Tokį norą nacionaliniu Lenkijos didvyriu tapęs T. Wrona išreiškė trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje.

„Žinoma. - sakė pilotas, paklaustas, ar norės dar sykį sėsti prie avariniu būdu Varšuvoje nutupdyto „Boeing“ šturvalo. - Tikiuosi, kad pavyks jį suremontuoti. Šie lėktuvai yra puikiai sukonstruoti, jie yra tiesiog saugūs.“

Kitas T. Wronos skrydis numatytas jau šeštadienį. Pilotas teigė planų nekeičiantis ir esąs pasiruošęs vėl skristi, tačiau viskas priklauso nuo specialios komisijos išvadų. Ji turi įvertinti, ar dramą su laiminga pabaiga išgyvenęs pilotas yra fiziškai ir psichologiškai pasirengęs tęsti darbą.

Lakūnas teigė nesureikšminantis nacionalinių didvyrių statuso, kurį jam ir jo įgulai akimirksniu prilipdė Lenkijos žiniasklaida. „Tai gal per skambiai pasakyta... Nacionaliniai didvyriai... Esu tikras, kad kiekvienas iš mūsų, dirbančių „Lot“, būtų pasielgęs taip pat ir viskas būtų pasibaigę taip pat, kadangi tokioms situacijoms esame apmokyti per simuliacijas“, - kuklinosi T. Wrona.

Pasak jo, važiuoklės gedimą sukėlė hidraulinio skysčio nuotekis, kurio priežastys kol kas neaiškios. Įgula esą tikėjosi išleisti važiuoklę iki paskutinės minutės, o galutinis sprendimas vykdyti avarinį nusileidimą priimtas likus maždaug trims minutėms iki kontakto su žeme.

T. Wrona teigė maždaug 500 kartų skridęs šiuo „Boeing“, o per visus ankstesnius skrydžius važiuoklė funkcionavo be sutrikimų.

Paklaustas, kada patikėjo, kad avarinis nusileidimas pavyko, pilotas teigė nurimęs tik tuomet, kai įgula pranešė, kad visi keleiviai sėkmingai evakuoti iš orlaivio.

T. Wrona Lenkijoje šlovinamas kaip didvyris. Kaimyninės šalies žiniasklaida netgi išrado naują priežodį: „Skraidyk kaip erelis, leiskis kaip varna“. Tokį žodžių žaismą įkvėpė piloto pavardė – „wrona“ lenkiškai reiškia „varna“.

Dėkingi pilotui

Varšuvos Fryderyko Chopino oro uoste pilotui nepavyko išskleisti važiuoklės, tad teko nutupdyti orlaivį avariniu būdu. „Boeing 767 atvyko į Varšuvą iš Niujorko. Orlaiviui palietus žemę, pasipylė žiežirbos ir dūmai.

Kaip praneša dailymail.co.uk, nė vienas iš 230 keleivių nebuvo sužeistas. Stresą patyrę žmonės dėkingi sumaniam pilotui.

„Meldžiausi, kad pilotas neprarastų savitvardos, kai pradėjome sukti ratus virš oro uosto. Buvo baisu. Esame dėkingi pilotui, jis iš tiesų sumaniai nutupdė lėktuvą“, – teigė keleivė Teresa Kovalik.

Keleivės Malgorzatos teigimu, pilotas pranešė, jog kilo techninių kliūčių.

„Pilotas kelis kartus į mus kreipėsi ir liepė laikytis nurodymų. Vėliau stiuardesė įspėjo, kad gali įsiplieksti ugnis. Tada žmonės sunerimo“, – pasakojo Malgorzata.

Krzysztofas Rozyckis (17 m.) sakė, kad nusileidimas nebuvo labai sunkus, tik pasidarė baisu, kai pasipylė žiežirbos ir dūmai. Jo giminaitė teigė, kad kai kurie keleiviai puolė į paniką, ėmė verkti ir atsisveikinti vieni su kitais.

Oro uoste laukiančių keleivių giminaičiai gaudė kiekvieną žinią apie incidentą.

Joanna Dabrowska (29 m.) paskambino mobiliuoju telefonu anytai, kai lėktuvas buvo nutupdytas. Anot moters, dalis keleivių tikėjosi blogiausios baigties. Jos iš Amerikos grįžtančios svainės teigimu, keleiviai nusiavė batus ir išėjo iš lėktuvo avariniais pripučiamaisiais nusileidimo takais.

Kiti keleivių artimieji nepanoro kalbėti su žurnalistais.

Viena moteris, kurios vyras ir du sūnūs skrido lėktuvu, sakė jaučianti palengvėjimą, tačiau drebėjo. Ji nesutiko pasakyti pavardės ir daugiau kalbėti.

Prie nusileidimo tako laukė ugniagesių ekipažai, ore – du naikintuvai „F-16“.

Vėliau keleivius apžiūrėjo medikai.

Lenkijos prezidentas Bronislavas Komorovskis, oro uosto darbuotojai ir Lenkijos spauda lėktuvo pilotą Tadeuszą Vroną vadino didvyriu.

Oro uostas buvo uždarytas iki trečiadienio 8 val. Visus Varšuvoje turėjusius nusileisti lėktuvus nukreipė į Lodzę, Gdanską ir Krokuvą.