„Iš skrydžio pilotų pokalbių su dispečeriais aiškėja, kad likus keturioms minutėms iki lėktuvo dingimo iš radarų, padėtis lėktuve buvo normali, ekipažas su dispečeriais bendravo įprastai, nebuvo jokių ženklų, kad lėktuve kažkas genda, ekipažas apie kokius nors sutrikimus taip pat neskelbė“, – teigė šaltinis.

Jis pridūrė, kad prieš lainerio dingimo iš radarų momentą įraše girdisi „įprastam skrydžiui nebūdingi garsai“, tačiau pilotai nelaimės signalo nesiunčia.

„Sprendžiant iš įrašo, neeilinė padėtis ištiko staiga ir lėktuvo įgulai buvo netikėta“, – sakė šaltinis.

„Tass“: rasta elementų, kurie nepriklauso lėktuvo konstrukcijoms

Rusijos keleivinio lainerio „Airbus A321“ katastrofos vietoje Sinajaus pusiasalyje buvo rasta elementų, kurie nepriklauso lėktuvo konstrukcijoms.

Tai skelbia Rusijos naujienų agentūra „Tass“, remdamasi informuotais šaltiniais Kaire.

„Katastrofos zonoje ekspertai aptiko elementų, nepriklausančių lėktuvo konstrukcijoms. Jie išsiųsti ekspertizei“, – teigė agentūros šaltinis.

Oficialiai ši informacija nepatikrinta.

„Stratfor“ kaip labiausiai tikėtiną katastrofos priežastį įvardijo sprogimą lėktuve

Ataskaitą, skirtą galimų „Airbus A321“ katastrofos Sinajaus pusiasalyje spalio 31 d. priežasčių analizei, privati žvalgybinė-analitinė bendrovė „Stratfor“ publikavo lapkričio 2 d. vakarą.

„Nors negalime visiškai atmesti lėktuvo gedimo tikimybės, toks aiškinimas būtų neįprastas, atsižvelgiant į katastrofos aplinkybes“, – tikina ataskaitos autoriai.

„Dauguma lėktuvų katastrofų, įvykstančių dėl lėktuvo įrangos gedimo, nutinka orlaivio pakilimo arba nusileidimo metu, kai padidėja mechaninė lėktuvui tenkanti apkrova“, – tikina jie.

„Lėktuvas retai genda, kai yra pasiekęs reikiamą aukštį“, – teigiama ataskaitoje.

Kaip rašo rbc.ru, ekspertų manymu, įrangos gedimo atveju lėktuvo pilotai greičiausiai būtų pajėgūs manevruoti ir iki susidūrimo su žeme lėktuvas būtų skridęs be kokių nors katastrofiškų padarinių.

Be to, analitikai teigia, kad versija, pagal kurią lėktuvą iš Sinajaus pusiasalio numušė „Islamo valstybė“, taip pat yra mažai tikėtina.

„Nors teroristams pavyko šiame regione panaudoti nešiojamą zenitinių raketų kompleksą, iš kurio buvo numuštas egiptiečių sraigtasparnis, o taip pat ir iš raketų apšaudytas izraeliečių lėktuvas, reisą 9268 vykdęs lėktuvas nebūtų patekęs į šio ginklo veikimo diapazoną“, – teigiama „Stratfor“ ataskaitoje.

Be to, kaip teigiama šiame dokumente, remiantis pirminiais „juodųjų dėžių“ iššifravimo rezultatais, lėktuvas nebuvo numuštas iš išorinių ant žemės esančių objektų.

„Atsižvelgiant į nedidelę alternatyvių scenarijų tikimybę labiausiai tikėtinu lėktuvo kritimo paaiškinimu atrodo sprogmuo lėktuve“, – daro išvadą ataskaitos rengėjai. Jų manymu, sprogmuo į lėktuvą įneštas su rankiniu bagažu.

„Reisas 9268 startavo Šarm el Šeicho oro uoste, kuriame saugumo lygis, kaip žinoma, nėra aukštas“, – teigia ataskaitos autoriai, primindami, kad šio oro uosto saugumo darbuotojai dažnai yra ėmę kyšius, kad keleiviai galėtų praeiti kontrolę be patikros procedūrų.

Dalis oro vežėjų, ypač Europos ir JAV bendrovės, dėl padidėjusio pavojaus keleivinei aviacijai reikalauja papildomų patikrų, tačiau, kaip teigia ataskaitą parengę ekspertai, rusų bendrovės neprašo jokių papildomų patikrinimo procedūrų.

„Stratfor“ siūlo neatmesti sprogmens įsinešimo į lėktuvą versijos kaip labiausiai tikėtinos nepaisant to, kad, CNN duomenimis, sprogstamųjų medžiagų liekanų ant lėktuvo nuolaužų vis dar nėra aptikta.

Vis dėlto ekspertai primena, kad sprogmenų pėdsakų aptikimas ant kitų lėktuvo dalių kol kas nėra atmestas.

DELFI primena, kad pirmadienį oro linijos „Kogalymavia“ dėl nelaimės apkaltino „išorinį veiksnį“.

Rusijos federalinės aviacijos agentūros vadovas Aleksandras Neradko Rusijos televizijai sakė, kad tokios kalbos yra skubotos ir „neparemtos jokiais svariais įrodymais“.

Anot JAV nacionalinės žvalgybos direktoriaus Jameso Clapperio, kol kas nėra jokio tiesioginio įrodymo apie teroristų išpuolį, tačiau pridūrė, kad tokios versijos nereikia atmesti.

„Tai labai mažai tikėtina, tačiau aš tokios galimybės neatmesčiau“, – sakė J. Clapperis.