Vakar paaiškėjo, kad laineris „Costa Concordia“ su elektros problemomis plaukiojo jau kelias dienas, kol sudužo į povandenines uolas prie Italijos salos krantų. Per šią tragediją žuvo iš viso 32 žmonės.

Daugybė naujų įtarimų nutekėjo iš Italijos magistratų teismo. Taip pat skelbiama, jog pagrindinės durys, kurios turėjo būti sandarios, nebuvo tinkamai uždarytos, be to, įgula naudojosi nepatvirtintais jūriniais žemėlapiais, kai laineris, plukdęs daugiau kaip 40 tūkst. keleivių ir įgulos narių, sausio 13 dieną atsitrenkė į povandenines uolas.

Italijos vartotojų organizacija „Codacons“, vadovaujanti grupinei bylai prieš lainerio savininkę „Costa Cruises“, vakar prisijungė prie šio puolimo, pareikšdama, jog dėl elektros gedimų galėjo mirti keli keleiviai, kurie, kaip manoma, buvo įstrigę lainerio liftuose. „Codacons“ teisininkas Giuliano Leuzzi sakė, jog nuskęsti galėjo keturi liftuose įstrigę žmonės.
Kruizų įmonė šiuos kaltinimus, įskaitant ir įtarimus dėl gedimų laivo elektros sistemoje, atmeta.

Nepaisant to, „Codacons“ grasina surengti reidą į sudužusį laivą. Organizacija tvirtina, kad jį šiuo metu mėginama išardyti, kol nėra surinkti svarbūs įkalčiai. Ji taip pat nepatenkinta prokurorų sprendimu leisti įmonei „Costa Cruises“ pašalinti iš laivo radarų įrangą. Laineris iki šiol tebėra iki pusės paniręs į vandenį prie Toskanos Džilio salos.

„Jeigu jie toliau ardys laivą, neleisdami suinteresuotoms šalims atlikti reikiamų patikrinimų, mes nepabūgsime kartu su išsigelbėjusiais keleiviais surengti į „Concordia“ reidą“, - sakė „Codacons“ prezidentas Carlo Rienzis.
Tyrėjų gauta korespondencija parodė, kad dar sausio 9 dieną kilo problemų su „Costa Concordia“ juodąja dėže - kelionės duomenų įrašymo prietaisu. Vakar paaiškėjo, kad nelaimės metu lainerio juodoji dėžė iš viso neveikė.