Šeštadienį paryčiais Rusijoje, Rostove prie Dono, sudužo keleivinis lėktuvas „Boeing 373-800“, žuvo visi juo skridę 55 keleiviai ir 7 įgulos nariai. Pirmą kartą lėktuvui nepavyko nusileisti ir jis dvi valandas suko ratus, kol sudužo bandydamas leistis antrą kartą. Nepataikęs į nusileidimo taką, bendrovės „FlyDubai“ lėktuvas trenkėsi į žemę užsiliepsnojo.

FlyDubai“ atmeta teroristinio išpuolio versiją

Bendrovės „FlyDubai“ vadovas atmeta, kad šeštadienio rytą Rusijoje įvykusi jos lėktuvo katastrofa yra susijusi terorizmu.

Surengtoje spaudos konferencijoje oro linijų vadovas teigė, kad lėktuvo pilotai buvo patyrę, orlaivis paskutinį kartą patikrintas sausį.

Jungtinių Arabų Emyratų civilinės aviacijos pareigūnai ir pigių skrydžių bendrovės „FlyDubai“ atstovai vyksta į Rusiją dalyvauti nelaimės tyrime.


Rastos „juodosios dėžės“

Lėktuvo „Boeing 737-800“ katastrofos vietoje Rostove prie Dono rastų dviejų savirašių prietaisų – pilotų pokalbių ir skrydžio parametrų įrašymo aparatų – iššifravimas užtruks nuo vieno iki trijų mėnesių, šeštadienį pareiškė Rusijos tyrimų komiteto Pietų tyrimų valdybos atstovė Oksana Kovrižnaja.

Lėktuvo „juodosios dėžės“ buvo rastos po kelių valandų nuo gelbėjimo operacijos pradžios, tačiau duomenys apie jų būklę nebuvo skelbiami. Iš Rusijos tyrimų komiteto pranešimo galima spręsti, kad savirašiai prietaisai yra tinkami iššifravimui, nepaisant to, kad lėktuvas į žemę rėžėsi dideliu kampu ir nemažu greičiu, rašo newsru.com.

Detalų katastrofos paveikslą pateikia portalas „Flightradar24“, sekantis civilinių orlaivių judėjimą pagal jų atsakiklius. Anot šių duomenų, lėktuvas oro uosto zonoje skraidė dvi valandas ir mėgino tūpti. Po antrojo bandymo nutūpti pilotai vėl pradėjo kilti. „Boeing“ pasiekė 1200 m aukštį, o tuomet pradėjo stačiai leistis, kol rėžėsi į žemę. „Flightradar24“ duomenimis, vertikalus lėktuvo greitis siekė 106 m/s. 3 val. 41 min. Maskvos (2 val. 41 min. Lietuvos) laiku lėktuvas dingo iš radarų.

Rusijos transporto ministerija svarsto kelias katastrofos Rostove prie Dono priežastis. Pagrindinės iš jų – piloto klaida arba uraganinis vėjas: lėktuvas mėgino tūpti labai sudėtingomis oro sąlygomis. Tuo tarpu ekspertai tvirtina, kad lėktuvas turėjo pakankamai kuro, kad pasiektų kitą oro uostą – būtent taip padarė vienas „Aeroflot“ lėktuvas, turėjęs tūpti Rostove prie Dono maždaug tuo pačiu metu, rašo newsru.com.

Sudėtingos oro sąlygos dispečeriams ir pilotams neturėjo būti netikėtos: Nepaprastųjų situacijų ministerijos regioninės valdybos svetainėje kovo 18 dieną buvo paskelbtas įspėjimas dėl štormo. Lėktuvo tūpimo metu vėjo stiprumas siekė 12 m/s, o gūsiuose – iki 19 m/s, rodo „Metar“ meteorologinė suvestinė.

„Flightradar24“ svetainė skelbia, kad maždaug tuo pačiu metu, kai bandė tūpti „FlyDubai“ lėktuvas, Rostovo oro uoste tris kartus bandė tūpti „Aeroflot“ reiso laineris, tačiau jis galiausiai pasuko į Krasnodarą.

Ekspertai jau pareiškė, kad pučiant tokiam vėjui, tūpti nebuvo galima. „Prie šoninio vėjo, kurio stiprumas siekia daugiau kaip 17 metrų per sekundę, tūpti bet kokiu formatu kategoriškai draudžiama“, - televizijai „Rossija 24“ sakė orų centro „Fobos“ specialistas Evgenijus Tiškovecas.

Konsultacinės – analitinės agentūros „Bezopasnost poliotov“ generalinis direktorius Sergejus Malničenka per radiją „Kommersant FM“ sakė, kad pilotas be jokių kliūčių galėjo pasiekti atsarginį oro uostą ir kad tyrimas turėtų aiškintis, kodėl to nebuvo padaryta.

„Tai, kad pirmasis bandymas nusileisti buvo nesėkmingas, ir kad po to lėktuvas dvi valandas suko ratus, rodo, kad ekipažas veikiausiai laukė, kol oro sąlygos pagerės. Per dvi valandas buvo galima nuskristi gana toli. Netoliese įsikūrę ir kiti tarptautiniai oro uostai – Krasnodaro, Mineralinių Vandenų... Galiausiai, jeigu lėktuvas daugiau kaip dvi valandas suko ratus laukimo zonoje, vadinasi, jis turėjo pakankamai kuro, kad pasiektų netgi Maskvą, kur buvo geras oras. Taigi teks išsiaiškinti, kokios priežastys, kodėl buvo priimtas būtent toks sprendimas“, - kalbėjo jis.

Nuolaužos išsibarstė pusantro kilometro ruože

Vaizdo įrašuose matyti, kaip milžiniškas ugnies kamuolys apima didelį plotą lėktuvo kritimo vietoje. Pareigūnams gaisrui užgesinti prireikė daugiau kaip valandos, nurodė NSM.

Į nelaimės vietą nusiųsta daugiau kaip 500 gelbėtojų ir 60 mašinų,
„Lėktuvas trenkėsi į žemę ir sudužo į kelis gabalus“, – sakė tyrėjai, o „LifeNews“ pranešė, kad nuolaužos išsibarstė pusantro kilometro ruože.

Sudužusio „Boeing“ septynių narių įgula buvo tarptautinė. Orlaiviui vadovavo Graikijos pilietis. Komandai taip pat priklausė du Ispanijos piliečiai ir po vieną Rusijos, Kolumbijos, Kazachstano ir Seišelių salų pilietį, skelbia lenta.ru.

„FlyDubai“, kuriai priklausė Rostove prie Dono sudužęs „Boeing 737-800“, anksčiau nebuvo patyrusi jokių avarijų. Tai liudija „Aviation Safety Network“ portale skelbiami duomenys.

Rostovo srities gubernatorius Vasilijus Golubiovas kovo 20 dieną dėl šios katastrofos paskelbė gedulą. Po katastrofos Rostovo prie Dono oro uostas uždarytas, įvykio vietoje dirba gelbėtojai. Skrydžiai nukreipti į kitus oro uostus.

Galima piloto klaida

Buvo pradėtas kriminalinis tyrimas siekiant nustatyti, ar buvo pažeistos kokios nors saugumo taisyklės ir ar aplaidumas galėjo suvaidinti kokį nors vaidmenį.

Nelaimė įvyko 0 val. 50 min. Grinvičo (2 val. 50 min. Lietuvos) laiku, sakoma pareiškime. Iš Dubajaus lėktuvas išskrido 18 val. 20 min. Grinvičo (20 val. 20 min. Lietuvos) laiku, patvirtino „flydubai“. Tarp keleivių pagal tautybę buvo 44 rusai, aštuoni ukrainiečiai, du indai ir vienas uzbekas; arba 33 moterys, 18 vyrų ir keturi vaikai.

„Inicijuojame savo atsaką į avariją ir glaudžiai bendradarbiausime su visais susijusiais pareigūnais. Dalysimės informacija kiek tik įmanoma, kai tik galėsime, ir reguliariai teiksime atnaujintą informaciją“, – sakoma JAE įsikūrusios „flydubai“ pareiškime, paskelbtame jos interneto svetainėje, kurios spalvos dėl tragedijos buvo pakeistos į juodą ir pilką.

„Boeing“ nurodė žinanti apie šį incidentą. „Žinome apie pranešimus iš Rusijos, mūsų komanda šiuo metu renka daugiau detalių“, – „Twitter“ paskelbė ši lėktuvų gamintoja.

Vyriausybei priklausanti „flydubai“, seserinė „Emirates“ firma, buvo įsteigta 2008-ųjų kovą.

Oro bendrovės „flydubai“ istorija ryšium su saugumu yra labai gera, bet 2015-ųjų sausį į vieną jos lėktuvų, jam tupiant Bagdade, pataikė kulka, nors niekas nenukentėjo. Dėl to incidento daug oro bendrovių nutraukė skrydžius į Irako sostinę.

Praėjusį kartą didelė, su Rusija susijusi aviacijos nelaimė įvyko pernai spalį, kai keleivinis lėktuvas, skridęs iš Egipto Šarm el Šeicho kurorto į Sankt Peterburgą, sprogus bombai sudužo Sinajaus pusiasalyje.

Tuomet žuvo visi 224 lėktuve buvę žmonės, kurių didžioji dauguma buvo rusai.

Atsakomybę už tą išpuolį prisiėmė „Islamo valstybės“ atšaka Egipte.