Pusę Seimo pakeitę naujokai žada pagyvinti prekybą automobilių salonams ir lizingo bendrovėms. Parlamente ir toliau galioja ankstesnės kadencijos metu buvusi tvarka, pagal kurią kiekvienas parlamentaras gali nuomotis ir išlaikyti automobilį iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų, kurios kas mėnesį sudaro apie 2,1 tūkst. litų.

„Iš savo atlyginimo moku bankui lizingą ir dar liko pusantrų metų. Kai pabaigsiu mokėti, jis (automobilis – DELFI) bus mano“, – sakė Seimo narys Valerijus Simulik.

„Dar per daug nesukau galvos, nes mano mašina pakankamai racionaliai naudoja degalus. Paskui pagalvosim“, – kalbėjo Rytas Kupčinskas.

„Nežinau, svarstau dar, apsižiūrėsiu. Kas man labai svarbu, tai kad automobilis būtų ekonomiškas“, – sakė Agnė Bilotaitė.

„Aš su nuosavu automobiliu važinėju. Galvoju, kad nuomoti – tai veltui mėtyti valstybės pinigus“, – sakė Mečislovas Zasčiurinskas.

Iš ataskaitų matyti, kad ne knygoms, ne suvenyrams ir ne biuro išlaikymui, o būtent mašinoms tautos išrinktieji išleisdavo beveik visus jiems skiriamus mokesčių mokėtojų pinigus. Mašinos nuomai, remontui, draudimui ir degalams vidurkis kas mėnesį – nuo 1 tūkst. iki 1,5 tūkst. litų.

„Jeigu išleisti visus pinigus vien tik automobilio nuomai ir nebelieka pinigų veiklai vykdyti, tai kaip tą veiklą vykdyti?“ – kalbėjo A. Bilotaitė.

„Reikia pakeist įstatymą taip, kad žmonės, kurie nori važinėti sava (mašina – DELFI), gautų tam tikrą kompensaciją ir tada tikrai Seimo kanceliarijai kainuotų pigiau“, – sakė Algirdas Sysas.

„Man buvo daug geriau, kai buvo tvarka senoji, kai visiems Seimo nariams buvo nupirkti tos pačios markės automobiliai. Tai buvo labai praktiška, nebuvo jokios diskriminacijos“, – sakė Vytenis Andriukaitis.

Seimo kancleris Jonas Milerius sako, kad nėra jokių ribojimų, kokią dalį Seimo nariai gali skirti automobilių poreikiams gali skirti iš parlamentinei veiklai skirtų 2 tūkst. litų per mėnesį.

„Kanceliarija neturi galimybių ir nekontroliuoja turi jie ar neturi. Manau, kad asmeninius savo (automobilius – DELFI) jie turi, o ar vyksta nuoma, tikrai nieko nežinau“, – sakė J. Milerius.

Kokias apsirūpinimo automobiliais formas pasirinks naujos kadencijos parlamentarai dar neprisipažįsta.

„Kol kas negalvoju, nes yra rimtesnių, kaip man atrodo, dalykų, reikia susitvarkyti kabinetą, su padėjėjais viską išsiaiškinti“, – sakė Irina Rozova.

„Yra gražu, kad tai nebūtų kažkokie prabangūs automobiliai, kurie keltų visuomenės pasipiktinimą. Bet, žinot, nesu frakcijos seniūnas, tų automobilių neperžiūrinėsiu ir nenurodinėsiu, kad jūs galit tokį ar kitokį“, – įsitikinęs „darbietis“ Vytautas Gapšys.

Kilus skandalui dėl anksčiau Seime klestėjusios išperkamosios nuomos, kai ne iš savo atlyginimo, o iš parlamentinei veiklai mokesčių mokėtojų skiriamų pinigų parlamentarai, galima sakyti, nusipirkdavo sau automobilius, dabar Seimo nariai tikino atsisakę.

Tačiau apsirūpinimo transportu būdų prigalvoja įvairių. Vieni važinėja savo automobiliais, iš parlamentinių lėšų mokėdami už remontą ir degalus, kiti iš parlamentinių lėšų susimoka už viską – automobilį nuomojasi, moka ir draudimo įmokas, perka degalus ir remontuoja. Dar kiti turi nuosavą automobilį, tačiau nuomojasi ir dar vieną darbui iš parlamentinių lėšų.