Tokią mintį išsakė neseniai „Sydney Seaplanes“ partneriu tapęs Jerry Schwartzas.

Štai ką jis sakė „The Australian“: „Tyrimas atsiskleidė, kad hidroplanas buvo techniškai tvarkingas, tad galima spėti, kad nelaimė įvyko dėl piloto kaltės. Šiuo metu pagrindinė versija, kad keleivis netyčia smarkiai trenkė pilotui, šis prarado sąmonę“.

Dienraštis skelbia, kad incidentas galėjo įvykti keleiviui bandant padaryti kelias nuotraukas hidroplanui skrendant virš Hoksberio upės. Tragedija įvyko 2017 metų gruodžio 31 dieną. Lėktuvu grupelė žmonių leidosi į pažintinę ekskursiją, tačiau hidroplanas „Havilland DHC-2 Beaver“ pakeliui į Ros Bėjaus rajoną Sidnėjaus nukrito į upę. Per nelaimę žuvo verslininkas iš Didžiosios Britanijos 58 metų Richardas Cousinsas, jo sužadėtinė 48 metų Emma Bowden, jos 11 metų dukra Heather ir du R. Cousinso sūnūs – 25 metų Williamas ir 23 metų Edwardas.

Po kelių mėnesių R. Cousinsas ketino trauktis iš bendrovės „Compass“ vadovo pareigų. Jo sūnus Willas vadovavo už Europos Sąjungą pasisakančiai kampanijai „Open Britain“.

Žuvo ir iš Kanados kilęs 44 metų lėktuvo pilotas Garethas Morganas.

Preliminarioje ataskaitoje, kurią parengė Australijos transporto saugumo biuras, teigiama, kad hidroplanas buvo techniškai tvarkingas, pilotas kvalifikuotas, atliktos visos reikiamos procedūros. Galutinių išvadų tikimasi kitais metais.

Štai ką teigia „Sydney Seaplanes“ vadovas Aaronas Shaw, kuris jau seniau sakė, kad nelaimė įvyko sutrikus piloto sveikatai: „Tikrai kažkas turėjo nutikti pilotui, kad jis nesuvaldė hidroplano“.
Netrukus po tragedijos jis sakė: „Turint omeny, koks patyręs profesionalas buvo Garethas, nėra kito paaiškinimo“.