aA
Meksikos užsakomųjų skrydžių bendrovė, iš kurios išnuomotas 39 metų senumo lėktuvas nukrito Havanoje, per praėjusį dešimtmetį buvo gavusi du rimtus skundus dėl įgulos veiksmų, teigia Gajanos pareigūnai ir vienas į pensiją išėjęs Kubos nacionalinės aviakompanijos pilotas.
Kuboje sudužo keleivinis lėktuvas
© Scanpix

Meksikos vyriausybė vėlų šeštadienio vakarą panešė, kad Nacionalinės civilinės aviacijos tarnyba atliks aviakompanijos „Damojh“ veiklos auditą, kad išsiaiškintų, ar jos „dabartinės veiklos sąlygos atitinka reikalavimus“, bei padėtų surinkti informacijos penktadienį Kuboje įvykusios nelaimės, per kurią žuvo 110 žmonių, tyrimui.

Nukritusiam lėktuvui „Boeing 737“ pernai buvo uždrausta įskristi į Gajanos oro erdvę po to, kai šios šalies tarnybos nustatė, jog lėktuvo įgula leido pavojingai perpildyti lėktuvą bagažu per skrydžius į Kubą, agentūrai „The Associated Press“ šeštadienį sakė Gajanos civilinės aviacijos direktorius kapitonas Egbertas Fieldas.

Lėktuvą su įgula iš Meksike registruotos bendrovės „Damojh“ nuomojosi Hondūre registruota pigių skrydžių bendrovė „EasySky“. Šį lėktuvą prieš tai, kai jis nukrito iškart po pakilimo iš Havanos Jose Marti tarptautinio oro uosto skrydžiui į rytinį Holgino miestą, taip pat buvo išsinuomojusi Kubos nacionalinė aviakompanija „Cubana de Aviacion“.

Kubos transporto ministras Adelis Yzquierdo Rodriguezas sakė, kad lėktuvas iki avarijos buvo nuomojamas mažiau nei mėnesį.

E. Fieldas agentūrai AP pasakojo, kad nukritęs lėktuvas 2016 metų spalį keturis kartus per savaitę skraidė iš Džordžtauno Gajanoje į Havaną. Kadangi kubiečiams nereikia vizų kelionėms į Gajaną, šis maršrutas buvo populiarus. Be to, juo skraidė ir daug kubiečių, dirbančių „mulais“. Tokie žmonės iš esmės pergabendavo įvairių prekių prikimštus lagaminus į Kubą, kur trūksta beveik visų plataus vartojimo prekių ir jos yra brangesnės.

Tačiau po to, kai praėjusių metų pavasarį „Easy Sky“ atšaukė kelis skrydžius ir Gajanos pagrindiniame oro uoste įstrigo šimtai kubiečių, tarnybos ėmė tikrinti lėktuvą ir nustatė, kad jis būdavo smarkiai perkraunamas. Kilo nuogąstavimų dėl orlaivio stabilumo. Vienu atveju Gajanos tarnybų atstovai lagaminų rado net tualete.

„Tai yra tas pats lėktuvas su tuo pačiu numeriu“, – sakė Gajanos infrastruktūros ministras Davidas Pattersonas.

Kol kas dar nežinoma, ar per lėktuvo katastrofą žuvo ta pati įgula, kuri leisdavo į lėktuvą pakrauti daugiau bagažo, nei leidžiama.

Tuo tarpu buvęs „Cubana de Aviacion“ pilotas Ovidio Martinezas Lopezas, dirbęs aviakompanijoje daugiau nei 40 metų ir prieš šešerius metus išėjęs į pensiją, socialiniame tinkle „Facebook“ parašė, kad vienas iš minimos meksikiečių kompanijos išsinuomotas lėktuvas 2010 ar 2011 metais virš Santa Klaros miesto buvo trumpam dingęs iš radiolokatorių ekranų ir kad tuomet Kubos aviacijos saugumo pareigūnai ėmėsi skubių veiksmų.

Pasak O. M. Lopezo, daugelis skrydžių palydovų ir saugumo personalo nenorėjo skraidyti su iš „Damojh“ išnuomotais lėktuvais.

„Šiuo atveju rekomendacijos nebuvo laikytasi ir jie vėl išsinuomojo lėktuvą iš šios kompanijos“, – teigė jis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (101)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (234)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (16)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (34)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1701)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (76)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (16)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Darbe – kaip namuose: kas turi užtikrinti gerą savijautą dirbant biure

Ekspertai vieningi: šiuolaikiniai darbdaviai, norintys pritraukti ir išlaikyti talentus savo...

Studentų gyvenimas tarpukariu: „karvė ar studijos?“, išradingi „versliukai“ ir noras maištauti (1)

Studentų gyvenimas visuomet buvo apaugęs mitais ir stereotipais. Nuo mamos kotletų, įdėtų į...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (43)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...