Metodinėje medžiagoje aiškinama, kad homoseksualiais tampama, jei tėvai skiria per mažai dėmesio.

Tokį tradicinės mokyklos tikybos pamokos turinį tolerantiško jaunimo organizacija apskundė lygių galimybių sergėtojams.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nustatė – lytiškumo ugdymo pamokos nėra paremtos faktais ir homoseksualus laiko nevisaverčiais.

Pamokose mokytojai pagal metodinę medžiagą buvo raginami dėstyti medžiagą, smerkiančią homoseksualus ir aiškinančią, kad tai lemia psichiniai sutrikimai.

„Bandoma suformuoti nuomonę, kad homoseksualai yra nevisaverčiai žmonės, kad jų gyvenimas yra paženklintas nuolatinio konfliktiškumo, kad jie niekada negali rasti pasitikėjimo vienas su kitu. Taip pat aiškinama, kad tai –psichinis sutrikimas, liga ar susirgimas, nors mes puikiai žinome, kad tai nėra liga ar susirgimas.“- „Info dienai“ sakė lygių galimybių kontrolierės patarėja Laima Vengalė Dits.

Pamokos turinio rekomendacijoje remiamasi vienpusiška informacija. Ji, anot tyrėjų, neaišku, ar pagrįsta moksliškai. Metodinėje medžiagoje cituojamas kontraversiškai vertinamas vokiečių psichologas, kuris aprašo savo kaip homoseksualo neigiamą patirtį ir kaip džiaugėsi pakeitęs orientaciją į tradicinę. Raginama mokiniams aiškinti, kad homoseksualai skiriasi dažniau nei tradicinės poros, kad jie dažnai būna infekuoti ŽIV ir senatvėje kenčia vienatvę, lyg nuo pastarosios apdrausti būti heteroseksualai.

Tokia medžiaga perteikiama paskutinėse mokyklos klasėse. Anot Tolerantiško jaunimo asociacijos patarėjo Mindaugo Kluonio, jaunesniems mokiniams pateikiama net ir klaidinanti informacija.

„Aštuntoje ar devintoje klasėje rodomi filmukai, kuriose teigiama, kad prezervatyvų naudojimas didina ŽIV atvejų skaičių. Tiek tikybos, tiek etikos pamokose skatinama susilaikyti ir jokiu būdu nenaudoti prezervatyvų. Netgi teikiama klaidinanti informacija.“, - INFO TV sakė M.Kluonis.

Ugdymo plėtotės centras, kurio specialistai ir sudarė turinį, teisinasi, kad prieš pusantro mėnesio pamokos turinį išėmė. Tačiau jis dar buvo pasiekiamas internete. Ugdymo centras teisinasi - esą toks pamokų turinys tėra nesusipratimas. Tačiau klausimas, kaip specialistai ir suburtos darbo grupės peržiūri turinį ir kokios dar neva smulkmenos, formuojančios pasaulėžiūrą, jiems ir mokytojams praslysta pro akis.

„Sritį kuruojančiai specialistei, matyt, atrodė, kad medžiaga tinkama. Nebuvo platesnės ekspertizės, platesnės diskusijos apie tai ir atsirado ta medžiaga. Man pačiai tas turinys atrodo neadekvatus visiškai, į kamerą galiu pasakyt, kad įvyko nesusipratimas, todėl labai gaila.“, - dėl neva nesusipratimo apgailestavo Ugdymo plėtotės centro metodininkė Violeta Jonynienė.

Tai jau ne pirmas panašus, kaip ugdymo plėtotės centras vadina, nesusipratimas. Dar pavasarį kilo skandalas, kai buvo paviešintos Telšių Žemaitės gimnazijoje tikybos pamokoje naudotos skaidrės. Mokytoja homoseksualus lygino su kanibalais.