Analitikai mano, kad fotografijos grafiškai apdorotos, praneša newsru.com.

Pateiktoje ataskaitoje teigiama: „Su didele tikimybe galima tvirtinti, kad didelė kiekvieno vaizdo dalis redaguota skaitmeniniu būdu“. Pasak ekspertų, nuotraukos buvo redaguotos pasitelkus „Adobe Photoshop CS5“.

„Bellingcat“ tyrėjų komandos analizės objektu tapo dvi iš šešių palydovinių nuotraukų, kurias po „Boeing“ katastrofos surengtoje spaudos konferencijoje pateikė Rusijos Federacijos Gynybos ministerija.

Tada Rusijos tarnybos atstovai pareiškė, kad remiantis pateiktomis nuotraukomis galima tvirtinti apie Ukrainos priešraketinės gynybos sistemų aktyvumą orlaivio nukritimo dieną.

Spaudos konferencijoje parodytos nuotraukos vėliau buvo publikuotos oficialioje Gynybos ministerijos interneto svetainėje. Šias nuotraukas išanalizavo ir „Bellingcat“ ekspertai.

Gynybos ministerijoje tvirtino, kad pateiktose nuotraukose galima matyti ukrainiečių priešraketinės gynybos sistemas „Buk“ į pietus nuo Zarošenskojės kaimo, iš kur, atsižvelgus į šūvio nuotolį, jos galėjo pataikyti į keleivinį lėktuvą.

Dar vienoje ministerijos pateiktoje nuotraukoje rodoma, kad į šiaurę nuo Donecko priešraketinės gynybos sistemų „Buk“ nėra.

„Mūsų atlikta visų trijų vaizdų analizė aiškiai ir nedviprasmiškai parodė, kad nuotraukos buvo pakeistos“, – teigiama tyrimo ataskaitoje.

Taip pat buvo nustatyta, kad visos trys palydovinės nuotraukos, į kurias Gynybos ministerija atkreipė ypatingą dėmesį, buvo padarytos dar iki aviakatastrofos.

„Tikimybę, kad Rusijos Gynybos ministerija atsitiktinai neteisingai datavo publikuotas fotografijas, galima atmesti, – pareiškė „Bellingcat“ ekspertai. – Rusijos Federacijos Gynybos ministerija pateikė pasaulio bendruomenei redaguotas ir melagingai datuotas nuotraukas, kad galėtų apkaltinti Ukrainos kariuomenę numušus MH17“, – pažymima ataskaitoje.

Rusijos Gynybos ministerija komentarų kol kas nepateikė.

Tai jau ne pirmas „Bellingcat“ tyrimas, susijęs su Malaizijos „Boeing“ katastrofa Donbase. Gegužės viduryje pateiktoje ataskaitoje buvo rašoma, kad „Buk“, iš kurio buvo numuštas minėtas lėktuvas, į Ukrainą atkeliavo iš Rusijos.

Be to, „Bellingcat“ specialistai įvardijo šiame procese dalyvavusius Rusijos Gynybos ministerijos karinius dalinius.

Avialaineris „Boeing“, priklausęs bendrovei „Malaysia Airlines“, 2014 metų birželio 17 dieną skrido iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą ir sudužo Donecko srityje.

Visi 298 lėktuve buvę žmonės žuvo. Oficialiu tragedijos tyrimu užsiima tarptautiniai ekspertai, kurie ketina savo darbo rezultatais pasidalinti šių metų liepą.

Beveik iškart po „Boeing“ katastrofos Ukrainos kariškiai pareiškė, kad priešraketinės gynybos sistemų nenaudojo. Donbaso separatistinių judėjimų atstovai tikino, kad jų ginkluotėje veikiančių „Buk“ nėra.

Rusijos Gynybos ministerija skeptiškai įvertino informaciją, kad lėktuvas buvo numuštas iš priešraketinės gynybos sistemos „Buk“. Ministerija pareiškė, kad tragedijos momentu netoli lainerio buvo užfiksuotas Ukrainos smogiamasis lėktuvas Su-25.