Penkių metrų aukščio bronzinė statula, kurią sukūrė italų skulptorius Oliviero Rainaldi, buvo atidengta pernai gegužę, praėjus vos kelioms savaitėms po jo paskelbimo palaimintuoju, bet netrukus dėl statulos kokybės užvirė karšti ginčai.

2005-aisiais miręs Jonas Paulius šypsosi, žvelgdamas žemyn į praeivius; jo bronzinę galvą palaiko bekūnė struktūra su plačiu apsiaustu, pasirengusiu apgaubti kiekvieną.

Naujojoje statuloje padailinti šiurkštūs apsiausto kraštai; pontifiko galva šiek tiek labiau palenkta į priekį, todėl skulptūra atrodo humaniškesnė.

Ji kilstelėta ant nedidelės platformos, kad žmogus, žadinęs pasaulio jaunimą, atrodytų judresnis.

"Skulptūra buvo sumontuota nevykusiai", - sakė O.Rainaldi pirmadienį laikraščiui "Repubblica", kaltindamas liejyklą, kad ši nukrypo nuo jo eskizų.

"Galva buvo įsmukusi. Dabar yra pakeltas kaklas, papildomi 50 centimetrų geriau derina veido apimtį su kūno geometrija, - aiškino autorius. - Pagaliau ji (skulptūra) užbaigta".

Statula pastatyta taip, kad Romos geležinkelio stotis "Termini" yra už jos nugaros.

Kritikai pirmąjį variantą iš karto užsipuolė ir sakė, jog skulptūra labiau panaši į fašistų diktatorių Benito Mussolini ar Betmeną.

"Aš Joną Paulių mačiau tik du kartus savo gyvenime. Dirbau iš atminties, pagal nuotraukas. Mėginau suderinti simboliškumą su emblemiškumu", - sakė O.Rainaldi.

"Taip pat mėginau įamžinti abu Jono Pauliaus amžius veide: viršutinė dalis, akys - energingieji jo metai; o burna, smakras, kita ranka - paskutiniai jo gyvenimo metai, paženklinti liga", - pridūrė jis.