Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinę į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų apie 6 val. 30 min. vietos (2 val. 30 min. Lietuvos) laiku, praėjus 13 minučių po pakilimo. Jis nukrito Javos jūroje, prie Javos salos vakarinių krantų.

Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas (NTSK) nurodė, kad orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat du pilotai ir šeši skrydžio palydovai. Anksčiau buvo skelbta, kad lėktuve buvo 188 žmonės.

Indonezijos pigių skrydžių bendrovės „Lion Air“ valdybos pirmininkas Edwardas Siraitas nurodė, kad įmonės laineris „Boeing 737“, pirmadienį nukritęs į jūrą tuojau po pakilimo iš Džakartos, per ankstesnį skrydį buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas.

Pasak E. Siraito, ankstesnis gedimas buvo pašalintas atlikus procedūrą pagal gamintojo rekomendacijas. Išsamesnių duomenų jis nepateikė, bet pridūrė, kad į šį gedimą bus atsižvelgta tiriant pirmadienį ryte įvykusią lainerio katastrofą.

Didžiosios Britanijos visuomeninis transliuotojas BBC citavo tarnybų pranešimus, kad lėktuvas nukrito prie Javos salos vakarinės pakrantės.

Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinę į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų praėjus apie 10 minučių po pakilimo. Tuojau po to tarnybos pradėjo paieškas.

„Orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat buvo du pilotai ir penki skrydžio palydovai“, – sakė Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos generalinio direktorato vadovas Sindu Rahayu.

„Prieš galutinai dingdamas iš radaro lėktuvas buvo paprašęs leisti grįžti į bazę“, – sakoma jo pranešime.

Paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Yusufas Latifas naujienų agentūrai AFP sakė: „Lėktuvas nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30-40 metrų.“

Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų.

Skrydžių stebėjimo tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad sudužęs „Lion Air“ laineris buvo naujutėlaitis, naudotas tik porą mėnesių.

Tinklalapis pažymėjo, kad „Max 8“ modifikacijos lėktuvą bendrovė gavo rugpjūtį.

Kaip nurodo BBC, „Lion Air“ yra didžiausia Indonezijos privati oro bendrovė, turinti daugiau kaip 100 lėktuvų, įskaitant įvairių modifikacijų „Boeing 737“ ir tris lainerius „Airbus A330-300“. Bendrovė aptarnauja daugiau kaip 120 maršrutų.

Indonezijos nelaimių padarinių valdymo agentūra paskelbė nuotraukų, kuriose matyti sutraiškytas mobilusis telefonas, knygų, krepšių ir orlaivio korpuso nuolaužų, surinktų gelbėjimo ir paieškų operacijoje dalyvaujančių laivų.

Indonezijos televizijos parodytame viename vaizdo įraše, veikiausiai nufilmuotame sudužimo vietoje, matyti vandens paviršiuje pasklidusi degalų dėmė.

Finansų ministerija paskelbė, kad lėktuvu skrido apie 20 jos darbuotojų.

Kol kas neaišku, ar laineryje buvo užsieniečių.

Oro bendrovės teigimu, pilotas ir antrasis pilotas turėjo didesnę kaip 11 tūkst. valandų skraidymo patirtį.

„Lion Air“ labai susirūpinusi dėl šio incidento ir dirbs su atitinkamomis agentūromis bei visomis šalimis“, – sakė bendrovės atstovas Danangas Mandala Prihantoro.

Prasta saugumo padėtis

Indonezija, turinti tūkstančius salų, yra labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko keletas žmonių gyvybių nusinešusių katastrofų.

Rugpjūtį vienam lengvajam lėktuvui sudužus kalnuotoje rytų Indonezijoje žuvo aštuoni žmonės ir liko gyvas tik vienas 12-metis.

2015 metų rugpjūtį vienam Indonezijos oro bendrovės „Trigana“ keleiviniam lėktuvui per audrą sudužus Papua žuvo visi 54 juo skridę žmonės.

2014 metais nukritus „AirAsia“ lėktuvui buvo prarastos 162 žmonių gyvybės.

Pastarąją avariją, ištikusią iš Surabajos į Singapūrą skridusį lainerį, tyrę Indonezijos aviacijos ekspertai savo galutinėje ataskaitoje rašė, kad pagrindinės katastrofos priežastys buvo vienas dažnai gendantis vairo valdymo komponentas, prasta orlaivio techninė priežiūra ir netinkama pilotų reakcija.

Pigių skrydžių bendrovę „Lion Air“ irgi yra susijusi su keletu incidentų.

Pernai vienas jos „Boeing“ susidūrė su bendrovės „Wings Air“ lėktuvu, nusileidęs Kualanamu oro uoste Sumatros saloje, bet žmonės per šį įvykį nenukentėjo.

2016-ųjų gegužę du „Lion Air“ lėktuvai susidūrė Džakartos Soekarno-Hattos (Sukarno-Hatos) oro uoste, o mėnesiu anksčiau vienas bendrovės „Batik Air“, priklausančios „Lion“ grupei, lėktuvas kliudė kompanijos „TransNusa“ lėktuvą.

2013 metais vienas „Lion Air“, valdomas nepatyrusio piloto, nulėkė nuo oro uosto Balyje tako, įkrito į jūrą ir perlūžo pusiau. Per šią avariją keli žmonės buvo sužeisti, bet niekas nežuvo.

Indonezijos oro susisiekimo sektorius klesti – per pastarąjį dešimtmetį vidaus reisų keleivių reikšmingai padaugėjo. Vis dėlto jis įgijo prastą reputaciją dėl prasto reguliavimo.

Praeitais metais Indonezijos oro eismo kontrolierių asociacija atskleidė, kad valstybinės oro navigacijos bendrovės „AirNav“ nustatytas leidžiamas pakilimų ir nusileidimų intensyvumas Džakartoje yra didesnis negu oro uosto pajėgumai, todėl nelaimingų atsitikimų grėsmė yra padidėjusi.

Šios šalies oro vežėjams dėl prastos saugumo padėties anksčiau daug metų nebūdavo leidžiama veikti Europos Sąjungos ir JAV oro erdvėje.

Veikiausiai visi žuvo

„Mano prognozė – kad niekas neliko gyvas, nes mūsų rastos aukos, jų kūnai, nebebuvo vientisi. Taigi, tikėtina, kad žuvo 189 žmonės“, – žurnalistams sakė agentūros operacijų direktorius Bambangas Suryo Aji.

Tačiau jis pridūrė, kad kol kas nenustatyta tiksli vieta, kur nugrimzdo į vakarus Javos salos nukritusio lainerio nuolaužų didžioji dalis.

Indonezijos oro susisiekimo generalinis direktoratas nurodė, kad lėktuvas, turėjęs iš sostinės Džakartos skristi į Pankalpinango miestą Bankos saloje, tuojau po pakilimo paprašė leidimo grįžti į oro uostą. Laineris sudužo Javos jūroje praėjus 13 minučių po pakilimo.