Tačiau anot Italijos spaudoje pasirodžiusių priešteisminės ataskaitos detalių, dalis kaltės tenka ir įmonei, kuriai priklausė laivas.

Vienas iš trijų vadovų, stosiančių prieš teismą, pilnai nesuprato, kas vyko, teigiama ataskaitoje. Kapitonas Francesco Schettino buvo kaltinamas dėl rizikingo manevro, kurio metu laivas įsirėžė povandenines uolas prie Toskanos krantų.

Jam pateikti kaltinimai sudaužius laivą, nužudžius žmones per neatsargumą ir palikus laivą, kol dar nebuvo evakuoti visi keleiviai. Kapitonas gynė savo veiksmus, tvirtindamas, kad jam neįsikišus būtų žuvę dar daugiau žmonių.

Dėl jo ir dar aštuonių asmenų veiksmų šiuo metu atliekamas tyrimas. Minima ataskaita buvo užsakyta tam, kad padėtų nuspręsti, ar juos reikia teisti.

Pirmasis teismo posėdis turėtų įvykti kitą mėnesį.

Kalbos barjerai

Ataskaitoje, kurios dalys nutekėjo į Italijos spaudą, teismo paskirti ekspertai teigė, jog „Costa“ flotilės krizių koordinatorius Roberto Ferrarini „nejautė laivo būklės pulso“.

Kai kapitonas jam pranešė, jog vanduo apsėmė tris lainerio sekcijas, jis nedelsiant turėjo nurodyti kapitonui paskelbti visuotinį pavojų ir pradėti evakuaciją, rašoma ataskaitoje. Tačiau F. Schettino visuotinį pavojų paskelbė tik prabėgus 6 minutėms nuo šio momento, o palikti laivą nurodė dar po 27 minučių, teigiama joje.

Pranešime, kurį citavo naujienų agentūra „Associated Press“, „Costa Concordia“ teigė, kad pagal įstatymus pranešti vadovybei apie nelaimę turėjo kapitonas. Įmonė teigė, kad F. Schettino pranešimai štabui buvo tokie vėluojantys, nepilni ir painūs, jog buvo sudėtinga nustatyti, kiek rimtas yra pavojus.

Ataskaitoje įmonė taip pat kaltinama dėl nepakankamo personalo apmokymo, kaip elgtis nelaimės atvejais. Pasak Italijos laikraščio „La Repubblica“, personalas nežinojo, ką tokioje situacijoje reikia daryti.

Laikraštis pridūrė, kad dėl kalbos barjerų didelė dalis įgulos negalėjo suprasti saugumo instrukcijų, surašytų italų kalba.
Daugelis iš 4 200 keleivių, plaukusių laivu, pasakojo apie chaosą, kuris tvyrojo mėginant palikti laivą. Kai kurie keleiviai ryžosi šokti į Viduržemio jūrą ir plaukte pasiekti salą.

Kitus keleivius po kelių valandų nuo laivo paėmė sraigtasparniai. „Costa Concordia“ į povandenines uolas prie Džiljo salos įsirėžė sausio 13 dieną.