Vyriausybė nepritaria bepiločių orlaivių privalomam registravimui. Šį Seimo narių siūlymą svarstys darbo grupė. Pasak pataisų iniciatorių, būtina žinoti, kas skraidykles skraidina, o įvykus nelaimingam atsitikimui, būtų daug lengviau rasti įvykio kaltininką.
© DELFI (R.Narmonto nuotr.)

Europos Parlamentas dar praėjusiais metais priėmė rezoliuciją, kurioje pabrėžiama, kad ES privalo užtikrinti, kad bepiločiai nekeltų pavojaus saugumui ir asmenų privatumui.

Vien JAV nuo 2013 iki 2015 metų registruota virš 900 incidentų, susijusių su vadinamaisiais dronais ir civiliais lėktuvai. Registruota ir atvejų, kai besileidžiantys lėktuvai buvo priversti manevruoti, kad išvengtų susidūrimo su skraidyklėmis. Lietuvoje kol kas panašių incidentų nėra registruota.

„Šiai dienai su bepiločiu orlaiviu, kurį nebrangiai, iki kelių šimtų eurų, galima įsigyti parduotuvėje, galima pridaryti bėdos, jeigu bus skraidoma šalia didžiųjų oro uostų arba virš žmonių susibūrimo vietų, neužtikrinant, kad tas orlaivis avariniu būdų galėtų saugiai nutūpti“, – teigia Civilinės aviacijos administracijos direktorius Joris Gintilas.

Europos Parlamentas pernai priėmė rezoliuciją, joje teigiama, kad ES privalo užtikrinti, jog bepiločiai nekeltų pavojaus saugumui ir asmenų privatumui. Pasiūlyta juose diegti tapatybės nustatymo lustus. Europos Komisija siūlo atnaujinti civilines aviacijos taisykles, kuriomis ne tik gamintojai bus įpareigoti užtikrinti kuo didesnį skraidyklės saugumą, bet ir savininkas privalės įrodyti, kad jo sveikatos būklė tinkama valdyti bepilotį.

Lietuvos parlamentarai po pateikimo yra pritarę bepiločių orlaivių, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 300 g iki 25 kg, privalomai registracijai. Tačiau tam priešinasi Susisiekimo ministerija, jos teigimu, įvedus tokią tvarką, reikėtų registruoti ir žaislus.

„Vertėtų daryti nuosekliau ir nuo didesnės svorio kategorijos, pavyzdžiui, galime paimti rimtesnius orlaivius, kuriais vykdomos tam tikros komercinės operacijos, kurių pavojus ir rizikos yra didesnės, tarkim nuo 10 kg“, – aiškina J. Gintilas.

Šiuo metu vienintelė ES šalis, kurioje reikia privalomai registruoti bepiločius orlaivius, sveriančius kilogramą ir daugiau, yra Airija. Lietuvoje į civilinę aviacijos administraciją dėl leidimo reikia kreiptis, kai norima filmuoti virš statinių ar žmonių. Bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos vadovo teigimu, privalomas registravimas – tik laiko klausimas, tačiau jis reikalingas tik tam tikram skraidyklių tipui.

„Priversti neįmanoma, nes gal jis nusipirko aparatą, pasidėjo ir užmiršo jį. Bet jei nori atlikti kažkokius darbus ir skraidyti, kur yra apribojimai, aišku, jis pats norės tą registraciją padaryti, padaryti egzaminą, orlaivio apžiūrą, norės jis tą daryti legaliai, nes taip bus paprasčiau“, – sako Bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas.

Lietuvoje šiuo metu priskaičiuojama apie 10 tūkst. bepiločių orlaivių. Kasmet įsigyjama apie tūkstantis skraidyklių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: laukia kontrastų savaitė – po žiemos vėl grįš ruduo (5)

Iki savaitės vidurio šalyje numatomi žiemiški orai , kurie pažers aibę iššūkių: vyraus...

Nacionalinio vėžio instituto direktorius pataria, kas padės išvengti onkologinių ligų: 12 paprastų žingsnių (155)

Likdamas ištikimas bendrai Europos Sąjungos dvasiai norėčiau pasiūlyti savo idėją Lietuvai...

Laisvadienių kuriozai: jei pasiimsite 3, turėsite 10, ir tai ne vienintelė gera žinia (67)

Šių metų pabaiga pradžiugins netikėta galimybe – jei pasiimsite tris laisvadienius, ilsėtis...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis (4)

Pirmadienio pavakarę šalyje oro temperatūra nuo 1 iki 4 laipsnių šilumos.

Šalia Danės upės gyvenančius žmones pasiekė baugus perspėjimas: nevaldomai kyla vanduo (32)

Klaipėdai naktį iš sekmadienio į pirmadienį išvengus potvynio, vis dar gresia kur rimti...

Pradėtas tyrimas dėl leidinio „Naisių žemė“ (134)

Nuo 2013 m. leidžiame laikraštyje „ Naisių žemė “ pilna politinės reklamos, tačiau jame...

Seibutis – apie sprendimą, padėjusį atgaivinti karjerą: širdis tabalavo (6)

Epizodinių vaidmenų atlikėjas, reikalingas tik ginantis – toks Renaldas Seibutis buvo...

Skandalingasis gydytojas pranešė, kad jam pavyko persodinti galvą negyvėliui (58)

Garsusis italų chirurgas Sergio Canavero paskelbė apie sėkmingai atliktą žmogaus galvos...

Gwen Stefani prakalbo apie negyjančias širdies žaizdas: ilgą laiką negalėjau to suprasti (2)

„Aš negalėjau niekada suprasti, kodėl man gyvenime taip daug kartų dužo širdis“, –...

Ilgam išnuomotas Palangos kempingas (1)

Palangos (Nemirsetos) kempingas įgavo koncesininką – buvo pasirašyta trišalė sutartis tarp...