Iš pradžių prieš pat nusileidimą „Su-35“ atliko sudėtingą posūkį į dešinę visai šalia nusileidimo tako, rašo BBC. Dėl jėgos, susidariusios leidžiantis, karinio orlaivio greitis sparčiai mažėjo. Vis dėlto pakutinę akimirką pilotui, o gal lėktuvą valdančiai kompiuterinei sistemai pavyko ištaisyti situaciją.

„Su-35“ – vienas moderniausių Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvų. Tai viršgarsiniu greičiu skrendantis naikintuvas, kurio ilgis siekia per 21 metrą, o pakilęs į orą jis sveria apie 35 tonas. Lėktuve sumontuoti du „Saturn“ varikliai, kiekvieno iš jų trauka siekia iki 14 061 kilogramų. „Su-35“ – didelis, tačiau itin manevringas karinis orlaivis.

„Su-35“ naikintuvai – dažni oro šou dalyviai dėl variklių gebėjimo nukreipti trauką skirtingais kampais. Kitaip tariant, šio tipo lėktuvas gali skirsti beveik neįtikėtinu kampu.

Tupdant lėktuvą ant žemės itin reikšminga aerodinamika. Lėktuvui skrendant apie 300 kilometrų per valandą greičiu, lakūnui būtina itin greita reakcija, kad būtų išvengta katastrofos. Pilotams tenka koreguoti potencialiai pavojingus manevrus, o jei būna jau per vėlu, būtina priimti sprendimą ir katapultuotis, jei lėktuvo išgelbėti jau nebeįmanoma.

„BBC Future“ pakalbino šį vaizdo įrašą peržiūrėjusį buvusį Jungtinės Karalystės karališkųjų oro pajėgų reaktyvinių lėktuvų pilotą ir instruktorių Grahamą Flacką. „Nemanau, kad šioje situacijoje padėjo greita reakcija. Jam ar jai pasisekė, kad lėktuvo kompiuterinė sistema padėjo išsigelbėti“, – mano jis.

G. Flackas mano, kad problemų kilo, nes lėktuvas atsidūrė pernelyg arti nusileidimo tako, kai pradėjo leistis.

„Idealiuoju atveju tuo metu aukštis turi siekti 91,5 metrų, tačiau buvo likę kur kas mažiau. Taigi pilotui liko labai mažai laiko suvokti, kas vyksta, o nusileidimo greitis buvo itin didelis“, – patikino jis.

G. Flacko teigimu, kai lėktuvas atsidūrė ant nusileidimo tako, greičio mažėjimas buvo toks dramatiškas, kad nepakako greičio ištaisyti kairiojo sparno padėtį. Taigi pilotas ar kompiuterinė kontrolės sistema mažai ką gali padaryti, kai susiklosto tokia situacija“, – samprotavo G. Flackas.

Vienintelis dalykas, padėjęs išvengti katastrofos, – tai sparno griovelis. Jis skirtas pritvirtinti raketas arba jutiklius, todėl yra labai tvirtas.

„Taigi sparnas nebuvo rimtai pažeistas ir tai turbūt padėjo išvengti katastrofos; lėktuvas atsidūrė ganėtinai tinkamoje padėtyje ir pavyko jį nutupdyti“, – įsitikinęs G. Flackas.

Kaip matyti iš vaizdo įrašo, „Su-35“ nusileidimas toliau vyko sklandžiai. Lieka tik spėlioti, kokių komentarų po nusileidimo iš vadovų sulaukė nelaimėlis pilotas.