Tačiau staiga jam iškilo sunkumų.

Žengusi netikėtą žingsnį, miesto valdžia 174-iuose Kalkutos keliuose ir gatvėse uždraudė dienos metu važiuoti dviračiais, taip pat stumti ar traukti karučius bei naudotis kitomis nemotorinėmis transporto priemonėmis, rašo bbc.co.uk.

„Tai labai apsunkina mano gyvenimą. Kaskart sėsdamas ant dviračio būgštauju, jog būsiu nubaustas, nes turiu pažeidinėti įstatymą ir važiuoti kai kuriomis uždraustomis gatvėmis“, - sakė R. Sapui.

Jis ne vienintelis, kuriam nepatinka naujoji tvarka.

Kalkutoje kiekvieną dieną į gatves pasipildavo daugiau kaip 2,5 mln. dviratininkų. Visoje Indijoje tai buvo vienintelis didesnis miestas, kuriame dviračiais važinėdavo daugiau žmonių negu automobiliais.

Taigi kodėl Kalkutos valdžia uždraudė minti pedalus, kai dauguma miestų visame pasaulyje skatina gyventojus rinktis dviratį, o ne automobilį?

Visoms transporto rūšims tiesiog nepakanka vietos

Policijos teigimu, atsakymas į šį klausimą yra augantis eismo srautas.

Galbūt Kalkutoje važinėja mažiau automobilių negu Mumbajuje, Delyje ar Čenajuje, tačiau siauros ir užkimštos miesto gatvės negali atlaikyti tokios transporto priemonių įvairovės.

Dėl vietos keliuose kovoja automobiliai, dviračiai, autobusai, motorinės ir paprastos rikšos, motoroleriai, žmonių traukiami vežimėliai bei tramvajaus vagonai.

Vidutinis greitis šiame mieste yra sumažėjęs iki 14 – 18 km/h, kai kituose Indijos miestuose jis siekia 22 km/h.

„Visoms transporto rūšims tiesiog nepakanka vietos“, - sakė Kalkutos kelių policijos departamento komisaro pavaduotojas Dilipas Kumaras Adakas.

„Dviratininkai lėtina eismą ir pašalinus juos iš gatvių, eismas taps saugesnis bei greitesnis. Tai nėra besąlygiškas draudimas. Žmonės ir toliau gali minti dviračius mažesnėse gatvėse“, - sakė jis.

Žinoma, dviratininkai sukilo prieš tokią tvarką.
Dviratininkų organizacijos pradėjo protesto akcijas, ragindamos žmones stumtis dviračius per miestą ir rengti piketus.

„Naujoji tvarka yra kvaila“, - sakė Gautamas Shroffas iš organizacijos „Ride 2 Breathe“.

Jis teigė, kad mieste „su kiekviena diena didėja užterštumas, todėl, atvirkščiai, reikėtų raginti žmones naudotis dviračiais“.

„Tačiau dabar mes baudžiame juos už tai, kad jie gerina aplinką“.

Policijos tvirtinimus, esą dėl tokios tvarkos gatvės taps saugesnės, G. Shroffas vadina nesąmonėmis.

„Jei dviratininkai trukdo, tai dar lieka pėstieji, motorolerių ir automobilių vairuotojai. Kodėl valdžia jų nepašalina iš gatvių?“, - piktinosi jis.

G. Shroffui dviračio mynimas yra hobis. Daugeliui kitų žmonių dviratis yra vienintelė priemonė kur nors nuvažiuoti.

Policija jau pradėjo bausti dviratininkus, važinėjančius pagrindinėmis gatvėmis, ir perspėjo, kad iš etatinių pažeidėjų bus konfiskuoti dviračiai.

Tačiau pasivaikščiojus ar pasivažinėjus Kalkutos centre, vis dar galima išvysti daug dviratininkų. Tarp jų ir R. Sapui.

„Važinėsiu dviračiu, kol valdžia jį atims. Jeigu jie nori, kad nebesinaudočiau dviračiu, tegu nuperka man automobilį“, - ryžtingai atkirto jis.