Remiantis metus trukusio tyrimo duomenimis, nepaisant didžiausių socialinės žiniasklaidos operatorių, įskaitant „Meta“, savanoriškų įsipareigojimų imtis veiksmų prieš Rusijos propagandą, Rusijos dezinformacija, nukreipta prieš Ukrainą, suklestėjo.

Leidus neribotai skleisti dezinformaciją ir neapykantą kurstančią kalbą, būtų pažeistas Skaitmeninių paslaugų aktas, ES socialinės žiniasklaidos įstatymas, jei jis būtų galiojęs praėjusiais metais, teigiama tyrime.

„Per 2022 metus Kremliui palankių socialinės žiniasklaidos paskyrų auditorija ir pasiekiamumas visoje Europoje gerokai išaugo. Preliminari analizė leidžia manyti, kad Kremliui palankių paskyrų pasiekiamumas ir jų įtaka 2023 m. pirmąjį pusmetį dar labiau išaugo, o tai visų pirma paskatino „Twitter“ saugumo standartų panaikinimas“, – teigė EK.

ES taiko daug agresyvesnį reguliavimo metodą vyriausybių remiamos dezinformacijos atžvilgiu nei Jungtinės Valstijos.

Pagal Skaitmeninių paslaugų aktą, kuris didžiausioms socialinės žiniasklaidos bendrovėms įsigaliojo rugpjūčio 25 dieną, reikalaujama, kad šios įmonės įvertintų melagingos informacijos riziką, neleistų, kad algoritmai padidintų žalingiausios informacijos mastą, ir atliktų savo veiklos auditą.

Be to, Europos sankcijos Rusijos valstybinei žiniasklaidai paskatino „YouTube“ ir kitas platformas uždrausti tokius kanalus kaip RT, Rusijos naujienų kanalą, anksčiau žinomą kaip „Russia Today“, kuris kadaise buvo vienas iš labiausiai sekamų kanalų.

Valdant E. Muskui, socialinis tinklas „X“ atsisakė valstybinės žiniasklaidos etikečių, kurias klijavo RT ir kitoms Kremliaus kontroliuojamoms paskyroms. Propagandistai taip pat sumokėjo už platformos „mėlynosios varnelės“ patikrinimo programą, kad jų pranešimai būtų labiau pastebimi.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)