B.Obama, labiausiai tikėtinas demokratų kandidatas, turi svarų pranašumą: jis juodaodis ir jau vien todėl per rinkimus surinks daug juodaodžių bendruomenės balsų. Jį remia ir įtakingos juodaodžių organizacijos.

Rasinis koziris

Respublikonų kandidatas J.McCainas nusprendė sužaisti "į tuos pačius vartus", į savo viceprezidentų sąrašą įtraukdamas azijiečių kilmės Luizianos gubernatorių Bobby Jindalą, kad juodaodžių balsų stygių kompensuotų azijiečių palaikymu.

B.Jindalas ir jo žmona, kartu su kitais įtakingais J.McCaino šalininkais praleido savaitgalį J.McCaino rančoje Arizonoje. Susirinkusieji aptarė, kaip daugiau gauti rasinių mažumų ir konservatyvių pažiūrų amerikiečių balsų.

B.Jindalo vardas vis dažniau minimas JAV spaudoje. Jis tapo pirmuoju azijiečių kilmės gubernatoriumi. Be to, jo įtraukimas į viceprezidentų sąrašą vertinamas, kaip atsvara pačiam J.McCainui, jau įkopusiam į aštuntą dešimtį. 37 metų B.Jindalas turi galimybių tapti antru jauniausiu viceprezidentu JAV istorijoje. Jis gali pritraukti ir baltąjį elektoratą. Nors tėvai, atvykę į JAV aštuntajame dešimtmetyje, jį auklėjo kaip induistą, B.Jindalas dar paauglystėje savo valia tapo kataliku.

Tačiau B.Jindalo amžius ir jam prilipinta "nepatyrusio" politiko etiketė gali patikti ne visiems. Tačiau dalis amerikiečių jį palaikys tik todėl, kad jis azijietis. Be to, jo pažiūros turėtų patikti konservatoriams, nes B.Jindalas griežtai pasisako prieš abortus, kamieninių lastelių tyrimus ir homoseksualias santuokas. Su J.McCainu jis sudarytų puikų duetą - galimas prezidentas išmanytų užsienio politiką, o viceprezidentas gerai orientuotųsi vidaus reikaluose.

Interneto galia

"Rasinė korta" visai nerūpi demokratui B.Obamai. Būdamas juodaodis jis ir taip turi gausios juodaodžių bendruomenės palaikymą. Todėl senatorius visą dėmesį skiria rinkimų technologijai. Pirminių rinkimų rezultatai rodo, kad viena iš B.Obamos sėkmės priežasčių - sėkminga rinkimų kampanija virtualioje erdvėje, ne tik papildžiusi B.Obamos rinkėjų būrį, bet ir jo piniginę. Per internetą B.Obama surinko įspūdingas sumas, nes aktyviausi interneto vartotojai yra linkę remti "autsaiderius" - stereotipų neatitinkančius žmones. Vien jau odos spalva B.Obamai užtikrina jų palaikymą. Nuo pat pradžios aktyviai panaudoti interneto resursai ir leido B.Obamai įveikti anksčiau didžiulę persvarą turėjusią Hillary Clinton.

B.Obamos internetinė priešrinkiminės informacijos sklaida tapo viena svarbiausių jo strategijos krypčių. Senatoriaus komanda teisingai įvertino 2004 metų George'o W.Busho rinkimų kampanijos trūkumą - vangų internetinės žiniasklaidos panaudojimą - ir iš to pasimokė. Virtualioje erdvėje B.Obama iš interneto vartotojų gavo daugiau nei 1 mlrd. dolerių (daugiau nei 2 mlrd. litų). Tai net 12 kartų daugiau nei 2004 metais turėjo demokratų kandidatas Johnas Kerry. Internetinė rinkimų kampanija davė ir gana netikėtų rezultatų: šmaikštūs video klipai apie B.Obamą "YouTube" svetainėje tikrai nepridėjo taškų H.Clinton. Užtat jo paties populiarumas padidėjo.

Taigi, abu kandidatai į prezidentus metė rimtus "kozirius". Dabar tik lieka sulaukti rinkimų, kurie parodys, kuri korta svaresnė - rasinė ar internetinė.