Seimo Teisės departamentas projekte įžvelgė daugybę prieštaravimų Konstitucijai, o patį buvusios kadencijos parlamentaro Manto Varaškos vadovautos grupės įregistruotą projektą sako esant parengtą be koncepcijos.

"Kodeksas parengtas neturint koncepcijos, struktūra yra išdėstyta dažnai mechaniškai sujungus rinkimų įstatymų nuostatas, taip pat ir tas, kurias Konstitucinis Teismas yra pripažinęs prieštaraujančiomis Konstitucijai, nesilaikoma rinkimų proceso etapų ir stadijų, dėstymo sekos ir logikos, neįvardinamos politinių atstovaujamųjų institucijų ir prezidento rinkimų sistemos, teisinės konstrukcijos neišbaigtos ir prieštaringos, nesilaikoma apibrėžiamų sąvokų vartojimo vieningumo", - išvadą kodekso projektui teikia Teisės departamentas.

Praėjusią kadenciją parlamente dirbusios grupės parengtas Rinkimų kodekso projektas siūlo sujungti iki šiol rinkimų, referendumų bei partijų finansavimo tvarką reglamentuojančius atskirus įstatymus.

Projektą registravę rengėjai tvirtino, jog Rinkimų kodeksu suvienodinus kai kuriais atvejais skirtingas Seimo, prezidento, savivaldybių tarybų, Europos Parlamento rinkimų nuostatas, dėl vieningos praktikos palengvėtų rinkimų organizavimas ir vykdymas.

Didžioji dalis kodekso nuostatų - į vieną teisės akto projektą perkeltos jau šiuo metu galiojančios skirtingų rinkimų įstatymų nuostatos, tačiau siūloma ir naujovių, taip pat kai kuriais klausimais buvo teikiami alternatyvūs siūlymai.

Pavyzdžiui, sprendžiant dėl rinkimų užstato grąžinimo, vienu variantu siūloma užstatą grąžinti visiems, pateikusiems finansines ataskaitas, kitais atvejais būtų reikalaujama pasiekti tam tikrų rezultatų - 7 proc. balsų vienmandatėje apygardoje, laimėtų mandatų - daugiamandatėje apygardoje. Dar viena alternatyva siūloma, kad vienmandatėje apygardoje užstatas būtų grąžinamas tik laimėtojui.

Šiuo metu Seimo rinkimuose užstatas grąžinamas, jei pateikti finansiniai dokumentai, tuo tarpu prezidento rinkimuose užstatas grąžinamas, jei kandidatas surenka ne mažiau kaip 7 proc. rinkėjų balsų.

Kodeksu siūlyta keisti Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) sudarymo laiką. Kaip ir šiuo metu, VRK būtų sudaroma ketveriems metams, bet ne kelis mėnesius iki rinkimų, o iki jų likus ne mažiau kaip metams.