Tyrimo metu atskleista, kad antrajam „An-148“ pilotui Sergejui Gambarianui minėtojo universiteto diplomas įteiktas 2017 m. birželio 21 d. Taip pat paaiškėjo, jog dar 64 pilotai turi Pietų Uralo valstybinio universiteto išduotas licencijas, rašo „Kommersant“.

Generalinė prokuratūra perdavė šiuos duomenis Federalinei oro transporto agentūrai, kuri, remdamasi savo patikrinimo išvadomis, pradėjo leisti įsakymus anuliuoti komercinių ir avialinijų pilotų licencijas.

Reaguodami į tokius veiksmus, pilotai visoje šalyje kreipėsi į teismą, tačiau jų ieškiniai buvo atmesti. Galiausiai pilotai liko be darbo.

Pietų Uralo valstybiniame universitete pilotai buvo ruošiami Aerokosmoso fakultete. Treniruotės buvo rengiamos mokymų centre „ČelAvia“ ir jam priklausančioje privačioje mokymo įstaigoje – Čeliabinsko civilinės aviacijos mokykloje. Visos trys įstaigos neturi atitinkamų galiojančių sertifikatų ir licencijų, suteikiančių teisę rengti aviacinius mokymus.

Prokuratūros atliktas patikrinimas parodė, kad universitetas ne tik neturėjo aviacijos mokymų centro sertifikato, bet ir Federalinės oro transporto agentūros patvirtintos mokymų programos.

„Kommersant“ duomenimis, šiuo metu Centriniame Čeliabinsko srities teisme nagrinėjami du Čeliabinsko transporto prokuroro ieškiniai, pateikti Pietų Uralo valstybiniam universitetui. Viename iš jų reikalaujama pripažinti universiteto rengtus pilotų mokymus neteisėtais. Kitame – pripažinti diplomus, suteikiančius piloto kvalifikaciją ir teisę eksploatuoti skraidančiuosius aparatus, negaliojančiais. Teismui patenkinus šiuos ieškinius, diplomų gali netekti 103 Pietų Uralo valstybinio universiteto absolventai.

Nuo 2017 m. Čeliabinsko civilinės aviacijos mokykla ir, atitinkamai, Pietų Uralo valstybinis universitetas pilotų neruošia. 32 2017-ųjų metų laidos absolventai diplomų taip ir negavo.

Gegužės pabaigoje generalinis prokuroras Jurijus Čaika Valstybės Dūmoje kalbėjo apie „rimtas problemas aviacijos srityje“.

„Priežiūros tarnybų atlikti patikrinimai atskleidė faktų, kad kai kurie pilotai neužbaigė paruošiamosios programos“, – sakė jis ir pažymėjo, kad vien 2017 m. 550 pilotų buvo uždrausta skraidyti, nutraukta dviejų aviacijos mokymų centrų veikla bei anuliuota 160 piloto licencijų.

Daugiausia jis minėjo Pietų Uralo valstybinio universiteto absolventus.

Čeliabinsko civilinės aviacijos mokyklos darbuotojai pasipiktinę draudimu ruošti pilotus. „Tokią bazę sužlugdė! Ji buvo geriausia Europoje. Trys angarai prigrūsti lėktuvų ir skrydžių treniruoklių. Dabar jie stovi neeksploatuojami, pastatas griūva“, – skundėsi mokyklos direktorius Aleksandras Matusevičius.

Jo teigimu, bendros programos su Pietų Uralo valstybiniu universitetu vykdymo laikotarpiu buvo išmokyta maždaug 300 žmonių. Direktorius negalėjo tiksliai nurodyti, kiek iš jų neteko licencijų. A. Matusevičius sakė, kad dalis licencijų netekusių absolventų gavo licencijas užsienyje ir toliau skraido, o likę Rusijoje – „vargsta ir bylinėjasi“.

Praėjusių metų birželį Rusijos Tiriamasis komitetas pareiškė, kad anksčiau lėktuvo katastrofą, pareikalavusią 71 gyvybės, sukėlė piloto klaida.

Pasak pareigūnų, oficialus tyrimas parodė, kad bendrovei „Saratov Airlines“ priklausęs keleivinis „Antonov An-148“ nukrito pilotui nukreipus lėktuvą žemyn didėjančiu greičiu dėl gautų netikslių skrydžio greičio rodmenų.

Tiriamasis komitetas nurodė, kad pilotas prieš kildamas neįjungė lėktuvo slėgio daviklių šildytuvo, todėl rodomi duomenys buvo neteisingi. Kiek anksčiau tyrėjai sakė, kad lėktuvui pakilus, pilotai buvo įjungę orlaivyje autopiloto režimą, tačiau išgirdę pavojaus signalus, įspėjančius apie nesutampančius greičio rodmenis, jie perėmė jo kontrolę. Vienas daviklis rodė, kad lėktuvo greitis yra nulinis.

Maršrutu iš Maskvos į Orską pietų Urale 2018 metų vasario 11-ąją skridęs dvimotoris lėktuvas „Antonov An-148“ nukrito praėjusius vos kelioms minutėms nuo pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uosto. Visi juo skridę žmonės – 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai – žuvo.