„Islamo valstybės“ kovotojai Sinajaus pusiasalyje labai skiriasi nuo IS kovotojų, šiuo metu okupavusių dideles Irako ir Sirijos teritorijos dalis. Sinajaus pusiasalyje veikia didžiąja dalimi vietinių džihadistų organizacija, aitrinanti įsisenėjusius nesutarimus tarp Sinajaus pusiasalio gyventojų ir Egipto valdžios, skelbia CNN.

Ši teroristų grupuotė turi ryšių su „Islamo valstybe“, kurios centru laikomas Sirijos Rakos miestas. Be to, „Wilayat Sinai“ yra prisiekusi ištikimybę IS džihadistams. Vis dėlto, remiantis skirtingais žiniasklaidoje pasirodančiais pranešimais, „Wilayat Sinai“ Sinajaus pusiasalyje veikia daugiausia autonomiškai.

Šios grupuotės paskelbtame vaizdo įraše užfiksuotas Egipto karinių pajėgų sraigtasparnio numušimas, tačiau manoma, kad iš tokio tipo ginklų neįmanoma numušti keleivinio lėktuvo. Nors ekspertai teigia, kad ši su „Islamo valstybe“ siejama teroristinė organizacija turi ganėtinai nedaug narių, vis dėlto ji vadinama viena aktyviausių su „Islamo valstybė“ susijusių grupuočių. Jei „Wilayat Sinai“ vis dėlto susprogdino rusų oro linijų keleivinį lėktuvą, tai gali reikšti, kad ši teroristinė grupuotė kur kas pavojingesnė nei manyta anksčiau.

Jau anksčiau vadovavo teroristinių išpuolių rengimui

„Wilayat Sinai“ lyderis yra Abu Osama al Masri. Šis jo pseudonimas liudija apie ištikimybę Osama bin Ladenui, o al Masri arabų kalba reiškia Egiptą, taigi jis siekia pabrėžti, kad yra egiptietis. Abu Osama al Masri jau yra vadovavęs teroristinių išpuolių rengimui prieš Egipto saugumo pajėgas, o taip pat ir Izraelį. 2014 m. jis prisiekė ištikimybę Abu Bakr al Baghdadi – savarankiškai pasiskelbusiam „Islamo valstybės“ kalifui Irake ir Sirijoje.

Manoma, kad ši teroristinė organizacija aktyviausia šiaurinėje Sinajaus pusiasalio dalyje, šalia pasienio su Gazos Ruožu ir Izraeliu. Teigiama, kad šios grupuotės ginklų arsenalo pagrindą sudaro lengvieji ginklai, tačiau jie turi taip pat ir rankinių priešlėktuvinių raketų.

Sinajaus pusiasalis turi ilgą džihadistų veiklos istoriją. Kadangi pusiasalio šiaurinėje dalyje driekiasi dykuma, o pietinėje dalyje stūkso kalnai, šią teritoriją kontroliuoti itin sudėtinga. Egipto saugumo pajėgos šioje teritorijoje gali dislokuoti tik labai ribotą karinės technikos ir karių kiekį, nes ši teritorija laikoma demilitarizuota buferine zona tarp Egipto ir Izraelio.

Be to, vietiniai čia gyvenantys beduinai izoliuoti nuo ekonominio ir infrastruktūrinio vystymosi. Daugumoje beduinų gyvenviečių net nėra elektros ir vandens tiekimo sistemų. Nors didžioji dauguma beduinų genčių vadų pasisako prieš smurtą religiniu pagrindu ir nemažai jų netgi kovoja prieš „Islamo valstybės“ narius, vis dėlto dalis beduinų jungiasi prie šios teroristinės grupuotės pajėgų ir suformuoja atskirus jos padalinius.

DELFI primena, kad pirmadienį Didžiosios Britanijos žiniasklaida paskelbė įtariamo Rusijos lėktuvo „А321“ sprogimo organizatoriaus vardą

Laikraštis „The Sunday Times“ tvirtina, kad išpuolį organizavo Sinajaus pusiasalyje veikiantis „Islamo valstybės“ sparnas „Wilayat Sinai“ ir jo vadovas Abu Osama al-Masri. Jis anksčiau prekiavo drabužiais, paskui pasitraukė į pogrindį.

Laikraštis tvirtina, kad Didžiosios Britanijos valdžia ne tik patvirtino A. O. al-Masri kaip įtariamąjį, bet ir pažadėjo Egipto ar Rusijos jėgos struktūroms padėti jį sugauti ar likviduoti. Tai gali pareikalauti įtraukti į šią operaciją Didžiosios Britanijos specialiosios paskirties „SAS“ karius.

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) specialiųjų tarnybų atstovai pirmadienį taip pat pareiškė, kad neatmeta galimybės, jog „Islamo valstybės“ padalinys Egipte galėjo suorganizuoti Rusijos lėktuvo „Airbus A321“ katastrofą be „Islamo valstybės“ lyderių žinios.

Amerikiečių žvalgybos duomenimis, „Wilayat Sinai“ kovotojai sprogimą lėktuve galėjo suorganizuoti neįspėję „Islamo valstybės“ lyderių Sirijoje bei Irake, skelbė „The Wall Street Journal“. Tačiau tokios išvados tikrai nėra galutinės, pabrėžė amerikiečių pareigūnas, susipažinęs su specialiųjų tarnybų informacija. „Lieka daugybė klausimų, kaip įvyko ši katastrofa, jeigu tai buvo ataka“, - sakė „The Wall Street“ šaltinis.

Rusijos skrydžių bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas A321, skridęs iš Šarm aš Šeicho į Sankt Peterburgą, sudužo spalio 31 dieną. Lėktuvu skrido 217 keleivių ir septyni ekipažo nariai – visi žmonės žuvo.

Praeitą savaitę Egipto specialiosios tarnybos pradėjo analizuoti Šarm aš Šeicho oro uosto stebėjimo kamerų įrašus, darytus lėktuvo A321 pakilimo dieną. Pagrindinis pareigūnų tikslas – nustatyti, ar į lėktuvą buvo patekę įtartinų asmenų. Jie taip pat renka duomenis apie visus, kurie prieš pakilimą buvo lėktuvo viduje. Skelbiama, kad atliekama detali analizė degalų, kurie buvo naudojami lėktuve, apklausti ir maistą tiekiančios bendrovės atstovai.

Savaitgalį Egipto pareigūnai pareiškė: tikimybė, kad Rusijos lėktuve „Airbus А321“, nukritusiame Sinajaus pusiasalyje, sprogo bomba, siekia net 90 proc.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (923)