„Camelia“ atstovai DELFI teigė, kad šiuo metu dėl įvykio pradėtas ir vidinis, ir policijos tyrimas. Jų teigimu, vaistininkės suteikė reikiamą pagalbą ir laukė greitosios pagalbos medikų, nors įvykį mačiusi moteris DELFI pasakojo savo versiją.

Moteris tiesiog nukrito viduryje vaistinės

„Užėjau į „Camelia“ vaistinę tuo metu, kai yra nuolaidų valandos, – pasakojo vilnietė Rima. – Buvo pakankamai daug žmonių, tačiau daugiausia – vien pensinio amžiaus žmonės, matyt, jie laukia tų nuolaidų valandų ir ateina apsipirkti. Vaistinėje buvo beveik vien moterėlės.“

Vilnietei Rimai stovint eilėje į vaistinę užėjo pagyvenusi moteris, kuri, anot vilnietės, sunkiai kvėpavo. „Ji taip sunkiai alsavo, kad visa vaistinė girdėjo, visi žmonės atsisukę žiūrėjo, – pasakojo moteris. – Vaistinėje nėra nei muzikos, nieko, ten tylu, ramu. Vaistininkės turėjo sureaguoti į tokį žmogų, nes ji alsavo labai labai sunkiai, gargaliuojačiu garsu, bet jos kaip dirbo, taip dirbo.“

Moteris pasakojo, kad nė viena iš dviejų tuo metu dirbusių vaistininkių, nepriėjo ir nepasiteiravo, ar moteriai nereikia pagalbos. „Jos kaip dirbo, taip dirbo, nors, mano manymu, galėjo prieiti ir paklausti: ponia, gal jums bloga, gal jums vandens pasiūlyti, gal prisėskite ant kėdutės ar kažkokio nitroglicerino įdėti į burną. Visi vaistai juk šalia, – svarstė moteris. – Jos visiškai nereagavo, jos aptarnavo žmones.“

Vaistinėje, vos įėjus pro duris, yra aparatas kraujospūdžiui matuoti, o prie stalo – kėdė, ant kurios giliai alsuojančiai moteriai siūlė prisėsti kitos vaistinės klientės, tačiau ji atsisakė. „Viena moteris pasiūlė jai atsisėsti. Visi buvę vaistinėje matėme, kad jai blogai, – teigė moteris. – Ji liko stovėti, gal ji jau nesuprato, kad jai jau reikia prisėsti.“

Vilnietė Rima svarstė, kad moteris į vaistinę galėjo užeiti ieškodama pagalbos. „Gal ji užėjo į vaistinę galvodama, kad jai kas nors padės“, – svarstė moteris.

Vaistininkės iškvietė greitąją pagalbą

Sunkiai alsavusi moteris po kelių akimirkų tiesiog nukrito. „Aš staigiai sušukau vaistininkėms: kvieskite greitąją. Nežinojau nei adreso, nei vaistinės pavadinimo, – pasakojo vilnietė. – Tada viena vaistininkė tučtuojau ėmė skambinti ir per visą vaistinę rėkė, ar moteris sąmoninga. Ji net nebuvo priėjusi prie moters, nepamatavo nei pulso. Ji mums šaukė: ar ji sąmoninga? Moterys ir pasakė, kad juk jūs medikė, prieikite ir pažiūrėkite, ar ji sąmoninga, mes juk ne medikai, mes nesuprantame, ar ji sąmoninga, ar nesąmoninga. Pašnekėjo prie prekystalio telefonu ir toliau ramiai dirbo.“

Rima teigė, kad kažkas iš klienčių paragino vaistininkes padėti ką nors nukritusiai moteriai po galva, tačiau viena vaistininkių įvardijo, kad ji vis tiek guli šonu. „Moterys sakė, dėkite bet ką: dėžę, sauskelnes. Tada paėmė pluoštą maišelių, perlenkė ir paėjo po galva. Tik aš nemačiau, kas padėjo po galva, nemačiau to momento“, – kalbėjo vilnietė.

Įvykį mačiusi moteris teigė, kad tik po to vaistininkės uždarė duris, tačiau dar visus, stovėjusius eilėje, aptarnavo. „Toks jausmas, kad joms tuo metu klientai buvo labai svarbūs. Juk galėjo pasakyti, kad neaptarnausime, išeikite ir visi būtume išėję, – teigė moteris. – Jos taip skubėjo aptarnauti visus žmones, kad į tą moterį niekas nekreipė dėmesio, kol atvyko medikai, o kai atvyko medikai jau buvo per vėlu.“

Atvykę medikai konstatavo mirtį

Greitosios pagalbos medikai atvažiavo po dešimties minučių, tačiau jiems nepavyko padėti moteriai. „Iš vaistinės išėjusios moterys dar lūkuriavo, kalbėjome, kuo viskas pasibaigs, ar pavyks atgaivinti tą moterį, bet išėjęs medikas pasakė, kad vaistinė dar tikrai greitai neatsidarys, nes mirė žmogus, laukia policijos“, – įvardijo vilnietė Rima.

„Gal būtų buvusi kitokia situacija, gal vaistinėje būtų buvę ne tik pensinio amžiaus žmonės ar koks nors vyras, gal būtų kažkas ką nors bandę, – svarstė moteris. – Kol atvyko greitoji, nieko nevyko.“

„Camelia“: vaistinės darbuotojos tikrai neliko abejingos apalpusiai moteriai

UAB „Nemuno vaistinė“, kuriai priklauso „Camelia“ vaistinių tinklas, personalo vadovas Juris Kalvaitis DELFI teigė, kad apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos ir reiškia nuoširdžią užuojautą moters artimiesiems.

J. Kalvaitis atsiprašė ir vaistinėje buvusių klientų, kuriems teko išgyventi šį įvykį.

Personalo vadovas taip pat patvirtino, kad vaistininkai taip pat duoda Hipokrato priesaiką bei yra mokomi, kaip suteikti pirmąją pagalbą. „Kiekvienas vaistininkas studijuodamas yra mokomas suteikti pirmąją pagalbą, o vėliau reguliariai atnaujinamos šios žinios, todėl vaistinėse dirbantys specialistai tikrai žino, kaip teikti pirmąją pagalbą. Visi puikiai žinome, kad pagalba visada prasideda nuo skambučio pagalbos telefonu 112, kur operatoriai, išklausę situaciją, visada pataria, ką ir kaip daryti, kokių veiksmų imtis ar nesiimti“, – teigė J. Kalvaitis.

Jo teigimu, kol atvyko greitosios pagalbos medikai, vaistininkės tikrino moters būklę. „Šiuo atveju buvo paprašyta paversti moterį ant šono ir laukti atvykstančių medikų. Vaistinės darbuotojos tikrai neliko abejingos apalpusiai moteriai. Ir priėjo, ir pavertė, ir dar kelis kartus, iki sulaukiant greitosios pagalbos medikų, vertino pacientės būklę. Labai gaila, kad medikams šį kartą nepavyko išgelbėti moters gyvybės“, – teigė „Camelia“ atstovas, dar kartą pareikšdamas užuojautą.

Farmacijos specialistai turi mokėti teikti pirmąją pagalbą

Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) atstovė spaudai Aistė Tautvydienė DELFI pateiktame atsakyme paaiškino, sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistai turi mokėti teikti pirmąją medicinos pagalbą.

„Remiantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. V-450 „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“, sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistai turi mokėti teikti pirmąją medicinos pagalbą asmenims, kurių gyvybei ar sveikatai dėl nelaimingo atsitikimo arba ūminės pavojingos ligos gresia pavojus: įvertinti pagrindinius gyvybės požymius (sąmonę, kvėpavimą, širdies veiklą); atlikti dirbtinį kvėpavimą ir išorinį širdies masažą; gaivinti netekusius sąmonės, užspringusius, skenduolius, pakaruoklius, ištiktus šoko, perkaitusius, ištiktus saulės smūgio ar elektros traumos, pavojingos gyvybei būklės dėl ūmių ligų, apsinuodijimų bei traumų atvejais; stabdyti kraujavimą, tvarstyti; malšinti skausmą; imobilizuoti pažeistą sritį“, – teigiama VVKT atsiųstame atsakyme.

Taip pat pažymima, kad minėtame įsakyme nurodyta, kad asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacijos įmonių bei įstaigų vadovai privalo užtikrinti, jog pirmosios medicinos pagalbos teikimo žinios būtų atnaujinamos teisės aktų nustatyta tvarka ir tai būtų registruojama įmonės dokumentuose (protokoluose).

„Taip pat atkreipiame dėmesį, kad bet kokiomis aplinkybėmis būtinas žmogiškumas ir geranoriškumas, stengiantis pagelbėti bėdos ištiktajam", – pabrėžė A. Tautvydienė.