to, kad laivas dar metus turėjo būti remontuojamas, pranešė Rusijos publicistė Julija Latynina.
© Reuters / Scanpix

Pasak jos, lėktuvnešį turėjo „pamatyti“ amerikiečių lėktuvnešis „Harry Truman“.

Rusų lėktuvnešis „Admiral Kuznecov“, kuris nukentėjo per plaukiojančiojo doko PD-50 avariją laivų remonto įmonėje Murmansko srityje, į jūrą mėgintas išplukdyti dėl Norvegijoje vykstančių NATO pratybų.

Apie tai radijo stoties „Echo Moskvy“ eteryje pranešė Rusijos publicistė Julija Latynina.

Tai prieštarauja oficialiai versijai esą lėktuvnešis iš plaukiojančio doko išplukdytas buvo, nes norėta jį perkelti į kitą remonto įmonę tame pačiame uoste.

„Jūs paklausite „O kas tokio nutiko, kad reikėjo jį nuo doko nuimti?“ Nutiko štai kas. Spalio pabaigoje Norvegijoje startavo NATO mokymai „Trident Juncture („Trišakė jungtis“).

Mokymuose buvo imituojamas, tik minutei, scenarijus, kaip reikėtų atremti vienos Rytų valstybės, užpuolusios Norvegiją, agresiją. Mokymuose pirmą kartą nuo Šaltojo karo laikų dalyvavo ir amerikiečių lėktuvnešis „Harry Truman“, – pasakojo ji.

Pasak publicistės, „buvo gautas įsakymas skubiai reaguoti“.

„Tegul ten tas „Harry Trumanas“ pamato, kad ir mes turime lėktuvnešius. Todėl ir buvo duotas įsakymas skubiai traukti „Admiral Kuznecov“ iš doko... nors lėktuvnešis jame turėjo likti dar metus. O iš doko jis buvo nuimtas naktį. Išvakarėse Murmansko srityje pirmą kartą šiemet stipriai pasnigo. O kaip žinome, pas mus sniegas visada yra didelis meteorologinis netikėtumas, nenuspėjama katastrofa (ypač šiaurėje).

Murmansko energetikos bendrovės vadovybė visiškai nesitikėjo, kad gamta pasielgs taip niekšingai“, – pabrėžė J. Latynina.

Plaukiojantysis dokas PD–50, kuriame turėjo būti lėktuvnešis „Admiral Kuznecov“, nuskendo spalio 29 d. laivų remonto įmonėje, esančioje Rosliakovo gyvenvietėje, Rusijos Murmansko srityje. Nukentėjo ir pats lėktuvnešis.

J. Latynina pažymėjo, kad per plaukiojančiojo doko avariją vienas iš jo kranų nukrito ant „Admiral Kuznecov“, pramušdamas jo denį ir korpusą. Laivų remonto centro „Zvezdočka“ („Žvaigždutė“) atstovas Jevgenijus Galdyševas pareiškė, kad plaukiojantysis dokas nuskendo dėl įtampos šuolio elektros tinkle.

Rusijos Federacijos Tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą dėl saugumo reikalavimų pažeidimų organizuojant remonto darbus.

Rusų žurnalistė – apie tai, kas iš tiesų nutiko su lėktuvnešiu „Admiral Kuznecov“: buvo gautas įsakymas skubiai reaguoti
© Reuters / Scanpix

Aktyvus „Trišakės jungties 2018“ etapas prasidėjo spalio 25 d. ir tęsis iki lapkričio 7 d. Be 29 NATO šalių mokymuose dalyvauja kariniai daliniai iš Švedijos ir Suomijos, taip pat Ukrainos ginkluotųjų pajėgų atstovai.

Dokas PD-50 Sovietų Sąjungos užsakymu buvo pastatytas Švedijoje 1980 m. Jo apkrovos norma – 80 tūkst. tonų. Jis skirtas remontuoti didelio masto laivų ir povandeninius laivus.

„Admiral Kuznecov“ – vienintelis lėktuvnešis Rusijos karinių jūrų pajėgų arsenale ir paskutinis, pradėtas eksploatuoti Sovietų Sąjungos. Jo statybos prasidėjo devintojo dešimtmečio pradžioje tipinio projekto 1145 bazėje.

Klausimas, kaip bus nukeltas kranas, užvirtęs ant remontuojamo vienintelio Rusijos lėktuvnešio „Admiral Kuznecov“ denio, dar nėra sprendžiamas, praėjusį ketvirtadienį naujienų agentūrai „Interfax“ sakė šiauriniame Murmansko uostamiestyje veikiančios laivų remonto įmonės „Zviozdočka“ atstovas Jevgenijus Gladyševas.

„Kranas lieka ant denio. Jo nelies, kol vyksta tyrimo veiksmai“, – pažymėjo jis. Be to, atstovas pridūrė, kad dar reikia sugalvoti būdą, kaip pakelti 70 tonų kraną, kad nebūtų padaryta daugiau žalos.

Per spalio 30 d. per incidentą keturi darbininkai įkrito į vandenį ir smarkiai sušalo, o vienas jų taip pat patyrė sunkią pilvo traumą ir tebėra gydomas ligoninėje.

Dar vienas darbininkas dingo ir iki šiol nėra rastas. Rusijos jungtinės laivų statybos korporacijos (OSK) vadovybė teigia, kad ši avarija nepaveiks „Admiral Kuznecov“ remonto darbų kalendoriaus.

Į aktyviąją tarnybą laivas turėtų grįžti 2021 metais. Vis dėlto neaišku, kaip bus atliekami suplanuoti tolesni darbai, susiję su lėktuvnešio korpuso povandenine dalimi, netekus vieno didžiausių pasaulyje plaukiojančių dokų.

OSK vadovas Aleksejus Rachmanovas teigė, kad pagal dabartinį planą lėktuvnešiui doko prireiks 2019 metų birželį.

Anksčiau vienas su padėtimi susipažinęs šaltinis sakė „Interfax“, kad Rusija turi dar vieną plaukiojantį doką, pajėgų priimti tokius didelius laivus kaip „Admiral Kuznecov“, bet jis šiuo metu yra Novorosijske.

„Admiral Kuznecov“, nuleistą į vandenį 1985 metais, pastaruoju metu buvo ištikusi virtinė techninių problemų. Prieš dvejus metus jis buvo pastebėtas leidžiantis tirštus juodus dūmus, kai plaukė per Lamanšo sąsiaurį.

Vienintelis Rusijos turimas lėktuvnešis pernai vasarį grįžo į savo bazę Severomorsko uoste po misijos Viduržemio jūroje, kur jo aviacijos grupė vykdė bombardavimus ir kitas užduotis pilietinio karo apimtoje Sirijoje, remdamas Maskvos sąjungininko prezidento Basharo al Assado pajėgas. Per tą misiją jis prarado du savo lėktuvus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (37)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (203)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (86)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (43)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (85)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (2)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...