Pasak asociacijos prezidento dr. Pauliaus Skruibio, 2011 metais telefoninės tarnybos konsultantai atsiliepė į 277 038 skambučius, o bandymų prisiskambinti buvo per 6 milijonus. Asociacija vienija 13 tarnybų, kurios dirba susijungusios į linijas: "Jaunimo linija", "Vaikų linija", "Pagalbos moterims linija", "Vilties linija" ir "Linija Doverija" (pagalba teikiama rusų kalba).

Asociacijos kreipimesi nurodoma, kad į telefonines psichologinės pagalbos tarnybas gyventojai kreipiasi susidūrę su pačiais įvairiausiais kriziniais išgyvenimais: patirdami santykių problemas, smurtą namuose, patyčias mokykloje ar svarstantys apie savižudybę. "Jaunuolis, dvidešimtą kartą telefono ragelyje išgirdęs, kad visos linijos šiuo metu užimtos, tiesiog praranda norą problemą spręsti", - sakė dr. P. Skruibis.

Įvairiose pasaulio šalyse yra bandoma apskaičiuoti, kiek "kainuoja" žmogaus gyvybė. Pasak asociacijos atstovų, australai savižudybės žalą visuomenei vertina 6 milijonais Australijos dolerių.

Asociacija pateikė ir naudos Lietuvai skaičiavimus, užtikrinant laiku tinkamą psichologinę pagalbą: vieną Lietuvoje gyvenančio žmogaus gyvybę, skaičiuojant neuždirbtas pajamas, galima įvertinti bent 392 400 litų. Per 2011 m. tarnybų suteikta pagalba galimai išsaugojo maždaug 18 gyvybių, tai reikštų, jog tarnybų ekonominė nauda siekė daugiau kaip 7 milijonus litų.

Jei 2013 metais Asociacijai būtų skirtas prašomas finansavimas, ekonominė nauda padidėtų dar beveik 4 milijonais litų. Vadinasi, vienas valstybės investuotas litas atneštų maždaug 4,5 lito naudos.

Asociacija parengė skaičiavimus dėl dalinio telefoninių tarnybų finansavimo 2013 metais - iš biudžeto prašoma daugiau nei milijono litų. Taip pat tikimasi lėšų surinkti iš privačios paramos. Pagal šį projektą finansuojant telefonines linijas telefoninės pagalbos prieinamumas didėtų 50 proc.

Pasak asociacijos atstovų, nedelsiant suteikta pagalba padeda užkirsti kelią problemų komplikacijoms, pavyzdžiui, psichikos sutrikimams, kurių gydymui reikalingas ilgas ir brangiai kainuojantis gydymas.

Pasak Seimo komiteto posėdyje dalyvavusių Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovų, Finansų ministerija siūlo telefoninei pagalbai iš biudžeto skirti tik dalį prašomų lėšų.

Asociacijos duomenimis, dažniausiai į psichologines tarnybas 2011 metais skambino:vaikai ir paaugliai nuo 11 iki 16 metų - 21,4 proc. visų skambinusiųjų, vaikai nuo 7 iki 11 metų - 16,7 proc. visų skambinusiųjų, jaunuoliai nuo 16 iki 18 metų - 6,1 proc. visų skambinusiųjų, 23,9 proc. skambintojų amžius nežinomas.

Pagrindinėmis problemomis, dėl kurių jauni žmonės kreipėsi pagalbos, įvardijamos šios: santykiai su tėvais (9,05 proc. visų problemų skaičiaus, savižudybės rizika (7,55 proc.), santykiais su kitos lyties atstovais (7,26 proc.), neturėjimas ką veikti (5,49), santykiais su draugais (5,12 proc.), fizinė sveikata (4,76 proc.) ir kt.

Suaugę žmonės į pagalbos telefonu linijas skambino dėl tokių juos slegiančių problemų kaip: psichikos sveikata (9,82 proc. visų problemų skaičiaus), santykiai su sutuoktiniu/partneriu (8,95 proc.), alkoholis ir jo sukeliamos problemos (4,62 proc.), santykiai su vaikais (3,65 proc.), finansiniai sunkumai (2,86 proc.) ir kt.

Vaikų patiriamos problemos yra būdingos jų amžiui: sunkumai, bendraujant su bendraamžiais (12,31 proc. visų problemų skaičiaus), patyčios (9,96 proc.), sunkumai santykiuose su tėvais (8,16 proc.), fizinės sveikatos sunkumai (5,37 proc.), patirta fizinė prievarta (5,24 proc.), laisvalaikio ir užimtumo (3,91 proc.).