DELFI skaitytojas pastebėjo, kad tiek G. Nausėdos, tiek P. Porošenkos vaizdo klipe kelias sekundes matyti baseine su vaiku besimaudantis vyras.

„Valstybė yra joje gyvenantys žmonės“, – teigiama G. Nausėdos klipe, o tariant žodį „valstybė“ ekrane pasirodo baseine su vaiku besimaudantis vyras. Tai – ne Lietuvoje filmuotas vaizdas, o iš agentūros įsigytas trumpas vaizdo įrašas. Tokių, iš agentūros pirktų, intarpų G. Nausėdos klipe yra ir dar keli.

Klipai naudoti Gitano Nausėdos reklamoje

Šį trumpą vaizdo įrašą galima įsigyti agentūroje „Shutterstock“. Nurodoma, kad įrašą patalpinęs asmuo – Olegas Patramansky. Kelias sekundes trunkantis aukštos kokybės įrašas kainuoja 59 eurus.

Petro Porošenkos vaizdo klipas:

Svarbiausia – emocija

DELFI susisiekus su G. Nausėdos štabo komunikacijos vadovu Aisčiu Zabarausku, šis teigė, kad svarbiausia – emocija, o sutapimo, kad tie patys kadrai buvo panaudoti ir P. Porošenkos vaizdo klipe – nesureikšmina.

„Renkant kadrus, pirmiausia buvo atsižvelgiama į jų emocinę žinią. Natūralu, kad viešai prieinami vaizdai galėjo būti panaudoti ir kituose vaizdo darbuose. Šiuo atveju, fakto nesureikšminame, nes vaizdo klipas išpildytas korektiškai“, – teigė A. Zabarauskas.

Gitano Nausėdos vaizdo klipas:

Kokybiškas klipas už 2-3 kartus mažesnę sumą

DELFI publikuojant straipsnį apie G. Nausėdos reklaminį klipą „Nausėdos reklaminis klipas: Lietuva – joje gyvenantys žmonės, bet tie žmonės – ne visai iš Lietuvos“, A. Zabarauskas teigė, kad toks kelias buvo pasirinktas siekiant taupiai paskirstyti biudžeto lėšas.

„Vaizdo klipas skirtas perteikti jausmą apie šiuo metu vyraujantį susvetimėjimą ir atskirtį tarp visuomenės grupių, apie bendrystę, kuri valstybei yra gyvybiškai svarbi. Tokia klipo meninė idėja – jis žiūrimas širdimi, – teigė A. Zabarauskas. – Todėl vaizdai buvo parinkti asociatyvūs, o ne dokumentaliai iliustruojantys konkrečius žmones ar vietoves. Tai viena priežasčių.“

Jis pridūrė, kad pasirinkus asociatyvius vaizdus, klipo kūrimo kaštai sumažėjo kone trečdaliu. „Antra – G. Nausėdos kampanija vykdoma be partijų paramos, kuomet savo kandidatams jos perveda šimtatūkstines sumas. Įsigyti asociatyvūs vaizdai leido sukurti kokybišką vaizdo klipą už 2-3 kartus mažesnę sumą“, – atsakyme teigė štabo komunikacijos vadovas.

Nausėdos klipe – ir daugiau vaizdų ne iš Lietuvos

„Gyvename vienoje Lietuvoje, nors kartais atrodo – taip toli vienas nuo kito“, – tokiais žodžiais, skambant kanklėms, prasideda G. Nausėdos reklaminis vaizdo klipas. Nors tariant žodžius apie artumą Kruojo upės peizažą pakeičia vyro portretas – tai dar viena agentūroje siūloma įsigyti nuotrauka. Aukštos kokybės portretą „Shutterstock“ agentūroje galima įsigyti už 169 eurus.

Tariant žodžius apie tai, kad kartais esame „taip toli vienas nuo kito“ – ekrane pasirodo į tolį žvelgiančio vyro nuotrauka. Tai dar vienas pirkinys iš agentūros už 169 eurus. „Garsėjame darbštumu“, – tęsiama vaizdo klipe ir pasirodo stalius, kuris taip pat nufilmuotas ne Lietuvoje. Aukščiausios kokybės trumpas vaizdo įrašas, kuriame stalius tikrina medienos kokybę, kainuoja 59 eurus.

Nuotraukas ir trumpus vaizdo klipus, kuriuos G. Nausėdos klipo kūrėjai „įklijavo“ į reklaminį klipą, galima įsigyti agentūroje „Shutterstock“ arba kitose agentūrose.

Daugiau Nausėdos klipe pavaizduotų agentūros vaizdų:

Agentūrose siūlomų vaizdų nevengia ir užsienyje

Prieš metus Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) paplito kampanija pavadinimu #walkaway (liet. pasitraukiau), kuri esą demonstravo, kad nuo demokratų partijos sprendimų pavargę žmonės pasitraukė ir prisijungė prie Donaldo Trumpo respublikonų.

Socialiniuose tinkluose pasklido įvairių žmonių nuotraukos, prie kurių buvo prirašytos jų esą pasitraukimo priežastys.

„Visą gyvenimą buvau demokratas, bet dabar esu Trumpo Amerikos politikos rėmėjas“, – viename iš pasklidusių vizualų esą teigė jame pavaizduotas vaikinas. „Aš pasitraukiau iš demokratų, kai jie pareiškė, kad nori legalizuoti imigraciją ir atidaryti sienas, tai liečia ne tik mane ir mano šeimą“, – teigė kitas vyras kitame vizuale.

Deja, paaiškėjo, kad tokie žmonės neegzistuoja. Tiksliau – egzistuoja kaip modeliai, kurie pozavo agentūrinėms nuotraukoms.

JAV politinės reklamos

Agentūrinių nuotraukų naudojimas gali būti rizikingas ne tik dėl to, kad visuomenė gali suvokti, kad istorijos ir žmonės nuotraukos yra visiškai nesusiję – tos pačios nuotraukos gali būti panaudotos ir visiškai kitame kontekste, nes gali būti parduotos ne kartą. Taip nutiko kitam JAV prezidentui Barackui Obamai.

Angliakasio nuotrauka, kurią B. Obamos komanda panaudojo savo kampanijai, vėliau buvo panaudota ir kitoje reklamoje.

JAV politinės reklamos

B. Obamos kampanijoje buvo naudota ir pagyvenusios moters nuotrauka, kuri vėliau atsidūrė ir medicininių sąskaitų kampanijos, namų tvarkymo ir teisininkų įmonės reklamose.

JAV politinės reklamos

2012-aisiais JAV Prezidento rinkimų kampanijoje dalyvavęs Mittas Romney taip pat buvo demaskuotas, kai savo kampanijos vizualuose naudojo įvairių profesijų žmones, nors tai buvo iš tos pačios agentūros pirktos nuotraukos.

Tų pačių metų M. Romney kampanijoje panaudota mokytojos nuotrauka prieš tai buvo panaudota kampanijoje, pasisakančioje prieš vienos lyties santuokas.

JAV politinės reklamos