Remiantis 78.ru pateikiama informacija, „An-148“ greičių jutikliai ėmė rodyti skirtingus duomenis dėl antrojo piloto klaidos, nes jis pamiršto įjungti šio prietaiso šildymo sistemą.

Vėliau jis ėmė panikuoti ir užuot mėginęs padidinti aukštį lėktuvą nukreipė žemyn.

Skelbiama štai tokia iššifruota pokalbių medžiaga.

(Lėktuvo įgulos vadas) – Į viršų! Štai.

(Antrasis pilotas) – Tuoj.

(Lėktuvo įgulos vadas) – O tu į apačią.

(Antrasis pilotas) – Visiškas šlamštas.

(Lėktuvo įgulos vadas) – Ne, aš supratau, kad tu norėjai... O tu kaip tik į apačią.

(Antrasis pilotas) – Vėliau pasikalbėsime. Na, viską kontroliuojame!
(Lėktuvo įgulos vadas) – Viskas gerai.

(Antrasis pilotas) – Viskas, greitis normalizuotas.

(Signalizacija) – Išlyginti greitį, išlyginti greitį.

(Antrasis pilotas) – Į viršų! 390!

(Lėktuvo įgulos vadas) – Kur į apačią? Kur tu į apačią? Kam į apačią? Kur?

(Signalizacija) – Išlyginti greitį, išlyginti greitį.

(Antrasis pilotas) – Nes geras ******, 200 greitis, ****!

(Lėktuvo įgulos vadas) – Aukštis! Aukštis! Aukštis!

(Signalizacija) – Žemė artėja! Pakilkite! Žemė artėja!

(Lėktuvo įgulos vadas) – Į viršų!

(Signalizacija) – Žemė artėja! Pakilkite! Žemė artėja!

(Lėktuvo įgulos vadas) – Viskas, *****.

Nukrito tik pakilęs

Anksčiau skelbta, kad Pamaskvėje sudužusio lėktuvo An-148 prietaisai neteisingai rodė orlaivio greitį. Toks pranešimas buvo paskelbtas Tarpvalstybiniame aviacijos komitete, užsiimančiame lainerio „juodųjų dėžių“ duomenų šifravimu.

Taip pat buvo teigiama, kad prietaisų veikimo trikčių galėjo kilti apledėjus jutikliams. (Remiantis kanalo „Mash“ turima informacija, šildymas buvo išjungtas.) Netinkami greičio rodmenys laisvai galėjo būti katastrofos priežastimi.

„Pirminė užregistruotos informacijos analizė, tai pat analogiškų praeityje buvusių atvejų analizė leidžia spėti, kad tokios ypatingos situacijos susidarymo faktoriumi galėjo būti neteisingi duomenys apie skrydžio greitį, kas, savo ruožtu, matyt, susiję su PPD (slėgio daviklių) apledėjimu, kai jų šildymo sistemos yra išjungtos“, – sakoma Rusijos aviacijos komiteto (MAK) pranešime, paskelbtame šios įstaigos tinklalapyje.

Maršrutu iš Maskvos į Orską pietų Urale sekmadienį skridęs bendrovei „Saratov Airlines“ priklausęs keleivinis „Antonov An-148“ dvimotoris lėktuvas nukrito, praėjusius vos kelioms minutėms nuo pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uosto.

Rusijos tyrėjai greitai atmetė teroro akto versiją. Ši nelaimė privertė iš naujo susirūpinti dėl An-148 modelio saugumo, apie kurį pradėta kalbėti po to, kai sudužo pirmas šio modelio lėktuvas ir buvo užregistruota virtinė atvejų, kai pilotai susidūrė su sunkumais saugiai tupdant lėktuvą.

Rusijos Tyrimų komitetas pranešė,„kad krisdamas orlaivis buvo vientisas, nedegė; sprogimas įvyko tik lėktuvui nukritus“. Sprogus lėktuvo bakams, jo nuolaužos išsibarstė stora sniego danga padengtame 30 hektarų plote, pranešė Nepaprastųjų situacijų ministerija, nelaimės tyrimui pasitelkusi bepilotes skraidykles.

Rusijos Ministro pirmininko pavaduotojas Arkadijus Dvorkovičius ministrų kabineto susirinkime sakė, kad katastrofos vietoje gelbėtojai surado abi „juodąsias dėžes“ – skrydžio parametrus ir pilotų pokalbius fiksuojančius savirašius, kurie yra labai svarbūs nelaimės priežastims nustatyti.

DELFI primena, kad vos pakilęs Saratovo avialinijų keleivinis lėktuvas „An-148“ sudužo Maskvos srities Ramenskojės rajone vasario 11 dieną. Lėktuvu skrido 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai. Visi lėktuvu skridę žmonės žuvo.

Tyrimų komiteto atstovė spaudai Svetlana Petrenko tuo metu agentūrai „Interfax“ sakė, jog tyrėjai išnagrinės visas įmanomas įvykusios nelaimės versijas, tarp kurių – galima žmogiškoji klaida, prasta lėktuvo techninė būklė ar oro sąlygos.

Nacionalinis krizių valdymo centras skelbia, jog jau rasta viena iš dviejų sudužusio lėktuvo „juodųjų dėžių“. Pareigūnai atliko „Saratov Airlines“ dokumentų poėmius, apklausia šios bendrovės darbuotojus, taip pat Domodedovo oro uosto personalą ir oro eismo kontrolierius.

71-o žmogaus gyvybę nusinešusi lėktuvo katastrofa netoli Rusijos sostinės – didžiausia pagal aukų skaičių pasaulyje nuo 2016 metų pabaigos.

2016-ųjų gruodžio 25-ąją Rusijos gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, iš Adlero oro uosto pakilęs skrydžiui į Siriją, iš radiolokatorių ekranų dingo taip pat praėjusius kelioms minutėms po pakilimo – lėktuvas nukrito į Juodąją jūrą netoli Sočio. Juo skrido 92 žmonės: aštuoni įgulos nariai ir 84 keleiviai, tarp jų – kariškiai, žurnalistai, Aleksandrovo vardo dainų ir šokių ansamblis, fondo „Spravedlivaja pomošč“ vadovė Jelizaveta Glinka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (101)