Toks laivas taip pat pasitarnautų kaip stabili platforma tokiems naujos kartos ginklams kaip JAV karinio laivyno kreipiamosios energijos ginklų sistemos (DEW), kurioms į priešą taikytis žymiai lengviau ramiame vandenyje.

Vieną dieną tokie laivai gali patruliuoti Hormūzo sąsiauryje kartu su žymiai didesniais ir brangesniais laivais. Tačiau prieš tokiems planams tampant realybe, bendrovė „Juliet Marine Systems“, esanti Naujajame Hampšyre, dar turi daug nuveikti, rašo defenseone.com.

Vadinamasis GHOST (angl. – vaiduoklis) laivas – naujas etapas kuriant laivų dizainą. Nėra nė vieno laivo, kuris bent iš tolo primintų šį, nėra ir tokio, kuris veiktų panašiu principu.

Deimanto formos korpusas patupdytas ant dviejų sparnus primenančių konstrukcijų, kuriose įmontuoti torpedas primenantys varikliai. Ši konstrukcija leidžia laivą tarsi vilkti vandens paviršiumi, o ne stumti į priekį, todėl jį sunkiau aptikti radarais. Štai iš kur ir pavadinimas – vaiduoklis.

Šiuo atveju svarbiausias vaidmuo tenka fizikos principui, vadinamam superkavitacija – juo nuo Antrojo pasaulinio karo juo remiasi nemažai torpedų gamintojų.

Kavitacija – garų ar dujų burbuliukų (kavitacinių burbulų) susidarymas skystyje. Kaip „Defense One“ paaiškino „Juliet Marine Systems“ vadovas ir buvęs JAV laivyno admirolas Thomasas Richardsas, laive pritaikyta sistema iš vandens ir oro sukuria savotišką dujinę terpę, atsiduriančią tarp laivo korpuso ir vandens paviršiaus.

„Oras padeda pastebimai sumažinti trintį (korpuso ir vandens paviršiaus)“, - teigia Th. Richardsas.

Šią vasarą superkavitacija jau sukėlė nemenką audrą - Kinijos valdžia pranešė, kad šalies specialistai kuria viršgarsinį povandeninį laivą, kuris, naudodamasis minėtuoju principu, po vandeniu gali išvystyti beveik 9816 kilometrų per valandą greitį.

Šis laivas iš Šanchajaus į San Franciską galėtų nuplaukti per 100 minučių. Karybos technologijų ekspertams Vakaruose kinų žinia nepasirodė verta dėmesio.

Žurnalo „Time“ apžvalgininkas Jeffrey Klugeris pažymėjo, kad „nepaisant to, ką sako kinai, faktas, kad vieną dieną jie turės tokių povandeninių laivų, dar nereiškia, kad tai bus greitai“.

Superkavitacija torpedą gali nešti 200 mazgų arba 370 kilometrų per valandą greičiu. Dabartinis rekordas priklauso rusų superkavitacinei torpedai, pavadinimu „Škval“.

Tačiau toks greitis įmanomas tik labai trumpoms distancijoms – ne daugiau nei kelių kilometrų.

Vienas iš pagrindžių trukdžių GHOST startui – per mažas greitis.

Išskirtinio grožio ateities atakos laivas negali plaukti greičiau nei dabartiniai karinio laivyno turimi laivai. Th. Richardas sako, kad šiandien šis laivas gali plaukti 30 mazgų greičiu (55,6 kilometrų per valandą).

Bendrovės atstovai tvirtina, kad tai yra pusė visos įmanomos jo galios. Jie tikisi jau po kelių savaičių pasieksiantys 35 mazgų greitį (64,8 kilometrų per valandą).

Pentagono pareigūnai, su kuriais bendrauja ir diskutuoja Th. Richardsas, norėtų laivo, kuris gali išvystyti mažiausiai 40 mazgų per valandą greitį (74 kilometrų per valandą). Svarbiausiose misijoje jie pageidautų ir 45 mazgų per valandą greičio (83 kilometrų per valandą).

Be to, bendrovė ieško ir naujų variklio variantų bei tinkamiausio vandensraigčio dizaino, tačiau tai dar neištirtos žemės.

Antrasis stabdis – kaina. Vienas GHOST laivas kainuotų apie 10 mln. dolerių (27,34 mln. Lt), o tai, anot Th. Richardso, dar brangiau nei specialiųjų operacijų laivas „Mark V“, kuris kainuoja 3,7 mln. dolerių (10,11 mln. Lt).

Be to, jis žymiai brangesnis nei pripučiamos valtys kietu dugnu (RIB), kurias karinis JAV laivynas naudoja siųsdamas SEAL komandas į pavojingas zonas.

GHOST kūrėjai įvardija dar vieną savo kūrinio pranašumą – smagesnė kelionė, kurią užtikrina išskirtinis dizainas.

„Jūs tik pabandykite tokia 11 metrų ilgio pripučiama valtimi kietu dugnu skrieti 30 mazgų greičiu didesnėmis nei metro bangomis. Teks kaip reikiant pasistengti išsilaikyti“, - sako Th. Richardsas.