"Barilla", viena pagrindinių Italijos makaronų gamintojų, didelė eksportuotoja į visą pasaulį, kurios apyvarta pernai buvo 3,9 mlrd. eurų, socialiniuose tinkluose išplatino atsiprašymą.

"Nors negalime panaikinti nesenų pastabų, galime atsiprašyti. Visų savo draugų, šeimos, darbuotojų ir partnerių, kuriuos įskaudinome ar įžeidėme, atsiprašome", - savo "Facebook" puslapyje JAV paskelbė ši šeimai priklausanti kompanija.

Vienas komentatorius atsakė: "Aš esu italas, esu gėjus, esu teisėtai susituokęs su vyru, turiu tris įvaikius. Vakar vakarienei valgiau "Barilla" makaronų. Šiandien, rytoj ir visada rinksiuosi kitos kompanijos makaronus. Viso gero, "Barilla"! Tu pralaimėjai!"

Skandalas kilo po kompanijos vadovo Guido Barillos trečiadienio interviu radijui, kuriame jis sakė, kad klientai, į kuriuos orientuojamasi, yra "klasikinė šeima".

"Mūsų kultūra kiek kitokia. Mums kanoninės šeimos koncepcija lieka viena pagrindinių verslo vertybių", - sakė jis.

Paklaustas, ar kada nors svarstytų galimybę į vieną televizijų reklamų įtraukti gėjų porą, jis atsakė: "Mes to nedarysime, nes mūsų šeima - tradicinė".

"Jei (gėjams) patinka mūsų makaronai ir mūsų komunikavimas, jie gali juos valgyti. Jei jiems jie nepatinka, jei jiems nepatinka, ką sakome, jie gali valgyti kitus (makaronus)", - pridūrė jis.

Tie komentarai sulaukė paniekos ir pašaipų socialinėje žiniasklaidoje, kur daugelis kritikų ėmė interpretuoti kompanijos šūkį "Kur yra "Barilla", ten yra namai".

Vienoje reklamos parodijoje "Twitter" buvo parašyta: "Kur yra "Barilla", ten yra homofobija". Kitas įrašas skelbė: "Kur yra mano namai, ten nėra "Barilla".

Guido Barilla pabrėžė, kad pats asmeniškai nėra homofobas ir pritaria gėjų santuokoms, bet atskyrė tai nuo to, ką kompanija nori parodyti savo televizijos reklamose.

Jo pastabos atkreipė dėmesį į italų reklamos pasaulį, kuriame gyvena besišypsančios namų šeimininkės, dideli vaikų pulkai ir vyrai, kurių vienintelis vaidmuo virtuvėje, kaip atrodo, yra ragauti maistą ir sėsti valgyti - jau beviltiškai pasenęs, kaip sako kritikai.

"Turime įveikti stereotipus", - sakė Italijos parlamento pirmininkė Laura Boldrini per anksčiau šią savaitę įvykusią konferenciją, dar prieš skandalą dėl "Barilla".

"Galvoju apie tam tikras reklamas Italijoje, kuriose tėvas ir vaikai sėdi prie stalo, o motina stovi ir visus aptarnauja", - sakė ji.

Tokie vaizdiniai nebeatspindi realybės Italijoje, kur namų šeimininkių skaičius mažėja, o namais besirūpinančių tėvų skaičius - didėja.

Be to, vis daugiau gėjų ir lesbiečių porų nusprendžia gyventi kartu, nors jų sąjungų Italijos įstatymai ir nepripažįsta.